Inschrijving DLG-Meeting gestart !!!!!

Zoals iemand een tijdje terug al eens opmerkte: bij die vrije vluchters moet toch eigenlijk best wel what know how zitten.............
Morgen, zaterdag 10 juni vind op hetzelfde Roosendaalse Veld de vrijvlucht wedstrijd om de Thomas Cup plaats (vanaf 13.00 u.). Voor diegene onder ons die al een dagje eerder afreizen, richting het Arnhemse, een uitgelezen kans de nederlandse VV top in actie te zien

Arno

Kennis genoeg, techniek heb ik teweinig. Vandaag weer eens wezen vliegen, max 2 minuten. Meestal niet meer dan 30 sec.

Misschien moet er ook een DLG clinic komen, de SAL werptechniek van mij is beroerd. Kom volgens mij niet hoger dan 25m.

Morgen, zaterdag 10 juni vind op hetzelfde Roosendaalse Veld de vrijvlucht wedstrijd om de Thomas Cup plaats (vanaf 13.00 u.). Voor diegene onder ons die al een dagje eerder afreizen, richting het Arnhemse, een uitgelezen kans de nederlandse VV top in actie te zien

Ah, sjips. Ik moet morgen werken, anders was ik zeker wel een dagje eerder gekomen!

Misschien moet er ook een DLG clinic komen
Daar is de DLG-dag toch eigenlijk ook voor? lekker oefenen en leren van elkaar!

ik ben 5,5uur onderwegen geweest, en nog niet gevonden :evil:
ik denk dat ik bijna alle weggetjes heb gehad :s ook die van bestemd verkeer :p
ik ben om half 2 maar naar huis gereden uit coleire, ben dan zelf maar gaan vliegen.
dus men dag is toch nog goed gekomen :wink:
vonden juliie het ook zo moeilijk te vinden?
Spijtig ik had er wel bij willen zijn.

Theo en alle andere organisatoren bedankt! 8) Zeer goed georganiseerd. Het was een fantastische dag, veel geleerd en ook gezien. Het was erg leuk om toch ook een wedstrijdelement te hebben. Ik ga zeker door met F3K vliegen en proberen de volgende keer een meer geduchte medevlieger te zijn. Nu eerst flink after sun smeren en spieren laten koelen.

Groeten, Ton

Beste Airbus,

Hoewel ik het slecht heb kunnen vinden, heb ik het gelukkig na ongeveer 45 minuten kunnen vinden.
Ik vind het zeer spijtig dat je na zo een lange rit ter onverrichterzake naar huis moest rijden.
Wij waren helaas niet alleen er waren meer mensen die veel problemen hadden met het vinden van het veld. En de route beschrijving leek zo duidelijk.

Groet

Frans

Ik vind het ook zeer jammer :s mar ja het is zo, ik heb men zoektocht maar op gegeven, anders had ik helemaal niks aan men dag gehad.

Ja die route beschrijving was mij ook zeer duidelijk hat een papiertje gemaakt met verschillende straatnamen erop, voor de veiligheid maar heeft niets veel geholpen.
ik heb ook aan 4mensen de weg ge vraagt,
1persoon wist het zijn maar, naderhand precies toch niet:s

Airbus,

Spijtig te horen dat je het niet hebt kunnen vinden.

Wat we als organisatie een volgende keer zouden kunnen doen is een mobiel nummer aan de deelnemers verstrekken zodat ze ons kunnen bellen als ze het echt niet kunnen vinden.

Groeten,

Hans Knippels

Airbus zei:
vonden juliie het ook zo moeilijk te vinden?
Spijtig ik had er wel bij willen zijn.

Zelfde probleem hier, helaas. Maar ja, volgende keer beter. (Vooral de routebeschrijving. Misschien niet onverstandig om de beschrijving van het veld bij die van het clubgebouw te zetten, die routebeschrijving was wel zeer makelijk te vinden.)

Als ik dit zo allemaal lees, ben ik blij dat ik met "TomTom" aan mijn zijde gereden heb. Die navigeerde mij er zonder problemen naar toe.

Alleen die laatste 500m over de hei, in de brandende zon, bepakt en bezakt. Deden mij toch nog bijna omkeren, maar gelukkig waren er mensen die een handje wilden helpen met tillen/slepen.

Volgende keer weer, tuurlijk.

Het was inderdaad ergens in de middel of know ware maar het was een prachtige lokatie 8)

zeker een mooie locatie ja!
Ik was eerst een stuk te ver doorgereden, daar voor de 4e keer gevraagd, weer terug gestuurd en toen zag ik het papiertje van de F3K die ik de keer daarvoor blijkbaar niet had gezien!

Had gewoon de brandtoren in Rheden ingetikt in de michelin routeplanner. die vertelde het grootste gedeelte in ieder geval wel goed...
Jammer dat jullie er niet konden komen, het was echt mooi.....

ik kwam rond 12:45 met een kapote mini dlg aanzetten (was om 9:45 van huis (apeldoorn) vertrokken).
Toch veel gezien en mijn volgende mini word erg anders :D.

Als vrije vlucht piloot kon ik de dag ervoor niet deelnemen aan de wedstrijd.
Maar dit wilde ik niet missen. Volgens mij is dit de RC klasse die het beste aansluit bij de vrijevlucht. Ik had al eens het een en ander gezien op een veld na een grote VV wedstrijd in het buitenland en Peter Aanen had zijn eerste model al eens gevlogen in Duitsland in 2005.

Nu ik op deze dag langs ben geweest kan ik het maar niet los laten en wil ik ook een F3K-kist (eers maar eens met 2 kanalen en v-stelling om die rare stuurdingen onder controle te krijgen...)

Verder hadden we bij de Nijmeegse LC stiekum het idee om eens een F3K piloot uit te nodigen voor een praatje ofzo. En dan daarna lekker verder disc-ussiëren en ideeën uitwisselen. Deze techniek lijkt ook bruikbaar te zijn voor een VV-chuck en er zijn al F1B-piloten geweest die hun Wakefield omhoog slingerde (Igor Vivchar uit de Ukraïne).

Voorlopig heb ik alleen het idee een F3K te bouwen voor de avonden dat er wind over het veld blaast en je niet je still air F1B af kunt stellen.
Maar wie weet kleeft er aan een dergelijke klasse ook een virus dat je nooit meer kwijt raakt.

Ik heb me in ieder geval mijn ogen uitgekeken en prima vermaakt in een enthousiaste groep vriendelijke mensen met hier en daar een bekend gezicht.

Verder hadden we bij de Nijmeegse LC stiekum het idee om eens een F3K piloot uit te nodigen voor een praatje ofzo. En dan daarna lekker verder disc-ussiëren en ideeën uitwisselen. Deze techniek lijkt ook bruikbaar te zijn voor een VV-chuck en er zijn al F1B-piloten geweest die hun Wakefield omhoog slingerde (Igor Vivchar uit de Ukraïne).

Voorlopig heb ik alleen het idee een F3K te bouwen voor de avonden dat er wind over het veld blaast en je niet je still air F1B af kunt stellen.
Maar wie weet kleeft er aan een dergelijke klasse ook een virus dat je nooit meer kwijt raakt.

Ik heb me in ieder geval mijn ogen uitgekeken en prima vermaakt in een enthousiaste groep vriendelijke mensen met hier en daar een bekend gezicht

Hi Eric,

Leuk dat je zo enthousiast bent geraakt. Jammer genoeg willen die VV' ters nogal eens eenkennig zijn :):)
Breek me de bek niet open, ik weet er alles van. LOL
Organiseer eens wat in het Nijmeegse; Peter A zit bij jullie in de buurt enzelf ben ik ook graag bereid hieraan mee te werken.
Met wat VV kennis is deze klasse extra leuk en omgekeerd lijkt me dat ook best mogelijk; maar ja....
krijg maar eens een radiovlieger zover dat hij achter zijn kist aan gaat hollen :):):)

Arno

Eric, Arno,

Als er iets georganiseerd wordt ben ik ook van de partij, Nijmegen of omg. is geen probleem.
Misschien combinatie van vliegen en daarna ideeen uitwisselen met verschillende F3K-ers, om verschillende invalshoeken te krijgen??

Er is dan ook wel tijd voor het leren sturen met een trainer die ik nog heb (mits rustig weer) voor degene die interesse heeft.

Peter

Mooi, er is een balletje aan het rollen gebracht!

Ik zal bij de NLC nog eens overleggen en dan start ik hier wel een nieuw draadje.
Ik houd julie op de hoogte.

Groeten,

Erik Crins

Maarten Engelhardt zei:
Wel geen DLG, maar mijn Calimero is binnen :banana:

En hij is bijna klaar...kijk maar:
Afbeelding187.jpg

En.... zelf bespannen. Niet perfect, maar ik ben niet ontevreden :Fade-color

Nu nog de tailboom vastmaken, besturing erin en.... Fly Away :!:

Volgens mij kun je hem best SAL-len net als de Bug.
Altijd mooi zo'n doorzichtige ribbenvleugel. Mooi!

Het wordt mooi weer dit weekend, dus vliegen maar!

Back