Inschrijving Nijmegen (finale NK) gestart!

Datum: zaterdag 4 Oktober 2008
Fam. Siebers
Elzenstraat 21
6587 AE Middelaar

Kijk voor info en routebeschrijving op de website van de NLC, Dan maar de lucht in!

Klasse: F3K en F3K-Mini vlgs. sectie 5.8 uit het KNVvL reglementenboek
Aanvangstijdstip (onder voorbehoud):
10:15 (briefing)
10:30 start wedstrijd

Tijdschema: het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt; er wordt getracht minimaal 5 ronden te vliegen.
Inschrijfgeld: € 7.00 voor KNVvL leden junioren betalen 3,50
Niet KNVvL leden betalen € 22.00
Jury: wordt ter plaatse bekend gemaakt
Wedstrijdleider: Erik Crins. (onder voorbehoud)
Organisatie: Jurgen Maassen.

Bijzonderheden:
- Voorinschrijving met opgave van twee frequenties is verplicht. Inschrijven moet gebeuren voor zaterdag 27 september. Inschrijvingen die na die datum binnenkomen kunnen mogelijk niet meer deelnemen aan de competitie! Inschrijvingen richten aan:
Theo Schoorl theo.schoorl@zonnet.nl
Vermeld bij je inschrijving
Naam:……………………………………...
Neemt deel in klasse……………….
Frequenties……………………………..
KNVvL lid ja/nee
KNVvL lidmaatschapsnummer.......
Bezit zweefbrevet ja/nee

- Informatie over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd kan verkregen worden via telefoonnummer 06-29553724 (Jurgen Maassen) vanaf vrijdag 3 oktober 18.00h.
- De wedstrijd gaat niet door indien de te verwachten windsnelheid meer dan 9 m/sec. zal zijn of het neerslagpercentage groter is dan 70%
- In afwijking van het reglement zal er geen zenderinname plaatsvinden. Voor het inschakelen van de zender zal men eerst de betreffende "frequentieknijper" op de antenne van zijn zender moeten hebben! Indien mensen zich niet aan deze regel houden behoud de wedstrijdleider zich het recht voor deze mensen van verdere deelname uit te sluiten. (veiligheid)
- Bij meer dan 3 inschrijvingen in de miniklasse zal er een aparte ronde voor deze klasse gevlogen worden. Indien er minder mini’s inschrijven kunnen de mini’s deelnemen in de F3K klasse en zal er geen apart mini klassement plaatsvinden.
- De wedstrijdleiding heeft niet voldoende tijdopnemers. Die deelnemers die op dat ogenblik niet zelf in actie hoeven te zijn wordt verzocht mee te helpen in deze.
Wel zullen gevlogen en genoteerde tijden steekproefsgewijs gecheckt worden.
- De te vliegen taken zullen uiterlijk maandag 29 september bekend gemaakt worden.

Verdere info over de wedstrijd zal verspreid/gecommuniceerd worden via het modelbouwforum en de F3K site. Of via jurgen.maassen@orange.nl

Vanaf 09:00 uur is er de mogelijkheid om nog even in te vliegen.
(onder voorbehoud)

Tot de 4e oktober!
Erik Crins

Deelnemers

F3K
Loet Wakkerman
Peter Aanen
Bas Breijer
Theo Schoorl
Robert Berends
Alex Hoekstra
Frans Bal
Arjen van Vark
Arnold Kinds
Rob Kinds
Goswijn Thijssen
Robert Hermans
Tom Meelker
Henk Bonestroo
Lucien Kouwenhoven
Ton van Raamsdonk

Mini
Robert Berends
Jurgen Maassen
Rob Kinds
Frans Bal
Wim Peltenburg
Hans Knippels
Jaap Braam
Martijn Gielen
Lucien Kouwenhoven
Bart Rotteveel

Laatst bewerkt:
Twijfel

Tja, ik twijfel,

wat zal ik doen:

- meedoen bij de mini's en gaan voor de 2e of 3e plek, maar Loet doet niet meer mee dus ik kan hem niet verslaan met mijn nieuwe nog te bouwen mini

- meedoen bij de maxi's en gewoon weer ervaring opdoen

Ik vind eigenlijk dat ik niet mee kan doen in beide klassen, want dan kom niet meer toe aan coachen en/of timen...:(

ik zal er nog eens goed over nadenken....

Cheers

Bart

Hoi Bart,

Wat lees ik nu een nieuwe mini aan het bouwen.....

Ik vind eigenlijk dat ik niet mee kan doen in beide klassen, want dan kom niet meer toe aan coachen en/of timen...

En vergeet niet adem halen daar heb je ook niet al te veel tijd voor bij twee klassen.

Denk dat ik dit jaar maar afsluit met een alleen Mini wedstrijd deelname.
Twijfel, twijfel, twijfel, of toch ook gewoon mee doen met de maxi's.
Ach we hebben nog even.

Frans

Hoi allen,
Net als in Zwalmen zal ik als toeschouwer aanwezig zijn, een filmpje maken en mijn MiMi tussen de bedrijvendoor onder deskundig oog proberen in te (laten) gooien. Ik hoop dat dit geen problemen opleverd!?
Mogelijk kan ik na een deskundige uitleg assisteren bij het tijd opnemen

niet meedoen willem?? dan kun je ook heel veel leren en gecoached (schrijf je dat zo?)worden tijdens de wedstrijd. heb je veel meer tijd om te gooien en evt advies te krijgen.

Misschien kan ik nog inschrijven op het veld? en is er iemand die dan ook een zweefexamen kan afnemen? sla ik 2 vliegen in één klap
Ik ben momenteel de grootste Piraat in modelvliegland...Veronica is in mijn tijd ook zo begonnen dus je weet maar nooit.
Het liefst zit ik in een klubje alleen voor zweefvliegers. maar die heb je hier niet in de buurt. Die herry en methanol/olie dampen hoeven van mij niet.

Nog even een aanvulling,
Mijn WA-polis (ZLM) dekt schade veroorzaakt door mijn RC-vliegtuigen met een vleugeloppervlak kleiner dan 1,5 m en een gewicht van 20 kg. Dus ik ben wel verzekerd. Geruststelling voor de directe omgeving

Laatst bewerkt:
zweefexamen kan volgens mij alleen als je lid bent van de knvvl, als je nou daarvan lid wordt, kun je je brevet halen en goedkoper meedoen met wedstrijden e.d.

Inschrijven op het veld zal lastig worden.
De inschrijving sluit een week voor de wedstrijd.
Dan hebben wij tijd genoeg om een indeling te maken en de deelnemers weer op de hoogte te brengen van de indeling en de te vliegen taken.

Als je de enige bent kan het misscien wel, maar ik ben nog niet genoeg thuis in het inschrijf/score programma om nu te weten of ik een aanvulling kan doen zonder de eerder gemaakte indeling in de war te schoppen....

Wat ik eigenlijk wil zeggen is:
'Schrijf je in en kom lekker veel vliegen!'
Zoals Robert al schrijft is het een snelle manier om te leren vliegen, bellen te vinden enuit te vliegen en punten te pakken voor het NK ;) .

Erik

benhet met erik een, gewoon inschrijven en je zult zeker een leuk en leerzame dag hebben. zelf deed ik ook al mee in odoorn ondanks dat ik totaal geen ervaring had ;) taak 1 was zelfs de maiden voor mijn mini ;)

De software kan probleemloos last minute aanmeldingen aan. Alleen de frequentie kan een spelbreker zijn.
Voor de organisatie is het natuurlijk altijd prettiger ruim op tijd alle inschrijvingen binnen te hebben. Dus gewoon inschrijven!!!

Vrijdag zal ik bij de NLC ook eens rondroepen dat het aanstormend talent zich in mag schrijven.
We hebben een paar jongens rondlopen die sinds een klein half jaar of minder ook een mini dlg hebben...
Die mogen ook wel eens wat rc-wedstrijdervaring opdoen.

Back