Inschrijving Nijmegen (finale NK) gestart!

OKé, ik ben overtuigd, Ik schrijf in bij de Mini én de Maxi met een MiMi 100 cm én een MiMi variant(spanwijte 1,4 m) of ik elke taak mee doe weet ik niet omdat mogelijk tussendoor gesleuteld moet worden.
Mijn MiMi ben ik momenteel met de elastiek in de lucht aan het brengen om het vlieggedrag "goed" in te regelen, daarnaast ben ik hem natuurlijk ook aan het DLG-en maar dan heb ik niet echt genoeg hoogte om hem goed in te regelen. Vooral op het hoogste punt is het een kunst om hem in één keer vlak én stabiel te krijgen zonder hoogte verlies. Ik moet hem dan met het hoogteroer van neutraal naar iets UP trimmen.
Ik heb Kanaal 68 én Kan 78 tot mijn beschikking.

Groeten, Wim P
Zoals al eerder aangegeven, Geen KNVVL lid of Zweefbrevet

Laatst bewerkt:
Smijt-stand

Ik moet hem dan met het hoogteroer van neutraal naar iets UP trimmen.
Ik weet niet wat voor zender je hebt, maar veel DLG-ers hebben een 'gooi-stand' op hun zender geprogrammeerd die een ietsje down trimt. Deze gooi-stand is te bedienen met een schakelaar.

willen heeft naar mijn weten gewoon een normale zender zonder werpstand instelbaar.

theo vliegt volgens mij op kanaal 68 maar ik weet niet zeker of 78 vrij is. heb je toevalig ook een foto van de grote variant??

ik ben op het moment ook bezig met een mimi.

ps opgave even doormailen naar theo schoorl

Robbert heeft goed opgelet, Ik heb een standaard 6 kan zender WFLY die tot op heden uitstekend aan de behoefte voldoet. Daarnaast heb ik een Hitec Flash5, 5 kan zender die programeerbaar is combinatie met servo's en met geheugens en electronische trim. Ik weet niet of deze zender een "werpstand" kan programmeren.
Nu trim ik dus met mijn linker duim hoogteroer zit bij mij dus links.

de meeste computerzenders kunnen wel een werpstand hebben maar dit verschilt per zender. dus gewoon even de handleiding raadplegen.

ps het is roBert met 1B ;)

wil natuurlijk graag meedoen met de finale wedstrijd maar op dit moment nog steeds niet in het bezit van een wedstrijd/fullsize kist. de tijd,geld etc niet voor :( helaas helaas. momenteel wel bezig met het ombouwen van mijn tantalus vleugel naar een mini versie maar dat ga ik wegens tijdgebrek waarschijnlijk niet meer klaarspelen.
wel kom ik graag nog kijken en coachen/timen!
alleen zit ik met het probleem dat ik geen vervoer heb. ik kan met de trein tot nijmegen komen, maar vanaf daar kan ik niet meer verder ;)
als er iemand is die kan taxieen vanaf het station dan ben ik er ook bij als timer.

hoor het nog,

gr niels

Als je geen bezwaar hebt om in een lelijk eend mee te rijden valt er wel wat te regelen. ik kom uit de richting Breda
Gezien de ligging is het meer voor de hand liggend als iemand uit het Noorden je op pikt, maar het aanbod blijft staan.

Laatst bewerkt:
model lenen?

wil natuurlijk graag meedoen met de finale wedstrijd maar op dit moment nog steeds niet in het bezit van een wedstrijd/fullsize kist. de tijd,geld etc niet voor :( helaas helaas. momenteel wel bezig met het ombouwen van mijn tantalus vleugel naar een mini versie maar dat ga ik wegens tijdgebrek waarschijnlijk niet meer klaarspelen.
wel kom ik graag nog kijken en coachen/timen!
alleen zit ik met het probleem dat ik geen vervoer heb. ik kan met de trein tot nijmegen komen, maar vanaf daar kan ik niet meer verder ;)
als er iemand is die kan taxieen vanaf het station dan ben ik er ook bij als timer.

hoor het nog,

gr niels

Niels,

Als alles meezit in Denemarken dit weekend kan ik best wel weer een kist aan je uitlenen.

Loet

hallo loet en de rest,

nijmegen gaat toch niet lukken, werk en familie..
ook zal ik volgend seizoen niet meer meevliegen bij het f3k.
zal weer beginnen met het f3b vliegen.
hoop dat de f3k wedstrijd in winterswijk volgend jaar wel gewoon doorgaat,
was zeker een leuke wedstrijd!

adios niels

bij deze de plannen toch nog een beetje gewijzigd.
aangezien ik mijn nieuwe f3b model op kan halen in nijmegen, kom ik toch nog naar de wedstrijd. dan wel als toeschouwer, en indien nodig natuurlijk ook altijd als timer en coach :)
ik zie jullie allemaal in nijmegen,

gr niels

Oké Niels, anderen, ik ben een volkomen leek en stort mij voor het eerst in het DLG-en. Een coach/timer is dan welkom. Welke atributen heb ik minimaal nodig bij zo'n wedstrijd? Er moeten taken uitgevoerd worden kan ik daar voorbeelden van krijgen of kan ik die ergens op dit forum nalezen?

gr Willem.

welke atributen?

* een zender
* een dlg
* stopwatch kan makkelijk zijn, zijn wel aanwezig maar niet voor iedereen (ik vergeet m zelf ook altijd)
* pen
* goed humeur ;)
* volle accu's
* CA :lol: (spreek uit ervaring he theo?)

dat was het wel zo ongeveer volgens mij ;)

Oké, helder,
maar die taken daar blijft iedereen op de vlakte, in mist gehuld, dood gezwegen, het best bewaard geheim van het DLG-en. Ik heb begrepen dat die pas kort voor de wedstrijd bekend worden. Ik meen dat Alex zij dat hij de taken beoordeeld/bedenkt.
Ik denk dat bij de maxi's meedoen nog een brug te ver is in Nijmegen of was dat in Arnhem?
ik zie wel op 4 oktober(leidens ontzet/dierendag).
mag je na de wedstrijd nog iets anders oplaten als het DLG-en niet gelukt is? Dan heb ik toch nog ff gevlogen en hopelijk veel geleerd.

gr willem

Laatst bewerkt:
Oké, helder,
maar die taken daar blijft iedereen op de vlakte, in mist gehuld, dood gezwegen, het best bewaard geheim van het DLG-en. Ik heb begrepen dat die pas kort voor de wedstrijd bekend worden. Ik meen dat Alex zij dat hij de taken beoordeeld/bedenkt.

gr willem

Taken worden niet door mij bedacht maar zijn door de FAI voorgeschreven. Theo maakt uit deze taken een selectie die elke wedstrijd wat verschilt.

http://mvsaclub.com/mvsa/docs/F3K.doc

Willem,

De taken, toegewezen frequenties en groepsindeling kunnen uiterlijk maandag a.s. van de F3K-site gedownload worden. Je krijgt een mail zodra ze er staan.

Mocht je zelf geen stopwatch hebben is dat geen probleem. Er zijn voldoende aanwezig. Verder een goed humeur, en als er geen catering is wat eten en drinken en volle accu's zijn altijd handig

Regel ruim voordat je moet vliegen een timer/coach voor jouw taak. Er is altijd wel iemand bereid je te timen maar om de wedstrijd soepel te laten verlopen en jezelf in alle rust te kunnen voorbereiden is het slim dit tijdig geregeld te hebben. Bij deze bied ik mij aan je door de eerste taak te helpen.

Ik zal je per mail nog even alle take sturen zodat je die even door kan nemen. Mocht je vragen hebben hoor ik wel.

(Alex was me net voor)

Sorry Alex dat ik je verkeerd begrepen/geciteerd heb.
Je merkt wel dat iedereen kort op z'n PC/forum zit.
heb je in Nijmegen ook nog pooken en vleugeltjes bij je?
misschien wel interesse voor als mijn MiMi komt te overlijden.

In iedergeval bedankt voor je reactie en groeten.

Ook Theo bedankt natuurlijk , een stopwatch zal ik mee nemen
én een goed humeur, een foto/film camera, hoewel daar minder tijd voor zal zijn.
het regelement uitgeprint..het engels is geen probleem maar het is zo lang...
gr

ps. ik lees net dat de neus in de rondte minimaal 5 mm moet zijn...heb ik toch een propleem omdat mijn romp plat is ter dikte van een servo. moet ik mischien van balsa nog een kegeltje oplijmen?

Laatst bewerkt:
5mm is geen probleem. Er wordt nog niet zo op gelet. Zolang er nog geen gevaarlijk scherpe rompneuzen op het veld verschijnen zal er nog niemand over vallen.

De taakomschrijving is natuurlijk ook te vinden op www.f3k.nl

Laatst bewerkt:
Back