Inschrijving Swalmen gestart !!!!!

Datum: zondag 24 Augustus 2008
Kroppestraat, Swalmen

Kijk voor info en routebeschrijving op de website van de MVC "de Stootkop"

Klasse: F3K en F3K-Mini vlgs. sectie 5.8 uit het KNVvL reglementenboek
Aanvangstijdstip:
10:15 (briefing)
10:30 start wedstrijd

Tijdschema: het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt; er wordt getracht minimaal 5 ronden te vliegen.
Inschrijfgeld: € 7.00 voor KNVvL leden junioren betalen 3,50
Niet KNVvL leden betalen € 22.00
Jury: wordt ter plaatse bekend gemaakt
Wedstrijdleider: ..... (Vooralsnog onbekend)

Bijzonderheden:
- Voorinschrijving met opgave van twee frequenties is verplicht. Inschrijven moet gebeuren voor 17 augustus. Inschrijvingen die na die datum binnenkomen kunnen mogelijk niet meer deelnemen aan de competitie! Inschrijvingen richten aan:
Theo Schoorl theo.schoorl@zonnet.nl
Vermeld bij je inschrijving
Naam:……………………………………...
Neemt deel in klasse……………….
Frequenties……………………………..
KNVvL lid ja/nee
KNVvL lidmaatschapsnummer.......
Bezit zweefbrevet ja/nee

- Informatie over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd kan verkregen worden via telefoonnummer 06-13460421 vanaf zaterdag 23 augustus 18.00h.
- De wedstrijd gaat niet door indien de te verwachten windsnelheid meer dan 9 m/sec. zal zijn of het neerslagpercentage groter is dan 70%
- In afwijking van het reglement zal er geen zenderinname plaatsvinden. Voor het inschakelen van de zender zal men eerst de betreffende "frequentieknijper" op de antenne van zijn zender moeten hebben! Indien mensen zich niet aan deze regel houden behoud de wedstrijdleider zich het recht voor deze mensen van verdere deelname uit te sluiten. (veiligheid)
- Bij meer dan 3 inschrijvingen in de miniklasse zal er een aparte ronde voor deze klasse gevlogen worden. Indien er minder mini’s inschrijven kunnen de mini’s deelnemen in de F3K klasse en zal er geen apart mini klassement plaatsvinden.
- De wedstrijdleiding heeft niet voldoende tijdopnemers. Die deelnemers die op dat ogenblik niet zelf in actie hoeven te zijn wordt verzocht mee te helpen in deze.
Wel zullen gevlogen en genoteerde tijden steekproefsgewijs gecheckt worden.
- De te vliegen taken zullen uiterlijk maandag 18 augustus bekend gemaakt worden.

Verdere info over de wedstrijd zal verspreid/gecommuniceerd worden via het modelbouwforum en de F3K site. Of via frank.van.melick@gmail.com

Vanaf 09:00 uur is er de mogelijkheid om nog even in te vliegen.
In ons clubhuis staat dan ook de koffie klaar!!!

Tot de 24e augustus.
Frank van Melick

Deelnemers F3K
Bart Rotteveel
Alex Hoekstra
Bas Breijer
Theo Schoorl
Loet Wakkerman
Peter Aanen
Arjan van Vark
Goswijn Thijssen
Frans Bal
Arnold Kinds
Rob Kinds
Robert Berends

Deelnemers Mini
Loet Wakkerman
Jurgen Maassen
Frans Bal
Eric Crins
Rob Kinds
Martijn Gielen
Hans Knippels
Jaap Braam

Laatst bewerkt:
sorry ik moet deze wedstrijd laten schieten. kom de 23e terug van renesse en de 25e heb ik introdagen van school en dat moet ik ook even doen. zit alleen wel met een probleem: de megafoon ligt nog bij ons thuis. nu is er dit weekend een F3B wedstrijd op terlet en aangezien we dan langs huissen komen? loet zou het mogelijk zijn als ik aankomende zondag de megafoon bij jou langsbreng zodat jij die mee kan nemen naar de wedstrijd?

gr niels

Als ik me niet vergis zit Loet het hele weekend in Frankrijk een WK lijnbesturing Combat te vliegen. Volgens mij komt Bas ook kijken op Terlet. Misschien kan hij 'm meebrengen.

Ik ga komende zaterdag ochtend ook naar Terlet om naar de modelvliegwedstrijd te kijken en ik ga ook naar Swalmen, dus ik zou de megaphone van je over kunnen nemen, Niels.

Greetz,
Jurgen

hy jurgen,

op zaterdag ben ik er niet bij maar mijn vader en broertje vliegen zelf ook mee. ze zijn te herkennen aan hun licht blauwe polo's en/of donker blauwe trui/tent.
F3B team winterswijk ;)
zij hebben de megafoon + de lipo bij zich. de lipo moet nog wel ff bijgeladen worden..

gr niels

De inschrijving sluit zaterdag a.s.
Het aantal inschrijvingen is wel erg laag. Dat kan toch stukken beter??

Ik wil hoogst waarschijnlijk wel komen kijken, maar vliegen zit er niet in. Ik heb nog nauwelijks gooi ervaring met mijn KISS, en de combinatie met een stoeptegel (MPX 3030) zender is ook al niet ideaal. Eerst maar wat meer vliegen, hopelijk kan ik dan in Nijmegen wel meevliegen.

Overigens: mocht ik KNVVL lid worden, weet iemand dan waar ik een brevet zou kunnen halen? Ik heb jaren geleden een zweefbrevet gehaald, maar de papieren ben ik kwijt, en bij de KNVVL kunnen ze het ook niet terug vinden.

Groeten,

Merijn

brevet kun je gewoon halen op een vliegclub of op 1 van de wedstrijddagen denk ik, gewoon in de invliegtijd van de wedstrijden even afvliegen. stelt helemaal niets voor.

F3K Swalmen

Nog even wat informatie vanuit de organisatie van de F3K te Swalmen a.s. Zondag.

De Wedstrijdleiding zal in handen zijn van Arnout Janssen.
Het veld is toegankelijk vanaf 9:00 uur
Zoals eerder vermeld, 10:15 breefing en 10:30 aanvang wedstrijd

De route naar het veld;
het laatste jaar is er veel veranderd in het wegennet rondom Roermond/Swalmen. Er zullen een aantal wegen zijn die nog niet door de navigatie systemen herkend worden. De hoek van het modelvliegveld bevind zich op de kruising: "Kroppestraat" met " de Hout"

de route vanuit Nijmegen/Venlo over de A73 is heel erg eenvoudig, van een eventuele tunnelsluiting in Swalmen heeft u geen last.
U blijft vanaf Venlo de A73 volgen richting roermond volgen, neem afslag 18, Swalmen,
ga op de rotonde linksaf richting swalmen,
de volgende rotonde rechtdoor richting swalmen.
Na enkele km rijdt U Swalmen binnen. LET OP aan de rechterzijde bevindt zich een flitspaal
Het 3 verkeerslicht gaat u linksaf, daarna de 1e straat links (Nb dit is al na 25 meter). U bevindt zich nu op de kroppestraat. Aan deze weg bevind zich het modelvliegveld! na 1,5 km rijdt u de bebouwde kom uit, 800 meter later ligt het veld aan de linkerzijde.

vanuit het Zuiden is de route als volgt, Via Roermond richting Swalmen. eenmaal in de bebouwde kom van Swalmen aangekomen gaat u bij de 2e verkeerslichten rechtsaf, daarna de 1e straat links (Nb dit is al na 25 meter). U bevindt zich nu op de kroppestraat. Aan deze weg bevind zich het modelvliegveld! na 1,5 km rijdt u de bebouwde kom uit, 800 meter later ligt het veld aan de linkerzijde.

heeft u nog vragen, stel ze gerust via dit forum.

Tot a.s. zondag in Swalmen

namens de organisatie: Rob Sanders

Z'n wedstrijd gaat altijd door? ook bij slecht weer?(dit weekeind niet al te best)
Ik wil komen kijken maar het is vervelend als ik daar aankom en alles is afgeblazen
2 x 150 km voor "niets " gereden.

groeten

5.K.1 Algemeen
Een wedstrijd voor radiobestuurde werpmodellen is een meertakenwedstrijd, waarbij radiobestuurde zwevers uit de hand moeten worden gestart en bepaalde taken moeten uitvoeren. De wedstrijd moet uit ten minste vijf ronden bestaan. De organisator mag voor de start van de wedstrijd meer te vliegen ronden aankondigen. Onder bijzondere omstandigheden (bij voorbeeld slecht weer) mag de jury besluiten dat minder dan de oorspronkelijk aangekondigde ronden gevlogen zullen worden. In deze gevallen mag het aantal ronden minder dan vijf zijn en zullen alle ronden voor de eindscore gebruikt worden.

5.K.5 Weersomstandigheden
De maximale windsnelheid voor F3K-wedstrijden is 9 m/sec. De wedstrijdleider moet de start van de wedstrijd uitstellen of de wedstrijd onderbreken indien de wind continue sterker is dan 9 m/sec, gemeten gedurende ten minste een minuut op twee meter hoogte boven de grond in het start- en landingsgebied.
In het geval van regen bepaalt de wedstrijdleider of de wedstrijd onderbroken wordt.

Zaterdagavond wordt bekend gemaakt op dit forum of de wedstrijd door gaat. Officieel kan tot 3 uur voor aanvang een wedstrijd afgelast worden.

Heel Helder, ik snap het, maar ja daar ben je leek voor,
Volgende keer zelf zoeken naar de wedstrijd regelementen.
Voordeel is dat een ieder er nogmaals kennis van heeft kunnen nemen. ik hoop dat de weergoden ons gunstig gezind zijn.

Willem

Ps: wanneer wordt DLG een Olympische sport? of bij de tienkamp..geen discus gooien maar DLG-gooien.

Zondag begint de dag in de oostelijke helft van het land met zon. Wel is er dan al wat hoge sluierbewolking aanwezig. Elders is er al meer bewolking en in de loop van de ochtend kan er langs de westkust al wat regen vallen op nadering van een frontaal systeem. In de middag en avond valt er op veel plaatsen wat regen (geen grote hoeveelheden). De middagtemperatuur blijft opnieuw steken bij een graad of 18. De zuidwestenwind neemt toe tot matig, kracht 3 tot 4 en aan de kust tot vrij krachtig of krachtig, 5 a 6.

Back