Inschrijving Swalmen gestart !!!!!

Uhm... darn...

Ik heb de megafoon opgehaald op Terlet, zoals ik met Niels afgesproken had. Alleen de LiPo die erin zit moet nog opgeladen worden.
Dit was ik dus net aan het proberen, maar mijn oplader geeft steeds een foutmelding dat de minimale spanning te laag is. Het zijn 3 cellen met een capaciteit van 1200mAh, dus heb ik ook mijn lader zo ingesteld. De foutmelding blijft, dus ben ik eens gaan meten:

1 cel (staat ook wat bol) geeft 0V aan.
De 2 overige cellen geven samen (in serie) 2.85V aan. Dit lijkt me ook wat te weinig (understatement)

M.i. is dit pakket overleden.... :-(
Een ander accupack heb ik niet, dus ik weet niet of we de megafoon morgen kunnen gebruiken. Tenzij natuurlijk iemand anders nog iets heeft liggen, wat we als voeding kunnen gebruiken.
Als er dus iemand is die nog een geladen 3 cellen LiPo pack heeft liggen waar hij niets mee doet (afmetingen +/- 60x35x20 mm), dan houd ik me aanbevolen! Stekkertjes heb ik inmiddels in huis, dus die kunnen we er ter plekke nog wel aan vast solderen.

Tot morgen!

Greetz, Jurgen

weersverwachting

De weersverwachting voor a.s. zondag:
(bron meteo Limburg, zie L1 - nieuws en sport uit Limburg. druk op teletekst, ga naar pagina 193)

"De ochtend en de eerste deel van de middag gaan droog verlopen. eerst zijn er nog flinke zonnige perioden en de temperatuur loopt daarbij 's middags op tot ongever 21 graden. De wind uit Z tot ZW is matig (3-4)

In de loop van de middag neemt de bewolking toe en later in de middag en 's avonds verwachten we enkele buien of langere perioden met lichte regen"

Nog even ter info:
De club beschikt zelf over een geluidsinstallatie. Het is dus niet nodig dat jullie voor een megafoon zorgen......

groeten Rob Sanders

@Jurgen

Dat ziet er niet best uit met die lipo. Het was mijn 1200Mah pakketje :puppydogeyes:
Ik zal wel weer eens een bestelling plaatsen in China zodat we in Nijmegen de megafoon weer kunnen gebruiken.

@Rob
Klinkt goed voor morgen. We hebben een GO! dus.:banana:

Dankjewel!

Zo de wedstrijd zit erop en weer met een tevreden gevoel thuis.
Lekker vliegen, mooi veld en gezellige concurrentie.
Dank aan de organisatie!

Uitslagen

Hi,

De uitslagen zijn gecontroleerd. De organisatie en Helle en ik (als controleurs) vonden slechts 3 verschillen. Een oproep aan de tijdopnemers om duidelijker de tijden op te schrijven is op hun plaats, je hebt tenslotte tijd genoeg om het duidelijker op te schrijven.
Dit had tot gevolg dat Peter 5de werd en Arjan zesde. Dus oorkonden uitwisselen in Nijmegen.

F3Kswalmenb2008.jpg

Miniswalmen2008.jpg

Een felicitatie aan de winnaars.

De sterke verhalen laat ik over aan de andere vermoeide deelnemers.
Maar wel een heel hartelijk bedankt aan de club in Swalmen. Ze hebben ons weer eens een strak georganiseerde wedstrijd voorgeschoteld op een voor DLG-ers lastig veld.

Loet

Laatst bewerkt:
Het was weer fantastisch.

Allereerst de organiserende vereniging de complimenten voor een prima verzorgde wedstrijd.

Het heeft geen drup geregend. Wel wat gewaaid. Ik heb werkelijk recordtijden geboekt met het tijdig de kist weer aan de grond zetten. Zat ik meteen in een bel, bochtje draaien model zakt onderuit en de thermiek lijkt verdwenen. Het zat er toch echt anders zouden al die anderen toch niet omhoog gaan.

Nou leuk gevlogen, net te veel ronden verklooid en zo zal dat voor iedereen wel gegolden hebben.

Op naar de laatste wedstrijd van het seizoen.

Groeten,

Hans

ik vond het een zeer leuk en turbulent dagje :D
al met al niet lekker kunnen vliegen omdat ik neit echt een goede kist had maar toch een gezellige dag gehad. hierbij ook de organisatie bedankt voor de goede organisatie ;)

Zoals gebruikelijk in Swalmen een perfect georganiseerde wedstrijd. Hopelijk zijn we volgend jaar weer welkom.

Ook de omstandigheden waren zoals we gewend zijn in Swalmen: turbulent, erg instabiele bellen en de geniepige daalwinden. Dit maakte het tot een lastige wedstrijd waar je erg makkelijk punten kon verliezen.

Iedereen heeft wel zijn “momentjes” gehad. Mijn dieptepunt was de eerste all up last down taak.
De eerste vlucht ben ik naar achteren gevlogen. Ik kwam licht stijgen tegen wat ik snel kwijt was met kort daarop de landing. Loet lukte het wel om in hetzelfde gebied wat te klimmen maar dreef erg hard af naar de zijkant van het veld. Zijn inspanning werd “beloond” met een daalwind met als gevolg een buitenlanding. Arjen was naar rechts voor gevlogen en vond daar goede lucht die hem de 3 minuten opleverde.
Vol goede moed aan de tweede vlucht begonnen, weer naar achteren gevlogen, alleen maar dalen tegengekomen en ik lag weer snel beneden vergezeld door Loet. Gelukkig vond Arjen rechts voor weer een bel zodat ik nog wat tijd had om met Loet te bespreken hoe leuk deze hobby eigenlijk is.
De derde vlucht lanceerde Loet niet alleen zijn model maar ook zijn zender. Desondanks haalde hij de drie minuten. Dit alles scheen erg spectaculair te zijn maar ik heb dit gemist omdat ik zelf te druk bezig was een daalwind te decentraliseren hetgeen niet lukte. Als je een ronde verknalt dan maar goed!!!

Bij Peter ging het de 5 minuten vlucht mis. Zijn eerste start wist hij er naar de toen heersende omstandigheden een knappe 3 minuten te halen. Met nog genoeg werktijd over voor een 5 minuten vlucht is besloten om niet meer over te gaan. Helaas werden de omstandigheden net iets beter waarin het Goswijn en mij lukte om de 5 minuten te halen. Hierbij zat ik na 3 minuten onder de bosrand maar met hulp van wat thermiek en 12 graden v-stelling lukte het toch om weg te komen.
Achteraf (altijd makkelijk) had Peter beter kunnen herstarten. Voordeel is dat je de regie in eigen handen hebt en je niet afhankelijk bent van het falen van de concurentie.

De uitslag.
Fraaie overwinning van Goswijn waarmee we dit jaar al 4 verschillende winnaars hebben.
Loet heeft het NK voor de mini’s binnengehaald en voor de 1,5 meter klasse is de beslissing nog niet gevallen...........

Laatst bewerkt:
Vier wedstrijden en vier verschillende winnaars. Wat wil je nog meer! Ik zal vanavond de standen uitwerken maar het is nu al duidelijk dat het spannend wordt in Nijmegen!!

Zelf had ik vorig jaar 82% en dit jaar maar 68%. Slecht gevlogen?? Ja en nee. Natuurlijk had ik graag wat meer strijd geboden aan de toppers maar dat gat is gewoon nog te groot. Toch voor mijn gevoel stukken beter gevlogen dan vorig jaar en zelfs begin dit jaar. De prestaties zijn er nog niet maar ik vlieg bewuster en sta al iets minder buiten ;)

Mijn felicitaties gaan vooral naar trainingsmaatje Arnold die verdiend zijn eerste 1000 punter heeft gehaald. (ben ik van dat gez... af in de auto :D)

Swalmen 2009?? Jazeker!!

Laatst bewerkt:
Hallo allen,
Ik ben als toeschouwer in Swalmen geweest en heb kunnen genieten van de DLG's en het weer. Ik ben zo vrij geweest om mijn indrukken via een video filmpje wereld kundig te maken, zodat iedereen (nogmaals) kan zien wat DLG-en is.
Ik hoop dat ook jullie dit filmje kunnen waarderen.
Ik heb in iedergeval een leuke dag gehad!

Misschien komt mijn MiMi in Nijmegen ook nog aan de start

Veel succes.

j4ekkmJq4Lw[/media] - DLG zwevers swalmen

Laatst bewerkt door een moderator:
Cool filmpje!

Leuk filmpje hoor! Is weer eens wat anders dan foto's :-)

Willem, hopelijk tot ziens in Nijmegen met je Mimi!

@willem
je weet wat ik gezegd heb in swalmen, ik ga er gewoon vanuit dat je start in nijmegen. als je nog dyneema nodig bent, roep maar een keer ;)

Bedankt Robert, ik heb inmiddels al een andere pook en de ijzeren stangen zijn inmiddels vervangen voor dyneema. Nog even de vleugel wat dunner schuren en daarna veel oefenen. Inmiddels een gewichtsbesparing van 14 gram gerealiseerd.

Ps, Geen lid van KNvl, geen zweefbrevet, geen clublid.................

Hallo allen,
Ik ben zo vrij geweest om mijn indrukken via een video filmpje wereld kundig te maken, zodat iedereen (nogmaals) kan zien wat DLG-en is.
Ik hoop dat ook jullie dit filmje kunnen waarderen.
.j4ekkmJq4Lw[/media] - DLG zwevers swalmen

Leuk filmpje. Het laatste filmpje wat ik zag van een start van mij zag er een stuk minder explosief uit. Toch duidelijk verbetering geboekt afgelopen jaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je Alex, 3e meen ik gezien te hebben, dus heb je nog een paar uitdagingen te gaan.

suc6

Willem,

mijn inziens heeft de rest van het deelnemers veld nog een paar uitdagingen te gaan om Alex bij te benen..... Bekijk ook even de resultaten van andere wedstrijden dan weet je wat ik bedoel.

Bas

P.s. Leuk filmpje!

Vier wedstrijden en vier verschillende winnaars. Wat wil je nog meer! Ik zal vanavond de standen uitwerken maar het is nu al duidelijk dat het spannend wordt in Nijmegen!!

Theo,

het wordt zeker spannend in Nijmegen. Het volgende is theoretisch nog mogelijk:

Alex: plaats 1-2.
Bas: plaats 1-3.
Goswijn: plaats 2-5.
Peter: plaats 3-6.
Loet: plaats 3-6.
Arjen: plaats 4-6.

Iedereen zal er dus nog even tegenaan moeten!!!

Bas

Theo,

het wordt zeker spannend in Nijmegen. Het volgende is theoretisch nog mogelijk:

Alex: plaats 1-2.
Bas: plaats 1-3.
Goswijn: plaats 2-5.
Peter: plaats 3-6.
Loet: plaats 3-6.
Arjen: plaats 4-6.

Iedereen zal er dus nog even tegenaan moeten!!!

Bas

Bas, Bedankt, dat scheelt me weer een tijdje rekenen die ik nu kan besteden aan het vliegen met de nieuwe koolstof D-box Tantalus.
Gisteravond net voor het donker even gegooid. Ik ben bang dat dit de kist wordt voor Delmenhorst.

Loet

Bas, Bedankt, dat scheelt me weer een tijdje rekenen die ik nu kan besteden aan het vliegen met de nieuwe koolstof D-box Tantalus.
Gisteravond net voor het donker even gegooid. Ik ben bang dat dit de kist wordt voor Delmenhorst.

Loet

Loet,

Het rekenwerk was al door Theo gedaan dus daar was ik snel mee klaar.
Goed nieuws dat je tevreden bent over de prestaties van je nieuwe kist.

Zie je in Delmenhorst!
Bas

Back