Inschrijving wedstrijd 31 maart open

Discussie in 'F5J' gestart door trebor siuhyn, 4 mrt 2012.

  1. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi Frans,

    Ik neem de software zaterdag mee. Inmiddels toestemming van SM om de software te verspreiden onder geinteresseerden, dus dat vormt ook geen probleem. Maandag al 8 stuks geupdate, gaat erg soepeltjes.
    Heb je een Unidisplay? Die heb je eigenlijk wel nodig om de starthoogte goed uit te kunnen lezen.

    Groet,
    Gerben
     
  2. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Gerben
    Nee, ik heb nog geen Unidisplay. Misschien toch iets om nog bij te bestellen. Ik lees thuis op de laptop de resultaten achteraf, door het geheugen kaartje er uit te halen en in een cardreader te stoppen. Logview is dan het programma om het te bekijken.
    Fijn dat de software ook mag worden doorgegeven. De foto laat een speciaal kabeltje zien wat ik kan namaken.

    Groetjes Frans
     
  3. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.890
    Locatie:
    Zierikzee
    Dat speciale kabeltje die van de unilog naar de verlengkabel van de ontvanger loopt, moet je die zelf in elkaar knutselen als je zelf een unilog hebt.Ik heb bij Rob ook een unilog besteld die ik zaterdag ook ga gebruiken.
     
  4. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    @Frans. Als de logger in F5J limiter mode staat dan wordt er standaard niet gelogd. Dit is op te lossen door het knopje op de Unilog voor de start in te drukken of mogelijk is een autostart van de logging mogelijk dat zal ik voor je bekijken.

    @Superior. Bij de unilog zit standaard alleen een normaal servostekker-servostekker kabeltje. Voeding kan of met de Y-kabel manier of met 2 kabeltjes in de ontvanger. 1 voor het gaskanaal en 1 op de unilog link poort. De laatste moet eigenlijk 2-aderig zijn omdat telemetrie niet mag.
     
  5. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Frans,

    In F5J mode wordt de vorige logging iedere keer gewist als een nieuwe vlucht begonnen wordt (op het moment dat er een nieuw 'motor-aan'' signaal komt, begint de nieuwe meting en wordt de vorige gewist). In de limiter modus kun je dus niet de datat van de hele dag verzamelen, dan zul je de limiter uit moeten zetten en 'gewoon' als logger gebruiken. Met de nieuwe UL en het SD kaartje (dat had de versie 1 niet), kun je trouwens heel veel data en vele uren data opslaan.

    Groet,
    Gerben
     
  6. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    Gerben,
    Voor een dagje geen uitgebreide logjes is niet zo erg. Ik begrijp dat de F5J sofware aangepast is om directe uitlezing te kunnen krijgen. De huidige (1.0.2.) software kan er later toch weer op voor eigen gebruik. Je kan de nieuwe F5J sofware ook naar mij mailen, lijkt mij.
    Het Y kabeltje heb ik klaar waarvan één van de normale stekkertjes geen data draadje meekrijgt.
     
  7. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    In de 1.05a software kun je de F5j limiter ook gewoon weer uitschakelen en de unilog normaal gebruiken. Terug naar oudere software kan door de file op de micro-sd kaart terug te plaatsen. (hernoemen is natuurlijk nog makkelijker)
     
  8. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Nog even een verzoek aan iedereen die loggers van de subcomissie gebruikt: vorig jaar gebruikten sommige deelnemers dubbelzijdig tape om de loggers in het model vast te plakken. Na de tijd kon ik dus al die stukjes tape eraf pielen en de loggers schoonmaken.
    Ik zal een stukje klittenband op de achterkant van de loggers plakken, de 'zachte' kant van het klittenband. Als je in het model de 'haakjes'kant zet, kun je de logger zo prima vastzetten.

    Groet,
    Gerben
     
  9. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.890
    Locatie:
    Zierikzee
    Als het goed is komt zaterdag ook mijn unilog mee. Wat zit er allemaal in zo'n set?
     
  10. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Unilog2
    Micro sd (met SD adapter geloof ik)
    USB kaartlezertje
    servo kabeltje
    handleiding
     
  11. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    En net even getest. Je kunt inderdaad de vlucht loggen en die blijft op het micro-sd kaartje bewaard. De limiter functie zelf werkt met een intern geheugen en die wordt wel overschreven bij de volgende vlieger. Dat is gelijk het grote verschil met de Unilog1, daar zit maar 1 geheugen in.

    Let wel op, het is natuurlijk voor Rob en de rest van de organisatie niet te doen om voor iedereen de logfiles bij te houden en mee te geven ;)
     
  12. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    Nog twee nachtjes slapen en dan is het zover de alle eerste officiële F5J wedstrijd, bij deze nog een paar huishoudelijke mededelingen.

    • Parkeren van de auto, parkeer de auto zover mogelijk in de berm zodat de weg vrij is, laat in en uitritten vrij ook van weilanden.
    • Voor deelnemers die aan de late kant zijn neem even kontakt op met de wedstrijdleiding zodat wij eventueel nog wat kunnen schuiven met de planning Dit mag je doen op 06 51844442.
    • Schreeuwende ouders langs het veld worden verwijderd ;).
    • Dag voor de wedstrijd niet meer eten want ze hebben ontzettend lekkere hamburgers in de kantine .
    • De loggers van de organisatie zijn voorzien van klitteband voor bevestiging in het model, dus duck tape en dubbelzijdig tape mag thuis blijven.

    Voor de rest zou ik zeggen tot zaterdag.
     
  13. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Het was even een paar uurtjes solderen, maar nu zijn de loggers er klaar voor;

    [​IMG]

    Alle loggers nog even getest of alles werkt zoals het hoort en de software zijn werk doet, nu ga ik horizontaal, lange dag geweest.

    Groet,
    Gerben
     
  14. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    hebben jullie de haakjes(harde kant) of de lusjes (zachte kant) aan de loggers?
     
  15. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.890
    Locatie:
    Zierikzee
    Ik zal een stukje klittenband op de achterkant van de loggers plakken, de 'zachte' kant van het klittenband. Als je in het model de 'haakjes'kant zet, kun je de logger zo prima vastzetten.

    Groet,
    Gerben[/QUOTE]
     
  16. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Staat iets hoger al

     
  17. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Morgen wordt de hele dag 9 tot 11 m/s (18 tot 22 knopen) wind verwacht. Wanneer wordt er een besluit genomen of het feest door gaat?
     
  18. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi Arjan,

    Zie de startpost van Rob in dit draadje:
    Groet,
    Gerben
     
  19. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    oeps overheen gelezen. Zenuwen denk ik :)
     
  20. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Het is 10 over... lastig besluit lijkt mij, net wel net niet, lijkt wel een 11-stedentocht.

    Groet,

    Jacob Bos
     

Deel Deze Pagina