Als de voorspellingen blijven zoals nu aangezegd hebben we volgende week zaterdag een windluwe dag, althans in de regio waar ik woon.
Natuurlijk kan het nog veranderen en is de kans op fatsoenlijke thermiek gering maar op zulke dagen is het ook leuk vliegen met zo'n Introduction/Inside.
Ik voorspel dat er deze dag veel Insides e.d. hun maiden krijgen
Dank voor alle reacties, van dichtbij is er cosmetisch nog wel wat aan te melden op mijn toestel, maar technisch zit alles goed in elkaar - kan ook bijna niet anders met zo'n kwaliteit bouwdoos.
Ik heb expres een beetje zwaar gebouwd, ik vlieg aan de kust en er staat hier altijd wind. 1250 gram is de eindstand, dat lijkt misschien opeens veel maar het is nog steeds maar 19.2 gr per dm2!
Ik weet niet of ik volgende week de eerste vlucht kan maken. Maar in de US vliegen er al een paar en op het forum daar heb ik gevraagd naar de afstelling waarmee ze vliegen zodat ik die ervaring alvast kan meenemen voor mijn eerste vlucht.
Ik kreeg dit antwoord en het leek me relevant voor jullie - vandaar dat ik het hier even deel.
---------------
Hey Roger,
I have thermal set at -3mm on Flaps and ailerons and tips at -2mm
Speed mode on aileron and tips at +2mm (I had cut off my flaps to get reflex but was not worth it for me so I'm back to no reflex on flaps)
I'm now at 92 for CG (90-92 seems very close, inverted requires very little push ; ) But I really need a day with much less wind to see what this Inside can do. The turns are sweet (even in wind)!!
I'm super happy with crow at Flaps at 73 degrees and ailerons up 10mm, tips at zero. And elevator compensation with stick full down (full flaps) is 8mm down. (and I love it like this)
In cruise I have full throws of 10mm on tips and 5mm on ailerons. I have not started with any differential. I want to get the Inside set up to my taste before I start with any mixes. But I am quite happy with this set up.