Inside F5j Hollein / Gruner CNC

In een speelgoedzaak waar ze elektrische treintjes verkopen. ..litze is snoer met een gevlochten kern. ..

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had een goeie dag vandaag. Tweede dag met de Inside. Erg mooi weer, bijna geen wind.

Tijdens het vliegen merkte ik met regelmaat dat ik slechts 3 meter hoogte per 10 seconde verloor. Dit weet ik omdat mijn Taranis telemetry met grote regelmaat slechts 3 meter verval aangaf tussen de intervallen van 10 seconde. Vaak meerdere keren achter elkaar. Later heb ik het gecontroleerd. Mijn beste vlucht gaf een gemiddelde van 0,33 over een verval van 147 meter naar 30 meter in 5 min. 54. Het gemiddelde over 4 vluchten lag op 0.35 meter per seconde. Ik denk niet dat er thermiek was.

Ik weet niet of hier iets uit af te leiden is maar ik hoor het graag…

Ben niet tevreden over de motor. Daar moet een andere voor komen. Climb rate is slechts 3 meter per seconde. Met een grotere prop krijg ik last van oververhitting.

Het veld was erg nat – ik moest dus erg precies landen en dat lukte perfect.

Veel vluchten gemaakt – thermiekloos maar wel met een glimlach op mijn gezicht.

Zie ook videos!

Groet

Wouw!! Gefeliciteerd man! Je had die polytec motor of niet?

Klopt - maar 13 x 8 is echt teveel. Natuurlijk steeg ik zeker 4 keer kort achterelkaar op en in de (F5J) praktijk doe je dat misschien niet - maar toch, ik wil ook graag landingen achter elkaar oefenen en dit geeft me geen goed gevoel.

Maar dit is het enige waar ik over te klagen heb - en het is een easy fix!

De voorgeschreven Hacker setup is inmiddels aangekomen en ingebouwd...(Motorschot moest verwijderd en opnieuw gelijmd worden omdat de kabels op een andere plaats uit de motor komen en daardoor de
bevestigingsgaatjes niet meer pasten...:-() Ik meet nu bij 11,54 volt onder last 21,37 A. en 248,9 W.... (Aeronaut Cam Carbon 11 x 6) In het boekje staat: 200 Watt maximaal 15 seconcen...
Ik ben benieuwd hoe lang dit goed zal gaan dan...

Laatst bewerkt:
Vanochtend bij optrekkende mist en windstilte met de Inside gevlogen. De kist vliegt geweldig, draait heel vlak en blijft goed boven. Ik ben echter nog steeds niet onder de indruk van het stijgvermogen. Hij heeft ongeveeer 20 seconden nodig om op ca. 100-125 meter (geschat) te komen, dus dat houdt niet over voor een eventuele F5J wedstrijd....Bij beter weer en meer tijd ga ik de resultaten eens vergelijken met de Marabu. Ik vermoed dat deze niet veel onderdoet voor de Inside...De problemen met het motorschot weerhouden me ervan om ook zo'n HK motortje te proberen zoals Jaap heeft...Ben natuurlijk wel erg nieuwsgierig...(beetje opschieten Jaap :-):-)). De storingen hebben zich overigens niet meer voorgedaan. De enige verandering t.o.v. de vorige vlucht is de ontvanger...Klaarblijkelijk toch iets niet helemaal in orde geweest met die S-bus-toestand?...

IMG_20151219_180636_zpsllyz0yhb.jpg

Weer een stap verder!

Om zo maar ecen wat te zeggen.......Ik heb gisteren voor het eerst serieus naar die vergrendeling van de vleugels gekeken maar die vind ik echt heel erg slim zeg!

Daarnaast een vraagje: wat voor verbinding tussen stuurstang een hoogteroer is eenvoudig los te halen voor demontage maar geeft ook een betrouwbare aansturing?
De beschrijving zegt, geloof ik, alleen de stuurstang 90graden buigen en succes ermee.

Ik wilde hele kleine ball-links (van kleine helicoptertjes) gebruiken, die geven wel een hele mooie spelingsvrije aansturing maar ben een beetje bang dat die na een tijdje te makkelijk los gaan. Heeft iemand daar ervaring mee?

90 graden ombuigen werkt prima hoor! Staat een beetje onder spanning dus dat komt nooit los. Het omgebogen stukje ca. 8 tot 10 mm... ik zou het meer vertrouwen dan mini ball links...

Laatst bewerkt door een moderator:
De aansturing rudder/elevator van een XP wel eens bekeken Justus ?

1mm staal in carbon buis haaks om en in de hoorntjes voor snelle montage...

Nee Bob, ik ben allergisch voor xplorers :D:D:D

In de Orca zit het ook zo maar die hoeven nooit los en zijn ze maar een paar cm kort.
Ik had hier dunne houten roerhoorntjes in gedachten maar dat was een ander bouwdoosje wat ik voor mei af wil hebben;)...hier zitten gfk dingen bij en die zullen ook niet zo snel uitlubberen.

Back