installeren esky headlock gyro

• Topicstarter Topicstarter bert b
  • Startdatum Startdatum
B

bert b

Guest
Hoi

Heb juist de nieuwe headlock gyro van esky ontvangen
alleen weet ik niet juist hoe ik een gyro moet installeren
Mijn heli draait dol.
Iemand hier die ervaring heeft met deze gyro ?

Tnx

Bert

Als je heli gaat tollen dan staat hij waarschijnlijk verkeerdom tegen te sturen.
Je moet dus de reverse schakelaar omzetten.

Zit er geen handleiding bij ??

Als je heli gaat tollen dan staat hij waarschijnlijk verkeerdom tegen te sturen.
Je moet dus de reverse schakelaar omzetten.

Zit er geen handleiding bij ??

de handleiding is nogal mager
rev staat goed
kabels zitten allemaal in (kanaal vier en vijf op ontvanger)
en servo is aangesloten op gyro..

Wat is het typenummer van de gyro?
EK2-0704B schijnt problemen te hebben met de originele Esky zender, gebruik je die?
Even zoeken in de andere Esky topics hier op het forum.

Wat is het typenummer van de gyro?
EK2-0704B schijnt problemen te hebben met de originele Esky zender, gebruik je die?
Even zoeken in de andere Esky topics hier op het forum.

Ik gebruik die ja..
Maar ik heb het probleem opgelost. ik had een digitale staartservo besteld
maar al mijn andere servo's zijn niet digitaal. die digitale servo sloeg tilt niet normaal...

Hij vliegt nu al (houd mooi zijn neus recht) maar de heli vliegt wel wat anders wat stroefer.
ik kijk nog wel es naar de instellingen op de gyro

bedankt

Hmm gek,... Mijn setup werkt ook niet goed ( zelfde servo, zelfde zender, zelfde heli )
In principe lijkt alles te werken zoals het moet, maar de servo aansturing is een beetje raar, de HH werkt, maar mijn servo komt niet terug naar de middenstand na een stuurbeweging. Is dit de HH die doorheeft dat ik naar links stuur, er niets gebeurt, dus links aanhoudt ?
Met name als ik meerdere keren 1 kant op stuur, blijft de servo in uiterste stand hangen. ook merkte ik dat de trim afwisselend naar links en rechts afwijkt.
Is dit wellicht een servo defect? een teken dat er iets aanloopt ?
Durf er niet echt mee te vliegen zo, dus de heli op een bureaustoel(kruk) gemonteerd om te kijken wat hij doet..
daarnaast knippert de gyro af en toe onderbroken, wat zou aangeven dat kanaal 5 niet goed contact heeft. Kanaal 5 is echter alleen geaard, want anders schijnt het niet te werken ( volgens : http://aerotronic.nl/product_info.php?cPath=74_79&products_id=744 )
HELP! :D

Klopt hoor RPM.
In HH mode komt je servo niet terug in de middenstand.
Tenminste zo op de grond of op tafel niet.
Wat hij in de lucht doet is wat anders omdat hij daar te maken krijgt met correcties en dan kan je servo alle kanten opgaan als de gyro dat nodig vindt.
Maar zo thuis bij het "werkbanktesten" klopt het dat je servoarm in HH-mode blijft staan waar hij staat als je de stick loslaat.
Je zal ook merken dat als je de stick maar een klein beetje beweegt de servo toch langzaam naar zijn eindpositie loopt....ook dat is correct :)

Ha, fijn om te horen, Heb er vannacht behoorlijk van liggen woelen ( en kwam toen ook tot die conclusie :D ).
Het is mijn eerste modificatie en dat is dan toch spannend...
Maar goed,.. eerst maar eens kijken hoe hij nu vliegt. Bedankt !

Eigenlijk wel, om een mede "heli-ende" collega te laten zien wat een HH gyro doet.
Ik neem eigenlijk aan dat jullie zoiets al 100x gezien hebben, dus misschien niet echt van grote waarde. Als iemand er dringen behoefte aan heeft kan ik kijken of ik het filmpje van mijn mobieltje naar hier kan krijgen. Wel even aangeven waar ik hem kan hosten.

Filmpjes zijn altijd leuk om te zien ;)

We denken met je mee...proberen je te helpen....en als je er zelf slapeloze nachten van hebt dan voelen we met je mee....
Dus willen we uiteraard ook het eindresultaat even bewonderen ;)

Ennuh...Joetjoep kun je er zat op kwijt (gratis....uiteraard;) )

Back