Installingen GY601 met FF9!

Hallo,

Ik heb aal een tijdje mijn Trex nitro pro, maar gisteren pas de kans gehad voor zijn maiden.
De staart schudde hevig en heb daarna de end points en act waarde naar beneden gebracht, toen was het iets beter maar lang niet zoals het hoort.

Normaal gebruik ik de 401 maar heb nu een 601 erop zitten.
Kan iemand mij vertellen met welke basis instelling ik moet beginnen?
M.B.T. gyro menu en end points in de FF9 en welke waardes in de gyro?

BVD

Gr Martijn

Hallo Walter,

Dank voor jou reactie.

Hoe bedoel je: Zender ATV verhogen tot 37% op de gyro staat
En moet ik ook wat aanpassen in mijn end points zoals bij de 401?

Gr Martijn

End points (limit) stel je in op de 601(zie boek, ook als pdf op internet beschikbaar).
ATV van je gain kanaal gewoon op 37%(ooit eens door Jason Krause verzonnen en geldt nu als "heilig getal"), als je niet knalhard 3D doet kan je de gain ook best hoger zetten.

ATV op je zender voor het stuurkanaal (dus niet je gain) bepaalt de piroutte snelheid , gewoon op 100% beginnen en zien of ie naar jouw zin rondjes maakt.

De manual kun je gewoon downloaden: http://manuals.hobbico.com/fut/futm0820-manual.pdf
Limits:
De limitsA en B inderdaad instellen.
LmtA en LmtB
Niet (veel) lager dan 100%

De Gyro gain moet bij een 601/611 op 37% staan.
The GY601 3D setup
Nu kun je de ATV (van het aux kanaal) of gyro gain op je zender op 37% zetten.
Maar zenders veschillen en 37% gyrogain op de zender hoeft geen 37% op de gyro te zijn.
Als de gyro is opgestart geeft hij de werkelijke Gyro gain aan op de display.
Bijvoorbeeld A35% en N38% (Er staat iets voor maar wat weet ik niet uit mijn hoofd)
A is Heading Hold
N is Normal mode
Je moet dus met de ATV of Gyro Gain op de zender dusdanig draaien dat de Gain op de Display A37% wordt in Heading Hold mode
En ook N37% in Normal mode

Waar dit precies zit in jouw zender weet ik niet. Ik heb nooit zelf een Futaba zender gehad.

Laatst bewerkt:
End points (limit) stel je in op de 601(zie boek, ook als pdf op internet beschikbaar).
ATV van je gain kanaal gewoon op 37%(ooit eens door Jason Krause verzonnen en geldt nu als "heilig getal"), als je niet knalhard 3D doet kan je de gain ook best hoger zetten.

ATV op je zender voor het stuurkanaal (dus niet je gain) bepaalt de piroutte snelheid , gewoon op 100% beginnen en zien of ie naar jouw zin rondjes maakt.

ATV van het gain kanaal moet niet op 37 % maar gewoon op 100%.
ATV = End Point
Waarde van gain op 37%, vervolgens checken of deze waarde ook op het lcd van de gyro verschijnt.

Back