Instap "achter-in-de-auto"-DLG / Ervaringen super mini topsky

Hallo allen,

Ik wil graag beginnen met DLG vliegen. Ik heb niet veel bouwervaring en wil graag een "achter-in-de-auto" DLG dus een mini. Het moet een aileronnertje zijn. Ik zat te kijken naar de Binary 900 V2.0 van HK (Linkje).
Over dit DLGtje kan ik nog weinig vinden behalve dat de prijs te hoog zou zijn.

Is dit een leuk vliegtuigje om mee te vliegen in de wij, bij de duinen en wellicht ook in Noorwegen in de bergen? Kan ik voor dat geld (€ 185,19 tot aan de deur) iets beter kopen?
Is er een eigenbouw die echt heel veel beter is? (met ailerons)
En misschien nog belangrijker, wie heeft er vliegervaring met de Binary?

Ik heb de tekeningen van de MIMI thuis liggen en ik heb ze goed bestudeerd maar ik ben echt een ARF piloot en zie het bouwen echt als noodzakelijk kwaad en zeker aanpassingen als ailerons is (tenzij er een echte bouwtekening met maten e.d. is) denk ik teveel gevraagd van mijn geduld.

Alvast bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie Jasperdlg.

Ik ben ooit begonnen met een vliegtuigje zonder ailerons. Dat vliegtuig heeft welgeteld 3 vluchten gemaakt en toen heb ik hem weggegeven omdat ik het gewoon saai vond. De MIMI heeft inderdaad een mooie bouwbeschrijving echter niet voor ailerons. (Of ik moet echt niet goed zoeken).

Die lijst die jij aanwijst kende ik al.

Even snel mijn nieuwelingen commentaar over die lijst:

• Topsky mini - geen ailerons
  • X-ray micro QR - € 169,-zou dus voor grofweg hetzelfde geld thuis zijn. Carbon romp dus probleem met mijn ontvanger (nog al dikke antenne moet dan door de romp naar buiten... weet niet of dat echt een nadeel is).
  • Neon - bestaat niet meer?
  • Nemo - bestaat niet meer?
  • Mini Fireworks - Geen ailerons
  • Elf - Geen ailerons
  • Mini fireworks Q - goede optie maar kost met kevlar romp € 229,80

In mijn ogen is het enige alternatief de mini fireworks echter is die het verschil van € 30,- waard?

Verder hoor ik op het HK forum veel goeds over de binary en op youtube ook. Hier lees ik mindere dingen maar zonder motivatie. Ik zeker niet mijn zin doordrammen maar ik ben heel benieuwd waarom hij niet aangeraden word.

De prijs voor de super mini topsky is +/- € 135,- inclusief versturen. Een goede site waar je hem kan kopen is Hyperflight

Wie heeft ervaring met dit kistje? En vooral is het kistje geschikt voor waar ik hem voor wil gebruiken?

Wederom bedankt!

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk toch dat ik een goed kistje is.
Vanwege het profiel en verder ziet het er gewoon goed uit.

Hey, beste vliegeniers.....ik ben op zoek naar een instap DLG +/- 1.5m....waar vind ik een instap model? ik heb nu de DL fling van GP.....tof ding maar misschien net iets te zwaar.

Ik heb een mooi lijstje van DLG's gevonden bij een winkel die voor ongeveer een tientje ook naar nederland verstuurd

Hyperflight

Daar staan ze op prijs gesorteerd.

Maar terug on-topic
Hebben er mensen ervaring met de super mini topsky?

Back