instappen in F5b

Kwam op RC-Network nog een leuk model tegen wat nog redelijk betaalbaar is:
https://f3x.mypage.cz/menu/optima-extreme-composit

attachment.php
 
Inderdaad mooi model zou hij sterk genoeg zijn met zo'n deelbare vleugel ?,
de flaps is wel mooi op zich voor het zweven maar bij hoge snelheden willen deze nog wel eens beginnen te klapperen
ik zou wel eens model willen zien als de Hawk maar die dan makkelijker te voorzien is van
een lipo zonder de vleugel eraf te halen , net zoals de Mini-Hawk , maar wel
met net zoveel lipo ruimte of liefst nog meer.

mvg Andre
 
Ja, 219 Euro en ik kocht ze voor zo'n 180 Euro voor F5B.nl

Door promotie van het nederlandse F5B team op RC-Network zijn ze bij Staufenbiel wakker geworden en zijn de prijzen omhoog geknald.
Met allerlei onzin dingen zoals een soort slede onder de romp en fluorkleurtjes.
Bij Launchmodels zijn ze inkoop nog steeds dezelfde prijs, Staufenbiel verdient er nu gewoon 100 euro per model extra aan.

Dat ding wat Gerben hierboven gepost heeft is 300 Euro, is 2 meter spanwijdte dus zweeft niet als een baksteen, zoals de Hawk.
En hij heeft 4 kleppen.
Betere keus dus.

GJ
 
Die lijkt een beetje qua romp op de CHK Simba van destijds... Deelbare vleugel.
Vroeg me af of de Enigma niet veel beter de snelheid vast hield?
CHK is er mee gestopt... weer een kanjer minder...

Hawk? Zweven? Niet echt. Wel bij 1150 gram... destijds, maar met 1450 valt ie over de vleugel snel al weg.
Maar zweven? Ach... krijg ik weer stijve nek van. Dus er lekker mee kruisen is beter voor het gestel. Vliegt hier op die HET motor kv even kwijt.. met 5:1 kontronik 27 en 14,5 x 14 Gerben aangeraden Freudenthaler smal. 4S 3200. ICE 120 dacht ik. Unmod... ramping niet echt nodig... en door het belachelijk hoge rendement vliegt ie maar door en maar door...
 
Laatst bewerkt:
Hawkje zweeft nog verbazend goed als je hem langzaam genoeg maakt. Ik had vrij weinig last van wegvallende vleugels, toen ik hem destijds vloog (seizoen 1, dat was 2010).
 
Ik denk dan meer een kwestie van meer oefenen... en wellicht de spoileron een pietsje up. Toen in 2009 en 10 waren jij en GJ al 20 stappen vooruit [emoji846]

Ik vloog denk ik ook met instabiele lucht op dat moment dit jaar... behoorlijke warmte op het veld...
dat uitmelken moet ik gewoon weer een beetje inleren. Ding vliegt verder bijzonder onderhoudend.
Ik denk dat jij met aanpassen van instellingen en feeling er nog heel meer weet uit te halen...

Maar dat wegvallen is verder niet erg... je vangt het zo weer op. Maar het tot rust brengen... behoedzaam sturen...
 
Oh, een Hawkje zweeft ook wel, je kan wel 10 minuten halen maar een "echte" F5B of F5F kist doet dat veel makkelijker.
Ik heb destijds met de Surprise 16 het record op de club bijna verbroken door bijna 2,5 uur boven te blijven.

Wegvallen over een vleugel heb ik nooit gehad met de Hawk, als je hem laat lopen en niet de snelheid eruit trekt gaat dat prima.

Kwestie van op grotere hoogte uitproberen wat ie precies kan en doet.

GJ
 
De Hawk is een prima toestel waar veel uit te halen valt. Niet voor niets is het een kopie van een destijds succesvol F5B ontwerp.

Ik ben trouwens bezig een nieuw model naar Nederland te halen, de Smile F5F:

43879754_2174734045894434_4197698282589257728_o.jpg


Er zijn alvast 4 stuks besteld, moet alleen nog even horen wat de levertijd zal zijn...
Prijs inclusief verzending wordt zo rond de 465.-- eurotjes (inclusief ingebouwde hoogteroerservo).
 
Dat is wel een heel erg mooie Gerben!

Ja, ik vlieg dan toch tegen stall aan. Ook leuk... maar je moet eigenlijk sturen met een rudder... en dat had ik niet. Mikken in die hete lucht ging met grote zwevers uitsteken natuurlijk.
Te langzaam gevlogen.
Ooit in Dalfsen haalde ik ook mooie volle tijd. Dat was wel op 1150 gram. Weel niet wie toen coachte... maar dacht Johan...
 
Laatst bewerkt:
Johan coachte mensen met Multiplex.
Maar dat gaat nu veranderen want hij heeft nu een Jeti DS stoeptegel.

Ik hoop dat Gerben wel een oranje/zwarte voor mij besteld heeft,

MAKES ME
smile.JPG
 
En voor mij in groen oranje... staat wat beter bij de auto's... nou ja... bijna!
Wel duurder maar betere eigenschappen... daar ga ik van uit... maar RCRCM zit zit ook zo rond die prijs... per m2, zit het wel redelijk snor zo inflatoir...

Uit de oude doos! Wie had welk model besteld? :)

Enigmas-LR.jpg
 
De linker is naar Mario de Roos gegaan.
De rechter heeft Gerben, was volgens mij eerst aan een duitser verkocht.
De tweede van links was van jou.
Dan is er volgens mij nog 1 naar Rob Hermens gegaan en de laatste weet ik niet meer.
Was toen volgens mij wel een rotkoopje, geloof 310 Euro of zo?

GJ
 
De F5B Migma! De rechter was mijn ontwerpje, ligt hier nog in het bouwhok.
Na een slechte landing (harde wind, turbulentie enzo) een bout door de vleugel getrokken, dat moet ik ooit nog eens fixen. Vliegt wel lekker moet ik zeggen.
Vloog hem destijds op een Kontronik Kira F5B 5S en zo´n 5kw.

De Smile wordt Januari geleverd volgens opage Kostkamodels. Zal mij benieuwen of het klopt....
 
Ohh, dan kan ik nog even sparen...
Ik zat te kijken of de kalender al online staat op contest modellsport en dan kom ik op de beginpagina meteen dit tegen.
http://www.contest-modellsport.de/w...8/02/Bericht-CONTEST-2017-in-AUFWIND-2018.pdf

De duitsers besteden er meer aandacht aan dan de KNVvL in Nederland.
Typisch.

Maar F5F zal wel ergens in april beginnen?
Zal ik een keer gaan oefenen, heb ik nog nooit gedaan, misschien brengt het iets?

En de Smile word deze kleuren, YEAAAHHHHH, ik ben weer terug!!!

surprise.jpg


GJ
 
Korting, korting!!!
Kan hij niet gewoon de mal opsturen, dan bouwen we ze zelf wel..

GJ
 
De oranje heb ik ooit nog gekocht van GJ. Ik kwam er in die tijd niet aan toe om hem vliegklaar te maken (dat lukt me alleen als de servo's en links er kant en klaar inzitten...) Ik heb hem via het forum verkocht aan iemand uit België.
 
Back
Top