instellen gear en flaps op sim

Beste lezer,

Sinds een paar weken vlieg ik met mijn eigen zender op de phoenix sim. Helemaal geweldig maar als ik de zender callibreer dan wordt de functie van gear en flaps niet geactiveerd..........terwijl ik precies doe wat er wordt gevraagd.
Waar moet ik heen in het menu?

Alvast bedankt.

zitten die functies wel in het vliegtuig wat je vliegt?
dan werkt het ook niet..

Wat voor een zender heb je? Bij mijn Taranis bijvoorbeeld moet je de kanalen die je wilt gebruiken eerst mappen in het model dat je voor Phoenix RC gebruikt. Doe je dat niet, dan 'ziet' Phoenix ook niets.

Spektrum DX 6i zender heb ik, het gekke is dat je bij advanced instellingen kanalen kan toepassen,alleen welk kanaal moet je dan toepassen....?

Regelmatig als het toestel geen flaps etc heeft, kun je die ook niet toepassen.
Al zou je het willen..
en soms maken mensen een prachtig schaalmodel in een sim, maar zet men er geen schaal functies op.
Vandaar de vraag

Nu heb ik geen phoenix.
Maar heb wel een paar sims gehad.
Normaal kijk je bij kalibratie oid welke kanalen uberhaupt een teken van leven geven.
In de sim kan je dan meestal in het toestel de toewijzing aanpassen, zodat de gewenste functie op het gewenste kanaal past.
of jij die functie dan op een knop, of op een draaischakelaar oid zet, moet je zelf weten.

mooiste is wel om je zender zoveel mogelijk standaard te houden, en de toewijzingen in je sim te maken.
anders moet je straks per sim model in je zender modellen gaan wisselen.
niet handig

Back