Instellen Gv1

Martijn,

Als je wilt, loop eens door je gehele menu heen en zet al de instellingen en gekozen waardes hier neer.
Daar kan misschien iets uit herleid worden.
Er is ook nog een zg. verscholen menu, maar dat komt een volgende keer wel.
Na het vermelden van al jouw instellingen, kun je de governor ook een keer proberen de governor te resetten, dan gaan alle waardes terug naar default/standaard.
Hierna zul je alle instellingen opnieuw moeten opgeven.

Eric.

- off0rS1, stand 2 en 3 1785S2, 1785S3 (staan dus allemaal op max)
Disp eng (knippert)
GRT 8.5
SWPT ON (knippert)
StSw INH (knippert)
SWCd OFF (knippert), stand 2 en 3 SWCD ON (knippert)
GVOf INH (knippert)
5,4Volt
MxMd Gov (knippert)
MG1 t/m MG9 8/100% en in stand 2 en 3 99%in uiterste pitshstanden tot 65% in het midden
ATVA 10% ATVB34% in standen 2 en 3 alleen atva 10%
MSx norm (knippert)
MTrm INH (knippert)
B/FS ACT (knippert)
B/FD 7 tot 100% Stand 2 en 3 max 100% en in het midden 58%
Lmt Idle (knippert)
Tst Idle (knippert)
Sensor 7 tot 97%

Dat is het

Hallo Martijn,

In jouw governor menu staat bij display (Disp) nu op eng (engine).
Zet deze functie maar op rot(or).
Dit is de reden dat bij jouw de waardes zo "anders" waren.

Omdat de gear ratio is ingegeven "berekend" de gov. zelf het benodigde motor-toerental, welke bij het gewenste rotor toerental hoort.

Dan worden je waarden in rotor toerentallen aangegeven en niet meer als in motortoerentallen zoals nu ingesteld is.
dus die 1785 bij jouw waren 17850 motor toerentallen.
Ik heb btw even gekeken bij mijn governor, als ik het display op engine zet, dan kan ik niet verder instellen dan 1350 wat 13500 toeren is, dit gechecked in S1 en S2.

Bij nader inzien zal jouw maximale waarde welke je had als motortoerental (1785), te maken hebben met jouw ingestelde gearratio. Mijn gearratio staat op 6.43

Eric.

Laatst bewerkt:
Probleem opgelost:)
Nu nog ff hopen dat het snel weer mooi weer wordt zodat we lekker rond kunnen fladderen.
Iedereen super bedankt!!!

Martijn

Ergens zit er nog een vorm van logica in ook.
17850 / 8,5 = 2100 rpm het max toerental van de gv1
Alleen lijkt het mij stug dat die gekke Rossi 53 dat ooit heeft gehaald.
Nu even verder afstellen.

Martijn

Die gekke rossi zou best eens kunnen halen , alleen of jij/hij t lekker had gevonden ??
2100 rpm op de kop is een behoorlijk te hoog toerental voor een 50er , denk ik ??
Ik vlieg zelf een 90er met maximaal 1900 op de kop .
Stel je wel even de laatste paar dingen GOED in , dus de idle test de volgas teset en de Offtest !!
Doe je dit niet dan weet de GV1 niet wat volgas is en wat erger is , bij een battery probleem weet ie niet waar de Off stand zit van de carburateur !!
Dus zorg dat de servo in normal mode ook echt VOLGAS kan !! en met trottle hold of welke schakelaar dan ook het gas ook volledig DICHT is .
Als dit goed is dan kan je zonder problemen proberen .
Succes ermee .

Ik had afgelopen maandag eigenlijk best lekker gevlogen (toen de GV1 op 17850rpm stond).
Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat de motor dit niet heeft kunnen halen want in de lucht klonk het wel erg tam....
Wat gebeurd er eigenlijk als je de Gv1 hoger zet dan de motor aan kan?
Ik heb de rest van de instelling ook nog maar een keertje gecontroleerd zodat nu alles goed is. Thnx!!

Hoe kom je dan op 8 kanalen?
3x Swash
1x Tailservo via gyro
1x Gyro sensitivity
1x Gas via GV1
1x GV1 aux (hiermee stel je via de zender inderdaad het toerental in)
--------------------
7 Servo's

Dat wilde ik je nog even vertellen hoe ik daar aan kom.
Als je 2 postings terug keek, staat daar: Ik gebruik voor de governor, 1 kanaal om hem IN te schakelen en 1 kanaal (aux) voor de toerental settings.

Daar gebruik ik kanaal 7 en 8 voor.

Eric.

Laatst bewerkt:
Ik zag het :)
Ik ken alleen de TJ Pro/RevMax
en de Curtis Youngblood ATG

Ik wist niet dat de GV1 2 "stuurkanalen" kon gebruiken.

Back