instellen gy401 op dx6i

• Topicstarter Topicstarter elbacky
  • Startdatum Startdatum
E

elbacky

Guest
ik heb ee trex 600e met de gy401 samen met allign servo,
ik heb dit overgekocht van iemand die met een futaba ontvanger werkte en de heli vloog zeer strak.

nu heb ik deze op spektrum gezet en moest ik dus de gyro opnieuw instellen.

ik heb mij op stand 0 gezet op de dx6i en dan gevlogen de gain staat nu op 15 en hij staat strak, echter moet ik de staart trimmen tot90% naar rechts.zo blijft de heli mooi hangen ook als ik full trotle geef.

als ik mijn zender dan op stand zet "ik vermoed HH" dan blijft de staart ook strak maar gaat hij naar links draaien.

ik vermoed dat ik deze niet volledig juist instel heeft iemand hier ervaring mee:-)
grz

de staart trimmen???
de tail of gyro mag je nooit trimmen...
tail moet mechanisch goed staan.
in rate mode zou de heli blijven hangen als ie goed is ingesteld.
HH mode zou dan perfect moeten zijn.
het armpje op de servo moet recht staan, je achterste dwars armpje van de tail moet ook parallel lopen met het vaste stangetje (je zal wel zien)

als ik met de heli vlieg op rate mode dus lampje uit.

dan trekt deze naar links en moet ik dus met de staart naar rechts duwen.

heeft dit te maken met gain of zou dit de mech afstelling zijn, dit zou ik bijna niet kunnen geloven omdat hij goed vloog met de andere zender.

grz

Misschien heeft de vorige eigenaar het met subtrim oid opgelost
Maar dat is niet de manier

In normal ( lamp uit) mechanisch goed afstellen tot hij recht blijft hangen
Als in normal alles werkt, moet het in hh in 1 keer goed gaan

Een 401 kun je trouwens een ander middenpunt geven, zodat hij mechanisch goed staat en je links/rechts niet bind tegen de zijkanten

Je kan wel trimmen in rate mode. dan landen, en opnieuw de heli aanzetten om zo de trim ook in HH te krijgen(dat wordt dan het nieuwe middelpunt)

Gewoon altijd in HH vliegen.

alvast bednakt voor de reactie's
ik hem ingesteld gekregen.

grz

Back