Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Alle gyro menu's vergeten.
Wie wil nu zijn gyro-gain veschillend instellen per flight mode?
Je zet de gyro op het Gear kanaal en stelt de gain zodanig in dat op de GY611 display A37% staat. Op de DX7 komt neer op 55% ATV of zo.
Schakelaar naar onder en hij staat in normal mode N37% op de display door weer je ATV van het gear kanaal aan te passen.
Klaar en simpel. HEEEEEeeeel veel doen dit zo overigens. Het is veel makkelijker en logischer dant het gyro menu.
Lastiger is de governor: Model Avionics
Ik gebruik optie 3.
Bovenstaande settings gebruik ik. Hierin wordt alles goed beschreven en heeft als voordeel dat theoretisch de staarttandwielen wat minder worden belast...... Ik merk geen verschil in de "stop" overigens en heb de pirorate meestal wat hoger staan dan gemiddeld (lees dan de ATV op je rudderkanaal op bijvoorbeeld 120 ipv 100).
Deze settings doe je zo'n beetje allemaal op de gyro zelf, met dan de slimme zet van Walter om je Gear te gebruiken als schakelaar moet dit lukken !
ok bedankt voor de info, krijg nu via mijn zender de gain ingesteld, maar ik kan niet schakelen naar een andere gain met mijn schakelaar, ik heb de gyro niet op het gear kanaal maar op aux 2 zitten, maar dat maakt volgens mij geen verschil. of wel?
nope, maakt geen verschil.
De gain stel je dan in op de schakelaar
BV +55% en -55%
De gain negatief kun je alleen instellen als de schakelaar ook daadwerkelijk naar beneden staat.
De gain stel je dus in met je ATV menu in de zender.
Is dit duidelijk, of snap ik je vraag niet?
Start altijd in Heading Hold (A37%, N37% op de display staat voor Normal mode.)
mijn schakelaar (aux) geeft geen reactie aan de gyro. ik krijg de gain (met de aux schakelaar naar boven wel gewoon op de zender versteld (die staat nu netjes op a37). wat heb ik verkeerd ingesteld?
welke optie kan ik het beste aan mijn aux schakelaar toe kennen: 2 verschillende gains of 2 verschillende modi (avc of nor)?
alvast bedankt, groeten
hehe het is me toch gelukt, kreeg nog even snel een ingeving, iiv erg bedankt. ik zie nu dat ik kan schakelen tussen a37 en n37. ik snap nu dus ook dat ik zowel tussen 2 modi en gains samen kan switchen. ik ga zo even proberen wat voor verschil ik merk. wat zou het verschil moeten zijn tussen avcs en normal?
he hartstikke bedankt voor de info, ondervond net idd zelf dat normal mode een stuk minder prettig en strak is. heb mijn gear schakelaar nu op 2 verschillende gains in avcs gezet kan ik morgen is gaan testen welke gain ik het prettigst vind. groeten
Niet hoger gan dan 37% (op de display)
Hij doet het dan nog wel prima maar stopt dan ZO hard dat je de tandwielen gaan strippen.
Ik heb het zo:
- naar boven=A37%
- naar onder=N37%
Dan kun je met de schakelaar even je gyro resetten als je hem op het veld hebt gezet.
Hoeft niet, maar ik vond het makkelijk.
ja heb gisteren en vandaag met verschillende gains geprobeert te vliegen, maar idd op 37 werkt ie het mooist. maar op normal mode vind ik m absoluut niet fijn. is het nodig om m te resetten dan? met een andere gyro (401) moest ik m ook altijd even goed zetten. maar met deze zet ik de boel aan en staat gewoon altijd hetzelfde en dus meteen goed.
Wat je fijn vind.
De 401 kon je bv ook 3x snel heen en weer gooien en dan reset hij zich naar het midden. Ik heb dit nooit geprobeerd met de 611.
Ik reset hem altijd even door even naar normal mode te switchen en weer terug.