instellen T-rex 600

Hallo,

Mijn naam is Tony,en ik ben nieuw op dit mooie forum.
Ik ben een beginner,en heb een nieuwe T-rex 600 electro van Align.

Ik ben deze aan het bouwen,maar zou graag van andere weten welke instellingen,zoals pitch en gas curves en de instellingen van de elec speedcontrol ze gebruiken.
Ik heb een Futaba t8 zender erbij.

Ik vind het als beginner nogal moeilijk om deze te vinden.
Ik hoop dat iemand van jullie mij een beetje op weg kan helpen.

Alvast bedankt!

bouw m af zou ik zeggen en stel m even af met iemand die er ook verstand vn heeft, t zelfde geld voor de eerste keer vliegen, 600 is veel te gevaarlijk om alleen mee te gaan klooien, miss kan je even vermelden waar je vandaan komt, wellicht dat er iemand bij je in de buurt woont die je wil helpen, of naar een club gaan,...

Bedankt zover,

Ik had erbij moeten vermelden dat ik al een tijdje hover met een trex 450(ieder avond 2 lipo's leeg),maar deze heb ik gebruikt gekocht en niet gebouwd.

Deze heeft uiteraard al het een en ander meegemaakt,vandaar ik een nieuwe heb gekocht,

Gr Tony

Tony, dan moet je in ieder geval de vaardigheden hebben om de 600 in de lucht te houden. De reden van mijn vraag is dat sommige mensen niet helemaal snappen dat een helikopter 'moeilijk' te besturen is, en het is zonde om een nieuwe 600 neer te storten.

Zoals hierboven ook al gezegd is, gebruik de bouwvideo's van Finless Bob, hij legt alles heel goed uit! Stel je helikopter af zonder instellingen, en limiteer vervolgens je pitch, ail en ele tot bijvoorbeeld 40% uitslag (in plaats van standaars 60%) en gooi bijvoorbeeld 25% expo op de cyclic.

Laatst bewerkt:
Zoals hierboven ook al gezegd is, gebruik de bouwvideo's van Finless Bob, hij legt alles heel goed uit! Stel je helikopter af zonder instellingen, en limiteer vervolgens je pitch, ail en ele tot bijvoorbeeld 40% uitslag (in plaats van standaars 60%) en gooi bijvoorbeeld 25% gain op de cyclic.

Ik leer elke dag weer bij, wat is 25% gain op de cyclic? -->expo?

ik kom uit nijmegen is nog goed gekomen met je 600 anders kunnen we een keer afspreken wel 3 maanden terug dat je vroeg voor help maar ik heb lang niet op de site gezetten maar ik kan wel goed afstellen voor jou dat je met gerust hart kan vliegen ik had 500 en 450 en 600 maar hebben alleen de 600 nog vlieg ervaring +-8jaar dus 3d zit ook in de spel

Bedankt voor je aanbod,

Op dit moment vlieg ik ermee,gaat steeds beter.Ik heb alles ingesteld.
Ik heb op dit moment geen vragen,maar dan kan nog komen.....dan laat ik het weten oke?

Nogmaals bedankt voor je aanbod.
Zit jij ook bij een vliegclub in de buurt van Nijmegen?

Gr Tony

Back