Instelling zender d.m.v. schakelaars

Haai mensen,

tís weer bijna winter, dus nu hebben we tijd voor klusjes als deze...

Ik heb een Graupner MC-24

een 2- én 3 standen schakelaar in de knuppels en nu wil ik die gaan programmeren.

De 2 standen moet zijn uit en autorotatie volgens mij, met prioriteit bij deze knuppel

En de 3 standen schakelaar, een normaal toerental, 1600 oid, 1900 en max (logo 10 3D gaat het hier over)

Maar nu dé hamvraag.... hoe programmer ik dat in de zender. Mijn handleiding is in het duits en kan maar geen goed voorbeeld vinden waarin me het duidelijk wordt...

wie kan helpen?

Bij voorbaat dank!!!

Jelle

jellejanssen zei:
Haai mensen,

tís weer bijna winter, dus nu hebben we tijd voor klusjes als deze...

Ik heb een Graupner MC-24

een 2- én 3 standen schakelaar in de knuppels en nu wil ik die gaan programmeren.

De 2 standen moet zijn uit en autorotatie volgens mij, met prioriteit bij deze knuppel

En de 3 standen schakelaar, een normaal toerental, 1600 oid, 1900 en max (logo 10 3D gaat het hier over)

Maar nu dé hamvraag.... hoe programmer ik dat in de zender. Mijn handleiding is in het duits en kan maar geen goed voorbeeld vinden waarin me het duidelijk wordt...

wie kan helpen?

Bij voorbaat dank!!!

Jelle

Als je op deze website kijkt http://users.belgacom.net/TX2TX/manuals.html of http://users.belgacom.net/TX2TX/callme-manuals.html kun je een engelse versie
downloaden

Dank je, maar er moet toch iemand met een Graupner zender zijn die dit wel eens eerder heeft gedaan?

of vergis ik me nou. Zijn er anders merken met vergelijkbare menu opbouw in de zenders? vast niet, lol...

alvast bedankt mensen...

Hoi Jeroen,

ik weet wat het betekend, no problemo there.

Maar de instellingen in de zender. daar zit ik nog mee... en ik ben er van overtuigd dat er iemand op dit forum me kan helpen :)

Maar misschien zijn die mensen wel bij de brandstof afdeling van dit forum, maar wil ook niet cross posten zeg maar...

thx

jellejanssen zei:
Dank je, maar er moet toch iemand met een Graupner zender zijn die dit wel eens eerder heeft gedaan?

of vergis ik me nou. Zijn er anders merken met vergelijkbare menu opbouw in de zenders? vast niet, lol...

alvast bedankt mensen...
Jouw Mc 24 staat er ook bij

zo, de schakelaars lijken te werken, alleen slaat de regelaar uit naar maximaal toeren telkens, maw ik heb t gevoeld dat mn kontronik 55-6-18 nog niet in governor staat.

Ik heb al gezocht op dit forum, maar is er iemand die weet hoe ik dat programmeer?

In de handleiding lees ik er niets over, of heet t ook wel eens anders of zo? of is mode 4, heli mode, standaard al governor mode?

als dat zo is, is het vreemd dat de regelaar naar max toeren slaat met alle gascurves op een vlakke streep...

Ik hoor graag mensen

dank!!

Je moet voor governor (=active RPM control) inderdaad mode 4 gebruiken, heli mode. Zie manual pagina 4 :

http://www.trextuning.com/Kontronik-JAZZ.pdf

Ik gebruik een 80-6-18 (ook in een logo 10 3D) wat dezelfde regelaar is (alleen met grotere of meerdere FET's) en programmeer deze met de Kontronik programmeer kaart. Dat is heel gemakkelijk , geen gedoe met piepjes en bovendien ook veiliger, want geen onverwacht gedrag van de de motor. Kortom de 20 euro waard.
Dit is hem : http://www.lipoly.de/index.php?main_page=product_info&cPath=256_271_254&products_id=3359

(ik vind governor ook erg handig, als je deze goed afregelt dan blijft het toerental heel mooi constant)

succes

Super, dank je!

Maarrehhh, zijn die programmeerkaartjes merkafhankelijk, waarschijnlijk wel he?

We hebben er volgens mij nog 1 van jeti liggen...

alvast bedankt... we gaan weer verder knutselen

Jelle

jelle, ja die kaartjes zijn merk afhankelijk, ik heb er een aantal , een van himodel, van hacker en die van kontronik. De Himodel werkt ook op andere chineze regelaars. Maar dat wordt dan wel aangegeven.
Op de regelaar zit vaak een microprocessor en die heb je in vele soorten , maten en smaken ... dus die moeten ook anders benaderd worden.
Jeti en Hacker zijn 1 geworden , dat zal wel samen werken maar ik verwacht niet dat het werkt met een kontronik regelaar. Een prog kaartje kost maar 20euro, ik zou zelf geen risico nemen en een regelaar van 150euro daarvoor riskeren door een andere prog kaart zomaar te gaan proberen ...

Back