instellingen motor esc/ motor hapert

Heb laatst een k-force 70 esc wat een rebranded hobbywing esc is opgerookt omdat de prop in het gras hapte met volgas.... Motor liep hiermee zeer goed.
TURNIGY K-Force 70A-HV OPTO V2 Brushless ESC

Heb nu een nieuwe esc erop gezet maar de motor loopt nog niet super.
Yep 80.
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=20693

Motor: torque 4016/500
https://www.extremeflightrc.com/html/torque.html

Ik heb er een programmeer kaart bij en best wel veel is te programmeren.
Hobbyking YEP ESC Programming Card

Op de 1e plaats heeft de motor soms problemen met de opstart, hoewel ik b.v softstart instel lijkt hij soms uit sync te raken.
Dat had ik even snel opgelost door op een schakelaar de motor net aan stationair te laten lipen zodat hij altijd oppakt.
Maar het echte probleem, motor gaat bij meer dan 60%gas stotteren alsof de lipo niet genoeg kan leveren maar dat kan het niet zijn. Ook had ik dit probleem 3 weken hiervoor ook niet en heb 4 lipo,s.
Kan nu net aan prophangen terwijl hij eerst als een raket omhoog ging.

Weet iemand de beste instellingen voor deze torque 4016/500?

heb ooit een eerder een esc opdeze motor gehad en die kreeg ik toen niet goed.
Met die k-force had ik goede ervaringen dus die erop en liep super.
Nu zijn die yep esc,s helemaal hot dus ik dacht laat ik het is proberen maar met zoveel instel mogelijkheden moet zon esc toch altijd goed te krijgen zijn of niet?

Ben een heli vlieger maar heb wel ervaring met de YEP 100A ESC en programmeerkaart.
Had een gelijkaardig probleem bij een heli dat de governor toch niet mooi toerental kon houden. Inderdaad precies stotteren.

Heb dit opgelost door de optie "active freewheeling" UIT te zetten. (pagina 2 van de programmeerkaart).
Sindsdien geen enkel probleem, prachtige softstart voor de heli en betrouwbare ESC.

Oke, zal dat morgen al eens proberen. Als dat al niet uitstaat.
Hoop dat ik hem goed kan krijgen je zou zeggen dat een esc met zoveel instellingen altijd goed te krijgen moet zijn, alle tips welkom.

Zal voor de zekerheid 2 packs parallel zetten om zeker te zijn dat het niet aan de lipo,s licht maar dat is het voor 99,5% niet maar sluit niks uit.

Timing kan ook verkeerd staan.
En over autotiming heb ik zowel heel goed als heel slecht gehoord.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back