instellingen regelaar

Hallo allemaal,

Ik heb de regelaar die bij mijn align 450 pro geleverd werd vervangen voor een CC ice 50. Dit heb ik gedaan omdat de regelaar erg warm werd tijdens het vliegen nadat ik de pro FBL gemaakt heb.
Ik heb de regelaar ingesteld en hij werkt prima maar toch heb ik nog een paar vragen.

Welke bec spanning moet ik kiezen ? (staat nu op 5.5 volt)

Ook wil ik de governer eens gaan gebruiken maar dan moet ik de headspeed voor de 450 pro ingeven. Welke headspeed moet ik kiezen voor normaal, idle 1 en idle 2 ?

Ook moet ik het polle aantal van de motor ingeven maar ik weet niet zeker hoeveel dan er zijn. Ik denk zelf 6. Het betreft de Align 450M Brushless Motor(3500KV) RCM-BL450M.

Alvast bedankt voor de info.

mvg. Freddie

Welke bec spanning moet ik kiezen ? (staat nu op 5.5 volt)

Kijk wat voor spul je in de heli heb zitten, zoek op het net met Google naar de spec`s.
Overvoltage gaat soms best wel lang goed, maar echt goed is het niet.

Idle1 en 2 ligt aan je kunnen, kies zelf een waarde voor beiden, maar ga niet over het maximaal toelaatbare toerental heen.

Wat betreft het aantal polen van je moter, kan je zelf weer opzoeken op het net.

gr Richard

staat nu op 5.5 volt

Hallo Freddie
Ik zou hem op 6.0 volt zetten.

Groetjes Alfredo RC

je voltage hangt af vanwat je servos aankunnen natuurlijk.
hoe hoger hoe sneller en hoe krachtiger.
vreemd dat je regelaar warm werd... op hoeveel stond je throttle curve dan?

de align regelaars blijven koeler als je rond de 80/90 procent th draait.. ook werkt high timing goed om er een kacheltje van te maken.. zorg dat je zeker weet waar de timing op staat dus.

Mannen bedankt voor de gegeven info:thumbsup:

De bec ga ik op 6 volt zetten want dat kunnen mijn servos aan volgens de spec.

De oude regelaar begon pas heet te worden naar dat ik de heli had omgebouwd naar FBL, aan de instellingen van de regelar heb ik niets veranderd.

De trottle curve die ik gebruik is 0-40-65-85-100

Kan iemand mij verder helpen met de te kiezen headspeed voor de nieuwe regelaar in normaal, idle 1 en idle 2?

mvg. Freddie

wat is je vliegstijl?
beginner of gewone rondvlucht?
dit bepaalt ook je nodige HS

Ik zie me zelf nog steeds als een beginner en doen nu nog steeds hover trainning. Maar ik denk dat ik nu op het punt kom dat ik langzaam over kan gaan op rondvlucht.

mvg. Freddie

Mannen bedankt voor de gegeven info:thumbsup:

De bec ga ik op 6 volt zetten want dat kunnen mijn servos aan volgens de spec.

De oude regelaar begon pas heet te worden naar dat ik de heli had omgebouwd naar FBL, aan de instellingen van de regelar heb ik niets veranderd.

De trottle curve die ik gebruik is 0-40-65-85-100

Kan iemand mij verder helpen met de te kiezen headspeed voor de nieuwe regelaar in normaal, idle 1 en idle 2?

mvg. Freddie

Daar komt je hitte vandaan. tijdens hoveren zit je dan rond 70/75 procent gas..

Kwa idles, neem bijvoorbeeld idle up 1 90-85-80-85-90 en idle 2 100-100-100-100-100.

Daar komt je hitte vandaan. tijdens hoveren zit je dan rond 70/75 procent gas..

Kwa idles, neem bijvoorbeeld idle up 1 90-85-80-85-90 en idle 2 100-100-100-100-100.

Maar voor dat ik de heli ombouwde naar FBL werd de regelaar niet zo warm. En dat was met de zelfde trottle curve.

mvg. Freddie

En hoe hoger je de BEC spanning kiest, hoe lager de temperatuur van het BEC onderdeel. Maar dit zou geen overweging moeten zijn, ook bij lage BEC-spanning mag het BEC-deel niet heet worden.

Back