Instellingen zender E-SKY CP

Hallo iedereen,

Heb net mijn E-SKY CP rechtstreeks uit Hong Kong binnen. Alles ok uitgenomen dat ik een probleempje heb met de instellingen van de zender.

Die zender staat in mode 1. Als ik het goed heb moet het gas rechts staan. Dit is ok, maar als ik de rechtse stick naar links of rechts beweeg dacht ik dat de staart roter sneller of trager zou moeten draaien.

Dit gebeurt niet maar wel als ik de linkse stick van de zender naar links of rechts beweeg, dan reageert de staartrotor. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen ??

Greetz,
Dflyer

Dit is normaal hoor!
Linkse stick op-neer voor gas en links/rechts voor staartrotor.
Rechtse stick voor tuimelschijf te besturen.
Of andersom natuurlijk, hangt van je eigen voorkeur af. :wink:

Hey green thunder,

Zoals jij het zegt zou het moeten zijn maar bij mij is het

Rechtse stick op-neer is gas, en links-rechts om tuimelschijf te besturen

Linkse stick op-neer is vooruit-achteruit (sorry ben nog een newbie)
links-rechts is besturing van de staartrotor.

Zodus, wie helpt mij dit euvel op te lossen !!

Greetz,
Dflyer

Als eerste wil ik je het toch ernstig afraden om mode1 te gaan leren. 90% vliegt mode2. Degene die mode1 vliegen doen dit meestal omdat de overstap van vastvleugel vliegen dan makkelijker is.
Aangezien je nog een beginner bent is het echt een stuk makkelijker mode 2 onder de knie te krijgen.

Afijn. Wat jij beschrijft klopt voor mode1.

:arrow: Mode1:
Linker stick omhoog en omlaag= naar voren en achter kantelen (nick)
Linker stick rechts en links = staart links en rechts (Je stuurt dus de cockpit!!)
Rechter stick omhoog en omlaag = opstijgen en landen (thottle bij FP heli’s en Pitch bij CP helis)
Rechter stick links en rechts = links en rechts op kantelen (roll)

:arrow: Mode2:
Linker stick omhoog en omlaag= opstijgen en landen (thottle bij FP heli’s en Pitch bij CP helis)
Linker stick rechts en links = staart links en rechts (Je stuurt dus de cockpit!!)
Rechter stick omhoog en omlaag = naar voren en achter kantelen (nick)
Rechter stick links en rechts = links en rechts op kantelen (roll)

Zit er geen handleiding bij van de zender?
Je hebt de andere mode's al uitgeprobeerd neem ik aan?
De instellingen al eens proberen veranderen?
Als je iets kunt programeren natuurlijk?
Ben zelf ook geen expert op dergelijke zaken, maar door vragen/zoeken en proberen geraak je soms wel waar je wil zijn.

satoer is dus diegene waar je zo'n dingen van kunt leren :lol:

Hoi Satoer,

Ik heb reeds een carbooon FP gehad en de zender die erbij zat was dezelfde zoals deze die nu bij mijn ESKY CP zit. De enige uitzondering is dat ik de zender bij de CARBOOON zowel in mode 1 als in 2 mode kon zetten.
Blijkbaar werkt de zender bij de ESKY CP alleen maar in mode 1.

Dus ja ik ben begonnen in mode 2 maar ben nu genoodzaakt om mode 1 aan te leren als ik met deze heli wil vliegen.

Greetz,
Dflyer

Dus je kan al in mode2 vliegen. Dan zou ik helemaal niet overstappen op een andere mode. De FP carboon is ook een stuk crashbestendiger als die CP heli. Crash je, 80% kans dat je schade hebt.

Kan je die zender niet ombouwen? even rateltje en veertjes in de zender verwissenelen en de servo's / gyro in andere kanalen steken.

Misschien wel,

Maar ik weet dat op mijn vorige zender bij de CARBOOON er op de printplaat van de zender een "jumper" zat om dat zender in mode 1 of 2 te plaatsen.

Bij de zender nu is dit niet aanwezig. Misschien toch even de knutselset bovenhalen, who knows.

E-SKY CP:
bij mij bestaat er een jumper op het plaatje. (M1 <-> M2)
Kanalen wisselen? Pas op voor de ingebouwde mixers, dus waarschijnlijk geen goede oplossing.

Om je zenderkanalen te bekijken (PPM signaal van student plug naar micro ingang van PC, door kleine shielded kabel):

http://www.jdm-nivelles.be/fichiers/fms/Analyser31.exe
Selecteer interface=audio in menu eerst, dan doe monitor.
Werkt ook met PIC kabel.

Philippe

Hoi Philippe,

Weet ik, bij mijn vroegere zender bij de carboon zat er ook op de printplaat een jumper om die in mode 1 of 2 te plaatsen.

Maar de zender die nu bij de ESKY CP zit is van het zelfde type maar bij deze ontbreekt het gedeelte met de jumper, dus ik denk dat ik die niet kan omzetten naar mode 2.

Jammer, ik denk dat ik gewoon beide modes ga moeten aanleren.

Ik denk nooit dat je beide modes kan leren. het is het een of het ander.
je kan toch gewoon het rateltje / veertje van de rechter stick verwisselen met de linker stick?
Dan gewoon kanalen verwisselen op de ontvanger.

of wordt er 120 ccpm gemixt in de zender? en deze is niet in te stellen?

Hey Allemaal,

:offtopic:
't is wel niet in het goede draadje, maar aangezien er hier over verschillende "Mode's" gesproken wordt zou ik jullie toch willen vragen hoe dat nu zit met die verschillende "Mode's" , bij ons op de club wordt er bijvoorbeeld met de volgende stickbezetting Heli gevlogen;

Linker stick omhoog en omlaag= Nick (voorover, achterover)
Linker stick rechts en links = Roll (kantelen rechts,links)
Rechter stick omhoog en omlaag = Pitch (omhoog,omlaag)
Rechter stick links en rechts = Tail (neus vd Heli links,rechts)

Als ik voorgaande beschrijvingen lees dan klopt er dus iets niet in de stickbezetting zoals wij hem op de club hanteren, wat dus ook weer inhoud dat iemand van onze club nooit met een Heli van buiten de club zou kunnen vliegen,,, da's best vervelend :hammer:

Nu snel maar weer :ontopic:

Groeten, André.

Dat is mode3. Dat is al helemaal niet zo gebruikelijk.

stick%20mode.jpg

8O Tja da's inderdaad merkwaardig he, 'k heb ook geen idee hoe dat ooit zo onstaan is,, nouja,,, het meest waarschijnlijke is natuurlijk dat er ooit in een ver verleden (33jaar) eens een paar hobbyisten zijn geweest met (vleugel)vliegtuigen,(waaruit ook de club is ontstaan) en die hebben vervolgens andere mensen het vliegen geleerd,, 1 van hen is daarna begonnen met helicopters ( The good old days, zonder electronishe mixers en giro's ) en heeft min of meer de zelfde stickbezetting aangehouden als bij zijn vliegtuig ,,, 'k denk dat het zo een beetje gegaan zal zijn, mogelijk dat een oud lid hierin nog wat duidelijkheid weet te brengen.
Komende jaarvergadering maar eens rondvragen.

:oops: nu echt wel weer genoeg :offtopic: geweest zeker?

Groeten, André.

Yo iedereen,

Bedankt voor de reacties, ik heb er wat aan gehad.

Mijn zendertje staat nu in mode 2, yeeha !! Dankzij de tip van Phil. Ik heb gewoon de de draadjes van 2 potmeters veranderd, de veertjes gewisseld bij de sticks, en hup, ik vlieg in mode 2

Thanx y'all
Dflyer

Back