Integy piggy back dempers lek ?!

Ik heb me een setje integy piggy back dempers gekocht voor mijn Losi lst,
en Ik heb ze gevuld zo als beschreven.

Maar toen ik nog niet gereden had, en de volgende dag weer bij de auto kwam zag ik dat er olie onder en aan de dempers lag/zat.

Ik heb ze weer droog gemaakt en gekeken of iets heb fout gedaan, maar ik kan niets vinden, wel ben ik er achter dat het uit de piggy back dopjes komt.

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet wat ik fout heb gedaan ?

KlaasJan

je kunt proberen de piggybacks nog eens in elkaar te zetten, maar ditmaal met wat teflon-tape in de schroefdraad van het dopje. dat zou moeten helpen tegen het lekken. :)

teflon tape gebruik ik ook af en toe wanneer schroefjes in het kunststof alsmaar blijven lossen.
Maar in schokdempers is ook een goed idee!

Ik heb ze opnieuw in elkaar gezet, maar de tape blijf je zien, en dat vindt ik niet mooi.

Heb vandaag met een monteur overlegd en die heeft me wat Loctite 577 schroefdraadafichting meegegeven.

Dit is speciaal voor het afdichten van schroefdraad, maar het nadeel is: het moet schoon en vetvrij zijn, en krijg dat maar eens voor elkaar met de olie die in dempers zit !!

Maar ga het wel proberen, en zal jullie op de hoogte houden.

Maar bedankt voor de tips in elk geval !!:thumbsup::thumbsup:

KlaasJan

het teflon tape wat je nog ziet kun je weg snijden met een (erg) scherp hobby mesje hoor. het gaat immers alleen om de tape die tussen de schroefdraad blijft zitten.

als de loctite niet werkt, kun je het ja alsnog proberen. :)

PS: houd er wel rekening mee hoe om je teflon tape om schroefdraad heen draait. als je het er verkeerd omheen hebt gedaan, zal het opkreukelen zodra je probeert het er in te draaien.

Ik heb de dempers met het speciale Loctite behandelt, en vervolgens 2 dagen in de zon laten drogen.
En ze zijn wonderwel helemaal lekvrij !!

Iedereen bedankt voor hun tips !!

Groet,
KlaasJan

Back