Inter F3K MACH 25-08-2012

Yves, ik ben ook linkshanding. Dus als gooien moeilijk wordt, wil ik wel in uw plaats gooien.
groeten
Rudi

Idur,

Ik heb twee linkerhanden. Niettegenstaande wat iedereen denkt is dit meestal een voordeel: leef rechts maar denk links (Elio di Rupo)

Gooien gaat prima : geen enkele vermindering van kracht of soepelheid... 50 meter +++ maar : mijn arts speelt handbal op het veld naast mijn DLG lanceerbasis :(

Hij zei mij dat als ik mijn hernia per se wou exploderen, ik "gewoon" moet doorgaan met deze discus launch spine wrecking technology.

Ik heb dus "discreet" begrepen dat ik momenteel een pauze moet inleggen, om te vermijden dat ik per se een nieuwe dokter moet zoeken :xmas:

Dus is Herentals uit voor mij, tenzij je met mijn arts ail praten via Internet.
Zijn Nederlands is tamelijk wakkel :rolleyes: en hij drinkt geen Duvels. Nou, nou, dit is een gebrek in kultuur :eek:

Groetjes,

Yves
and please FI and remember Pim Fortuin

workshopje ''dlg werpen zonder rugklachten'' meschien iets voor jullie??
Beterschap en sterkte, hopelijk tot op een volgende wedstrijd!

@ hollands glorie; veel succes en tot ziens in Brande!

Bart's private DLG workshop

workshopje ''dlg werpen zonder rugklachten'' meschien iets voor jullie??
Beterschap en sterkte, hopelijk tot op een volgende wedstrijd!

@ hollands glorie; veel succes en tot ziens in Brande!

Brande is fout : de verleden tijd van Brand is Brandde met twee dee's kadee :cool: zoals in Duvel ;)

Bart for President in Dutchland :p

Yves
OVVS

Idur,

Ik heb twee linkerhanden. Niettegenstaande wat iedereen denkt is dit meestal een voordeel: leef rechts maar denk links (Elio di Rupo)

Gooien gaat prima : geen enkele vermindering van kracht of soepelheid... 50 meter +++ maar : mijn arts speelt handbal op het veld naast mijn DLG lanceerbasis :(

Hij zei mij dat als ik mijn hernia per se wou exploderen, ik "gewoon" moet doorgaan met deze discus launch spine wrecking technology.

Ik heb dus "discreet" begrepen dat ik momenteel een pauze moet inleggen, om te vermijden dat ik per se een nieuwe dokter moet zoeken :xmas:

Dus is Herentals uit voor mij, tenzij je met mijn arts ail praten via Internet.
Zijn Nederlands is tamelijk wakkel :rolleyes: en hij drinkt geen Duvels. Nou, nou, dit is een gebrek in kultuur :eek:

Groetjes,

Yves
and please FI and remember Pim Fortuin

Amaai, ut is dus echt waar met uwe hernia. Geen van uwe jokes.
Dan wens ik u beterschap

Brande is fout : de verleden tijd van Brand is Brandde met twee dee's kadee :cool: zoals in Duvel ;)

Bart for President in Dutchland :p

Yves
OVVS

Yves, wellicht een D(uvel) teveel voor u, Brande is brande.in denemarken. bart de w. Is veel te slim om hier president te willen zijn...Brande in Denemarken heeft 2 d's en anders kijk ik goed uit naar dubbel d...

ben net terug van verlof se, kheb toch wat staan slingeren op de hellingen (in de buurt van de 400+ meter boven de zeespiegel) heb er leuk met de roofvogels kunnen thermieken , zonder me echt dood te staan gooien.

vandaag veel wind, dus ik dacht aan de wedstrijd met het gevoel dat loet wel eens een 3e keer op rij zou kunnen winnen.

ben benieuwd naar de uitslagen!

Mooie overwinning voor je Robert! haha, zou toch zweren dat Loet 1e zou worden... In het begin kreeg ik nog wel smsjes over de standen, maar dat werd al gauw minder naarmate de wedstrijd vorderde...;-)

helaas voor loet heeft hij niet gewonnen :)

loet heeft al genoeg gewonnen, laat de jonge (met alle respect voor de oudere) generatie maar wat winnen nu! opvolging verzekerd in nederland dus!

proficiat trouwens!

proficiaat een het nederlandse podium!

en nog een dikkere proficiaat aan peter cuypers om men xxlite uit de boom te halen , moest ik geen hoogtevrees hebben was ik ondertussen al een uitstekend klimmer geworden .

-kristof-

Ondanks de slechte weersverwachting was het toch een redelijke dag. De omstandigheden waren lastig, het was zeer turbulent. Ik heb kisten verticaal zeker 5 meter naar beneden zien vallen, zo slecht was de lucht af en toe. Gelukkig ging het af en toe ook hard omhoog. De wedstrijd was uitstekend verzorgd, ontbijt bij aankomst en in de middag hamburgers of tosties. In de middag kwam de zon lekker door en werd het zeer aangenaam.

Ik heb even op 1 gestaan maar kon niet voorkomen dat robert en loet mij voorbij gingen. Ook daniel stond aan het einde van de dag uitstekend te vliegen, kristof en dennis hadden minder geluk, dennis had een midair en kristof verloor 2 kisten (waarvan 1 hoog in een boom). Ik ben ook nog in een boom beland maar gelukkig heeft daniel mijn toestel met gevaar voor eigen leven uit de boom kunnen halen.

Mach bedankt voor een hele leuke wedstrijd!

De stand:
1 robert
2 loet 97%
3 jaap 96%
4 steve 86%
5 sacha 83%
6 daniel 82%
7 peter 81%
8 kevin 78%
9 dennis 78%
10 johan 76%
11 steven 73%
12 roeland 73%
13 olivier 72%
14 bart 69%
15 rudi 66%
16 kristof 64%
17 jean luc 40%
18 axel 40%
19 paul 39%

Jaap

Wow wat een turbulentie en wind zeg op dat veld, was echt lastig vliegen. De eerste 3 ronden kostten de hele morgen, want we moesten steeds schuilen voor de buien. De eerste ronde (5x2) vloog ik gelijk een 1000er, helaas ging het daarna weer bergafwaarts ;-) Soms best aardig gevlogen en soms dramatisch slecht; het was echt heel lastig ook bv voor Loet die zwaar de mist in ging met poker, Volgens mij heeft hij 5x geprobeerd 80 te vliegen en 1x gehaald... etc)). Zelf vloog ik in een AULD (2e start, eerste had ik gewonnen) te ver weg en kon niet meer terug komen, op een gegeven moment dook het toestel zover omlaag dat ik 'm niet meer zag. Door snel opzij te rennen kon ik 'm zien pompend achter een grote boom, heb toen 1 minuut lopen hangen en wurgen om uit de bomen te blijven en om proberen terug te komen. Ik had me al haast neergelegd bij het idee dat mijn stobel in de bomen zou komen. Met veel sturen en geluk uiteindelijk toch nog ver terug kunnen komen; het was echt bloedstollend!!! gelukkig zonder schade kunnen landen...helaas niet binnen. Toen ik landde kreeg ik een groot applaus, want blijkbaar had iedereen mee staan kijken en toen ik terug liep kwamen veel piloten naar me toe om me complimenteren over het uiteindelijk redden van de stobel!! pff dat was echt super stress, gelukkig met goede afloop.
Rest van de wedstrijd bleef heel spannend tussen Robert, Jaap en Loet; Echt weer geniale vluchten gezien van Loet, echt fenomenaal hoe hij soms uit wervels weer hoogte haalt en daarmee weer bij een bel kan aansluiten. Robert en Jaap vlogen echt super, Robert had echt z'n dag en kloptte Loet! Jaap heb ik ook zien vliegen in bellen, echt zo hard heb ik nog nooit iemand zien rondraaien in een bel het leek wel dynamic soaring!
Verder was het echt een leuke gezellige en goedverzorgde wedstrijd (bedankt MACH!!!).
Ik heb bijna de hele wedstrijd met Bart gevlogen/getimed; nog bedankt!

Roeland

Hallo,
Ondanks ik niet heb meegevlogen, (te veel angst voor de wind:rolleyes:) heb ik genoten van de gezelligheid en het met elkaar op F3K wedstrijden. Ook weer veel geleerd. (hoop ik)
Hier een kleine impressie hoe moeilijk de omstandigheden waren, de DLG's vallen soms gewoon uit de lucht!
Mach Inter 25 08 12 - YouTube

Groetjes

Domi

Domi volgende keer gewoon meevliegen hoor, dan leer je er nog meer van.

Bedankt voor je filmpje en daar is inderdaad goed te zien dat de lucht soms echt heel slecht was...

Herentals:

Altijd een leuke wedstrijd met vrijdagavond in de kantine een heuse bierproeverij. De verschillen tussen Stella Artois, Jupiler en Hoegarden werden door de geblinddoekte deelnemers niet ontdekt, volgens mij was alles fout gegokt:proost:

Zaterdagochtend een heerlijk ontbijt met eieren en spek.
In de ochtend redelijk wat regen waardoor we langzaam op gang kwamen. Veel wind de hele dag. Slecht 1 ronde heb ik met een 'normale' DLG gevlogen (ronde 2), de andere rondes met mijn DLG hellingzwever met een gewicht van 450 of 500 gram, afhankelijk van de wind. Jaap en Robert waren nagenoeg onverslaanbaar en pas, ik denk, 2 rondes voor het eind kon ik Jaap net voorbij.
Robert was zonder twijfel de beste vandaag wat natuurlijk een snedige opmerking van mij uitlokte (Geniet er maar van, dit gebeurt je nooit meer:D).
Gezellige wedstrijd en nu op naar Denemarken waar we met 9 Nederlanders aanwezig zullen zijn. De hele Veronica-groep (geen Peter Aanen deze keer) doet mee en natuurlijk Bart Rotteveel.

Loet

Back