Interesse voor een schaal/semischaal watervliegmeeting?

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Richard Branderhorst, 30 aug 2006.

  1. stebanos

    stebanos

    Lid geworden:
    13 mei 2006
    Berichten:
    120
    Locatie:
    Brisbane, Australie
    daar hebt u gelijk in ton ik zal dan wel solo lekker rond kunnen scheuren maar tegen die tijd ben ik 14 en ik woon in alkmaar.
    dus als hij wil rijd ik met hem mee naar oss en gaan we samen vliegen en wie weet met nog wel meer.

    dat waterdicht maken hoe doe je dat precies met tape of kit je
    dat of kan dat met een of andere bison kit? :?:
     
  2. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    stebanos,

    Handig zo'n taxi en daarin moet zeker nog wel ruimte zijn voor een tweede watervliegmodel.

    Waterdicht maken is afhankelijk van het type drijver ofwel het materiaal dat je gebruikt.

    De kant en klaar drijvers zijn meestal al waterdicht en direct te gebruiken, voor de zekerheid nog wel even checken.

    De zelfbouw balsa of balsa met piep drijvers maak je waterdicht met bespanfolie als bijv Oracover, verven of beter nog glasmat en een kleurtje voor de afweking.

    Het is dus afhankelijk van de drijvers die je gaat gebruiken.

    Ton
     
  3. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.447
    Locatie:
    groningen
  4. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.447
    Locatie:
    groningen
  5. Ronald van Aken

    Ronald van Aken

    Lid geworden:
    5 okt 2006
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ben zelf in het bezit van een aantal watervliegtuigen o.a een Sea master(ex model Ton van Munsteren,ja ja hij leeft nog),een Catalina 5A 2.70 span met werkend landingsgestel en een Canadair 215 ook een ambifibie. Kunnen allen van een grasveld opstijgen,moet het gras wel zeer kort zijn,dus prefereer water.

    Vaak meegedaan aan die meeting bij Kolhorn maar ook dat is voorbij geloof ik.
    Het vinden van een geschikte waterplas is niet zo moeilijk maar vaak zijn de oevers niet echt geschikt om het model te water te laten of is de bereikbaarheid niet best en heb je toch wat gevonden word je,tot 3 keer toe, weggestuurd zelfs met een elektrich aangedreven model( catalina van PAF).

    Ik ben lid van 2 modelvliegclubs maar ben de enige met (een)watertoestell(en).

    Gr,Ronald
     
  6. Teus

    Teus Guest

    He Ronald,

    Had nog helemaal niet aan je gedacht om deze draad aan je door te geven :oops: .

    Aan een ieder: :teacher:

    Wij hebben in de buurt van ons veld (Dokkumer Modelvliegclub) op 500 meter een hele mooi locatie voor de meeting liggen. Het is het "Eeltjemeer" dat valt onder Rinsumageest. Dit is een plaatsje vlak bij Dokkum. Ik denk dat het voor de meesten van jullie niet echt in de buurt is, maar de afstand is niet onoverkomelijk denk ik.

    Als er daadwerkelijk interesse is, wil ik wel gaan informeren en e.v.t. een meeting plannen in samenspraak met de gemeente. Maar dan moet een ieder wel bereid zijn om naar noord Friesland te komen :?:

    Teus.
     
  7. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Hoi Ronald,

    van harte welkom op dit wonderschone forum 8)

    Zo te horen ben jij dus ook een echte kandidaat voor weer eens een watervliegmeeting :)
    Met ook nog eens zeer mooie modellen (fotootje :?: ).

    Als jij (en Teus) ook interesse hebt om mee te doen aan zo`n meeting zou je je dan willen aanmelden op Watervliegmeeting, dan hebben we ween overzicht hoeveel watervliegers er willen komen.

    Grt,
    Berto.
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee teus,

    dan zouden we eventueel 2 mogelijke lokaties hebben, dat het niet echt in de buurt is voor een ieder dat moeten we maar op de koop toe nemen.
    Voor zo`n meeting willen de meesten wel een eindje rijden ;-) (wij in ieder geval wel 8) ).
     
  9. Ronald van Aken

    Ronald van Aken

    Lid geworden:
    5 okt 2006
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Zoetermeer
    Persoonlijk ken ik die plas waar Teus het over heeft,kom reeds,en vlieg daar ook regelmatig,al jaren bij de Dokkumer MVC.
    Teus en ik hebben het er vaak over gehad om daar met waterkisten aan de gang te gaan maar bij dat idee is het ook gebleven.
    Meedoen aan een meeting lijkt mij leuk waar maakt me niet uit.

    In Zoetermeer ligt een grote recreatieplas met een goede bereikbaarheid,nadeel vaak al grote golven bij een beetje wind,in de zomermaanden zeer druk met recreanten en watersporters en ben hier vaak weggestuurd.
     
  10. Ronald van Aken

    Ronald van Aken

    Lid geworden:
    5 okt 2006
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Zoetermeer
    Nog even terugkomen op die plas waar Teus het over heeft,wel helemaal vrij van bomen,andere opstakels en turbulentie wat ook wel fijn is. En een landing bij motoruitval doe je gewoon in het weiland. Misschien wil Teus van die plas wat plaatjes schieten om een indruk te krijgen hoe het daar er uit ziet. Trouwens van elke watervlieglokatie in spé misschien wel zo makkelijk.

    Gr,Ronald
     
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
  12. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.447
    Locatie:
    groningen
  13. Maarten Zanders

    Maarten Zanders

    Lid geworden:
    12 jun 2003
    Berichten:
    741
    Locatie:
    Gent (B)
  14. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.447
    Locatie:
    groningen
    Als iemand mij nou even moderator maakt, dan sleep ik die draadjes wel even naar het watervliegforum. :|

    Iemand moet het doen . . . :?


    jan.
     

Deel Deze Pagina