Intermodellbau 2011, wie gaat?

BadBert

Forum veteraan
Ik ben benieuwd hoeveel mensen er dit jaar naar Dortmund gaan?!

Vorig jaar was het weer een stuk minder als het jaar ervoor, er waren vooral veel, HEEL veel treinen, en niet veel te koop ook.

hoe denken mensen er nu over? Gaan jullie kaarten "pre-orderen"?

Ikzelf en een aantal vrienden wachten eerst af wat de mensen er van vinden... als het WEER minder is als vorig jaar, gaan we niet!

ben benieuwd :)

ik ga de 14 of 15e, maar als er weinig te koop is... (ga ik eigenlijk voor niks)
maar ik zie het wel, het is de 1e keer dat ik ga ;)

nooit geweest. Inmiddels in het bezit van een leaseauto en onbeperkt prive rijden, dus wellicht waag ik een gokje dit jaar.

hallo
ga er al jaren heen,en inderdaad vorig jaar was het minder qua rc trucks en autoos en helemaal qua verkoop ervan,
vliegtuigen en helies en bouwmatrialen ervoor heb ik genoeg gezien,
en vooral veel lipo gedoe,
en om mensen niet bang te maken er is een auto-milieuzone,waar je geen last van hebt als je de hoofdweg en direct naar beurs parkeerterrein rijd,
als je in de stad nog wil shoppen/eten dan heb je kans om langs een camera te rijden en je krijgt geheid een bon thuis,
maar mocht je er nog nooit geweest zijn,je kijkt je ogen uit,
voor deelnemers zie de site met deelnemers en plattegrond zodat je niet verdwaald,zowel binnen als buiten,
mvg markioo

al 15 jaar elk jaar,

maar afgelopen jaar was het een totale tegenvaller,

dus dat was de laatste keer..

hallo
ga er al jaren heen,en inderdaad vorig jaar was het minder qua rc trucks en autoos en helemaal qua verkoop ervan,
vliegtuigen en helies en bouwmatrialen ervoor heb ik genoeg gezien,
en vooral veel lipo gedoe,
en om mensen niet bang te maken er is een auto-milieuzone,waar je geen last van hebt als je de hoofdweg en direct naar beurs parkeerterrein rijd,
als je in de stad nog wil shoppen/eten dan heb je kans om langs een camera te rijden en je krijgt geheid een bon thuis,
maar mocht je er nog nooit geweest zijn,je kijkt je ogen uit,
voor deelnemers zie de site met deelnemers en plattegrond zodat je niet verdwaald,zowel binnen als buiten,
mvg markioo
Dat met die camera is een fabeltje.
Ik heb het zelf aan een Duitser gevraagd (spreek erg goed Duits).
Als je nu in zon milieuzone rijdt zonder sticker en de Polizei ziet je en houdt je aan krijg je een boete.
Maar die kans is erg klein, ik rijdt ook wel es door de stad in het ruhrgebied en het is me nog nooit overkomen.
Dus vertel geen lariekoek die je niet kan bewijzen!!!

hallo
dat was mij verteld in elk geval,en ik ben liever gewaarschuwd dan een prent oid,ik blijf uit die zone,wat jullie doen maakt mij niet uit,
ik heb het enkel hier vermeld omdat het vorig jaar ook hier gevraagd werd,
en heb jullie nu gewaarschuwd punt uit,
en verder heb ik geen zin om hier op t forum in discussie gaan,
markioo

En zo komen de leugens in het land, genoeg gezegd.
Liegen is iets wat je opzettelijk doet. Je reageert behoorlijk overtrokken (en dan druk ik me nog voorzichtig uit): 'fabel', 'leugens', 'lariekoek', 'bewijzen', terwijl Markioo goede bedoelingen heeft, ongeacht of hij nu gelijk heeft of niet. Zo'n reactie op een dergelijk bericht van mij zou jou linea recta in mijn negeerlijst doen belanden.

Laatst bewerkt:
hallo ron
geeft niet hoor hoe men op mn mails reageert,
ben onderhand wel gewent dat men niks kan hebben,
maar een gewaarschuwd man telt schijnbaar niet,
of ik nou lieg of niet,
rij maar lekker de umweltzones in en als je een prent thuis krijgt of niet,
dan weet je of ik gelijk had of niet :wink::wink::wink:
gr markioo

Inhakend op de vraagsteller, Vraag je af waarom je naar de beurs wilt. Het valt me de laatste 5 jaar steeds meer op dat beurzen aangedaan worden enkel en alleen om voordeel te scoren bij de inkoop van spullen.
Voor mijn gevoel is dit niet de kern waaromheen de beurs ooit is opgezet. Dat was volgens mij het tonen van elkaars werk en onderling informatie uitwisselen.

Je kunt het natuurlijk ook anders bekijken. Vorig jaar was er eindelijk meer ruimte voor waar het nu echt om draait omdat je niet bij iedere hoek op de beurs een schuimvliegtuigje tegen je pet gegooid kreeg van een of andere student die in opdracht die spullen staat te verkopen. Haha.

Nee, alle gekheid op een stokje. Iedereen heeft zijn eigen beweegredenen om Intermodellbau te bezoeken en waarschijnlijk ligt die van mij op een ander vlak dan de meesten onder ons. Ik doe er over het algemeen leuke ideeen op en kijk ook nog wel eens af hoe een ander een bepaald probleem oplost.

10 jaar geleden was het inderdaad nog de moeite waard om iets goedkoper te vinden in Dortmund, nu met de internetshops kun je voor prijsvoordeel beter achter het scherm kruipen en dan wordt het nog thuisgebracht ook.

Gaan jullie kaarten "pre-orderen

Ik ga dit jaar voor de 12e keer en heb nog nooit gepre-orderd.
Is ook helemaal niet nodig, parkeren kan zo'n beetje voor de deur voor 5 euro voor de hele dag (was vroeger gratis).

Dus voor omgerekend 16 euro heb ik een leuke dag uit aangezien mijn vervoerssituatie ook gezegend is met een auto van de zaak met onbeperkte brandstof en privekilometers, of ik dan wat meeneem op de beurs hangt er vanaf wat ik toevallig tegen het lijf loop.

Laatst bewerkt:
Ik wil naar de beurs om de nieuwigheden te zien, en eventueel nog wat leuks te kopen. De ene keer ga ik met meer drang om wat te kopen als de andere keer, en ik vind het toch wel belangrijk dat als er stands staan met spullen, dat dit in een voldoende aantal is, daar wordt immers ook mee geadverteerd (dat er volop te koop is).

Pre-orderen deden wij meer vanwege het gemak, maar omdat we nu niet zeker weten of we gaan, doen we dat dit jaar niet.
We wachten dus even de reacties af van mensen die de eerste dagen gaan, dit, omdat afgelopen jaar t.o.v. het jaar daarvoor er VEEL minder te beleven viel in de vorm van vliegtuigen/heli demo's of stands. Het waren vooral veel treinen. En er was ook niet denderend veel te koop, je werd dood gegooid met stands met het heli"speelgoed".

ik ga wel weer dit jaar. het is maar net waar je voor gaat.
ik vind het leuk om ook eens andere takken van modelbouw te zien en zo maken we er een leuk dagje uit van.
koopjes kan je beter via internet doen.

Back