Intermodellbau 2011, wie gaat?

Dat klinkt nu al teleurstellend... Ik denk dat ik me die 3 uur in de auto zitten maar bespaar en mijn centjes dan maar digitaal de grens over gooi. Jammer mensen! Heeft de organisatie van vorig jaar zich dus toch geen reet aangetrokken van het geklaag. Als deze trend doorzet staat het vlieg gedeelte over een jaar of 5 in het kleine halletje waar vorig jaar de graafmachientjes stonden.

Dat met die camera is een fabeltje.
Ik heb het zelf aan een Duitser gevraagd (spreek erg goed Duits).
!!!

Die camera,s zijn er dus wel .

Een millieuzone is anders niet te kontroleren . :D
als buitenlander krijg je dan alleen een boete als je er niet in hat gemogen.
Dus een diesel zonder roetfilter bv.

De administratie is hun anders te duur.

Mvg Johan

Ik ben woensdag geweest en wist mijn geld wel op te krijgen :D

Als modelbouwer is er genoeg te koop.

Onder andere folie , epoxy , krimpkous , schuimwielen , CA , aktivator , eneloops , goudstekkers enz voor 1 jaar gekocht .;)

De chinese standen met heli,s waren verdwenen .
Iedere firma heeft ze nu wel.:D

Voor mij is het altijd nog een goedkope markt naast HK.

Wil je alleen maar kijken als vlieger zal het wel tegen vallen .
Om te kijken is er meer op trein en auto gebied .

Mvg Johan

johan,

hoe verhield alles zich t.o.v vorig jaar? Vliegtuig aanbod (verkoop) etc?
Is toch een redelijk belangrijk item in onze beslissing om wel te gaan of niet. Auto's en treinen boeien ons niet zo namelijk....

hallo
ben enkele jaren achter elkaar geweest en het is minder,
die grote ronde hal is niet in gebruik
vorig jaar toegang 13 euries nu 11 euries,
ik ga volgend jaar niet meer,
er schijnt in belgie ook een beurs te bestaan,moet uitzoeken waneer en of het er nog is,
ben er jaren geleden geweest in hasselt,
of in die buurt was het,
dus als iemand die beurs weet hoor ik het graag,
mvg markioo

dus het was ECHT beduidend minder als vorig jaar?

naja, als de prijs al omlaag is, verwacht je dat ok wel een beetje :S

dus het was ECHT beduidend minder als vorig jaar?

naja, als de prijs al omlaag is, verwacht je dat ok wel een beetje :S

voor de vlieger is het echt minder zo stond bmi er dit jaar niet en was de stand van robbe en graupner een stuk kleiner wat ik zelf wel leuk vond is dat er wel een 3 a 4 tal stands stonden met heli's en dan bedoel ik niet het weggooi spul maar t-rex en een stand van raptor weliswaar klein maar toch

wat de prijs betreft €11 is die naar beneden gegaan maar de benzine fors omhoog dus na 500 klm toch een aardig bedrag kwijt dus zoals johan al zegt stekkers kabels enz moet je toch aardig wat gehaald hebben wil je dat er uit hebben

maar na alle negative geklets is het wel een leuk dagje uit natuurlijk :yes:

gr

Ik had er eigenlijk op gehoopt de nieuwe fighter van multiplex te kunnen halen,
maar dat idee kan ook wel et raam uit gok it.

volgens de site zijn er 71 aussteller voor modelvliegtuigen. haal daar de dmfv van af en de zaken die niets verkopen dan hou je er 10-20 over die daadwerkelijk wat verkopen.

als dat de enigste reden is om te gaan, moet je je misschien bedenken om lekker op internet te gaan shoppen.
mocht je ook wat meer willen zien van alle modelbouw dan kan je je wel een paar uur vermaken.
zoals vroeger dat je in 1 dag nog niet alles gezien had dat is niet meer. wij waren om 1100 binnen en om 1700 weg en we hadden alles wel een paar keer gezien. (behalve de treinen want dat is niet mijn ding).
(mijn neefje ging mee voor de auto's en hij kon niet vinden wat hij nodig had, weinig aanbod voor zijn gedeelte)

maar zoals ik al eerder zei ik ga niet voor de koopjes maar gewoon om lekker rond te kijken.
Ja het wordt ieder jaar minder maar er is nog genoeg te zien.

en het is een kwestie van vraag en aanbod, als de modelbouwers niet meer gaan omdat op internet de koopjes te vinden zijn dan zal uiteindelijk ook de winkelier afhaken en niet meer de moeite nemen om met zijn hele handel die kant op te gaan. hij moet ook zijn kosten terug verdienen en dat zal dus niet meer gaan omdat de modelbouwers afhaken en zo is het cirkeltje weer rond.

Laatst bewerkt:
we gaan neit alleen om te kopen. Maar vorig jaar was het t.o.v het jaar ervoor al VEEEEEL minder met stands die uberhaubt fatsoenlijke dingen hadden (HEEL veel speelgoed).

Andere takken van de modelbouw zijn zeker interessant, maar ik hoef niet tig keer meer aan treinen te zien (was vorig jaar al HEEL veel).

Beetje kortdag, maar nog mensen die eventueel morgen zouden willen gaan maar geen vervoer hebben?

Ik kom uit Ede en zit er over te denken om morgen te gaan kijken. Zou dan rond 11 uur gaan vannuit Ede. Ik ken persoonlijk niemand hier, maar het lijkt me toch leuker dan om alleen te gaan. Ik heb zelf een auto. Oja, Ede is een plaats tussen Veenendaal en Arnhem (Gelderland).

Bij intresse stuur maar een pb.

ik was een beetje platzak dus daarom vond pa (en ik eigenlijk ook) wat overbodig om er heen te gaan.
ik ga eigenlijk altijd om te kopen en daarnaast ook om te kijken.
maar het is een aardig eind rijden en met die hoge benzine prijs word het er ook niet aantrekkelijker op.

volgend jaar maar weer als we iets meer geld hebben.

Dag allen,

Ik ben gisteren daar geweest en als vlieger en als duikboot man was ik toch best wel teleurgesteld in deze beurs.
Als je van treintjes houdt dan heb je uit drie hallen de keuze.
De vlieg-hal was inderdaad verplaatst en stelde wat mij betreft niets meer voor.
Ik heb voor de Kit bouwer niets fatsoenlijks kunnen vinden.
Als schuimpjes (bijna volwaardige vliegtuigen soms trouwens) je ding is dan is er voor weinig wel wat te halen.
Maar regelaars, servo's, lipo's kun je net zo goed op het internet aanschaffen en waarschijnlijk nog goedkoper ook.

Boten waren er wel maar weinig handel, graupner stond met een paar leuke modellen echter wel RTR modellen mooi maar duur.

Ik kom er de eerste paar jaar niet meer en waarschijnlijk nooit meer.

Zeker niet als er NOG MEER treinjes komen.........

Just my two cents,

Jan,

Dus jan, voor schuimpjes was er toch wel aardig wat te vinden? (juist hetgeen wij zouden kopen :P )

Voor de modelbouwer is er genoeg te koop.

Na 1 stand heb ik de onkosten van diesel en intree er al weer uit. :yes:

En wat je dan alles nog koopt heb je geen verzendkosten (alleen lange armen van het sjouwen):D

Als bouwer weet ik wat ik ongeveer nodig heb aan spul , en dat haal ik alles in Dortmund (al 20 jaar)

Zoek je goedkope ARF,s of 3Dkisten zal je niet veel vinden .

Mvg Johan

Dus jan, voor schuimpjes was er toch wel aardig wat te vinden? (juist hetgeen wij zouden kopen :P )

Schuimpjes wel, maar de nieuwe modellen van Multiplex (vraag van Sven) dus nog niet.
Die komen op z'n vroegst pas rond de zomer op de markt.

Zoals Johan/Plotterwelt al schrijft: als je bouwspulletjes nodig hebt is er wel wat te vinden; maar het aanbod van/aan vliegtuighandelaren is beduidend minder geworden!

Voor de modelbouwer is er genoeg te koop.

Na 1 stand heb ik de onkosten van diesel en intree er al weer uit. :yes:

En wat je dan alles nog koopt heb je geen verzendkosten (alleen lange armen van het sjouwen):D

Als bouwer weet ik wat ik ongeveer nodig heb aan spul , en dat haal ik alles in Dortmund (al 20 jaar)

Zoek je goedkope ARF,s of 3Dkisten zal je niet veel vinden .

Mvg Johan

als ik je zo hoor heb je de halve beurs opgekocht aan lij, stekkers krimpkous o.i.d :D:D.:mrgreen:

Meer is er ook niet meer te koop dan lijm stekkers en krimpkous, (is stukken goedkoper bij HK) en als je bij stand 1 alles heb terug verdient is wel knap, hout is er al verschillende jaren niet meer te koop en de winkels waar nog iets goedkoop te kopen was zijn er ook al geen jaren meer.
Dus ik denk dat Johan zijn auto daar heeft verkocht en met de trein is terug gekomen en daarom geld heeft overgehouden :yes::yes::yes:

PS Johan, het schuimpje ligt in de auto.:yes: en morgen lekker badderen in Zeumeren.

Afgelopen Woensdag zijn we naar Dortmund geweest. Met 40 personen in een toeringcar, de koopjes moet je met een vergrootglas zoeken maar daar ging het ook niet meer om. Het was weer een leuke dag uit met de vereniging. Lekker rondkijken en in ons geval een biertje en een worstje genuttigd. Kleine onderdelen ga je zeker vinden. Helaas konden we op rc auto gebied ook niet vinden wat we zochten. Op vlieggebied gelukkig wel.

Back