intermodellbau 2012, Dormund. Wie gaat / is geweest?

Gisteren geweest. Wilde "mijn" nieuwe zender eens echt zien en vasthouden (de Multiplex Profi TX), erg fraai. De stand van EMC Vega was met Rosenthal en Derkum de enige echte grote stand die alles had. Daarnaast een paar kleine met veel kleine hebbedingetjes en Staufenbiel met , in mijn ogen, uitloopmodellen. Wel heel fraai die electro-jets gezien van .... Moest me inhouden, maar weer 800 euro was me teveel. En de paragilders waren in een stand.
Veel servo's etc, heb geen idee hoe de prijzen liggen ivm internet.

Ja de paragliders heb ik ook goed bekeken. Samen met die man alles besproken en bekeken. Rosenthal, mooie zwever die ash van 6 meter. Ook hij nam alle tijd om zaken uit te leggen. Staan ook op prowing.

toch zonde he dat alles kwa beurzen enz steeds minder wordt , maja het is financieel nog niet best gesteld dus die standhouders gokken op klein spul , dat verkoopt misschien nog een beetje .
het is trouwens in alle hobby`s en dergelijke niet anders hoor op het moment .

Vandaag geweest . Gezellige dag gehad maar heel erg rustig. Zeker de helft minder bezoekers dan anders op vrijdag . Hal 6 ,7 en 8 waren minder stands en ook , opvallend, minder treinbanen . Stoom was goed vertegenwoordigd evenals gereedschappen . En daar kwam ik voor. Dus ondanks de rust ( heeft ook zeker voordelen) een goede dag gehad
met voordeeltjes.

Ben gisteren geweest, groep van 5 man. Bij binnenkomst van hal 3B slaat de schrik je om het hart. Leeg, weinig stands en veel auto zut. Heel veel standhouders zijn er niet meer, nog minder dan vorig jaar.
Desondanks een leuke dag gehad, om alle standjes goed te bekijken heb je nog steeds een goed deel van de dag nodig, dus laat in de middag door de overige hallen en tegen zessen nog haasten om de lange zware dingen in 3B aan te schaffen. Ondanks de verminderende beurs, toch geslaagd, maar je ziet duidelijk terugval.

Nu is er over 2 weken weer een evenement met standhouders in Duitsland, eem 40 Km verder dan Dortmund.

ProWing International 2012
04-06 mei 2012
Flugplatzes Soest - Bad Sassendorf
Am Flugplatz 5
59505 Bad Sassendorf

prowing international

Locatie op Google Maps

Dan daar maar 's kijken.:p

en dan is het ws weer minder als dit jaar .
vergeet 1 ding niet he heren , CRISES :
waar gaan mensen als eerst op bezuinigen in slechte financiele tijden , de hobby uiteraard , hoeveel boten zijn er bijvoorbeeld verkocht de afgelopen jaren in vergelijking tot voor de crises ( om maar een voorbeeld te noemen )
dus heel veel mensen kunnen of willen nu niet iets aanschaffen wat ze normaliter op een beurs zouden kopen dus loopt de verkoop terug , de ondernemer voeld dat dus slaat ook een beurs over omdat dit hem ook veel geld kost vaak om daar te staan .
en zo gaat alles met de jaren onderuit .

alles wordt gewoon te duur

ben gisteren daar geweest.
De modeltreinen waren 2 hallen vol.
Heb daar ook nog een aantal waggons gekocht en wat elektronica voor het digitaal gebeuren bij de treinenbaan.
Tot zover de treinen.

Altijd leuk om in hal 3 te kijken naar de RC wedstrijden daar.
In hal 3b was het 's morgens best wel druk maar in de middag al een stuk rustiger.
Het offroad gedeelte was binnen dit jaar en buiten was ook nog een kleine stuk voor rc auto's.
Volgend jaar misschien eens een grotere rc offroad buitenbaan.
Wat mij opviel dit jaar is dat kyosho dit jaar niet daar was.
Verder was de rc modellbau wat mager dit jaar.

ook nog even langs de kermis, tanks en vrachtwagens geweest.

Verder zijn de mode lhelicopters van chinese prut makelij niet aan te slepen, heb er heel veel mensen mee zien lopen, Die blijkbaar nog wat geld overhadden.

De vliegshow buiten was niet.

Toen we naar huis gingen rond 5 uur kwam de grootste tegenslag.
Borussia dortmund moest thuis om 18:30 voetballen en laat dat nou net de wedstrijd zijn waar ze kampioen konden worden (is ze ook gelukt), en dat daar nijna 82.000 mensen in het stadion gaan.
Het was er echt enorm druk op het station en in de metro.

Volgend jaar weer, als je ook van modeltreinen houd is het zeer de moeite waard, de modelbanen dit jaat waren van een heel goed afwerkings niveau.
Als je alleen voor rc modelbouw komt is het wat minder.
maar toch altijd een leuk dagje uit.

groeten, wesley

Ben er gisteren ook geweest.
Het blijft een dag om naar uit te kijken, ik vond het dit jaar beter dan vorig jaar
er was zat te koop, echter voor de modelvlieger die specifieke spullen zocht was het een stuk minder dan jaren geleden, maar ik vond het zeker niet tegenvallen.
echte koopjes vind je er niet meer zoals jaren terug, maar met wat zoeken is er zat voordeel te halen, toch weer een hoop geld uit gegeven.

wat me wel opviel. Knupfer, (die van de boutjes/moertjes) is een heel pak duurder geworden in een jaar tijd, waar ik vorig jaar €3,90 betaalde voor messing m2x8 boutjes betaal je tegenwoordig €5,50
activator bijvoorbeeld, kocht mijn maat voor €5,00 terwijl ik bij stauffenbiel €3,00 betaalde, opletten dus.

anyway, ik heb een hoop aankopen uitgesteld, en gisteren op de beurs aangeschaft, zo hebben we een leuke dag uit, en komen we toch met een hoop aankopen thuis.

blijft leuk, Volgend jaar zeker weer

Wij zijn op zaterdag naar Dortmund geweest, het begon al goed: 40 minuten bezig om naar een parkeerplaats te komen, dan met een pendelbus naar de Westfalenhalle.
Eenmaal binnen werd het al snel duidelijk, heel veel treinen, plastic dozen met RC auto`s en nog meer koffertjes met helicopters in alle maten.
Maar op RC vlieggebied bijna niets, 1 zielig zaaltje wat nog niet eens voor 100% bezet was. De grote merken die voorheen flink uitpakten (Robbe, Graupner e.d.) hadden een kleine stand waar het hoognodige stond.
Ook voor onderdelen was er niet veel te zien, bijna geen "messeangebot" of andere leuke/interessante zaken.
Ook de botensectie was flink uitgedunt, misschien nog de helft in vergelijk met vorige jaren.
Conclusie: ligt je interesse bij treinen, rc auto`s of helicopters. Dan is het misschien een leuk uitje maar voor rc vliegtuigen/materiaal kun je je de moeite besparen.

Mvg Ron

Back