Internationaal Open Duits Kampioenschap F3K 2007

Het weekend was weer super 8) heel veel geleerd en super gezellig gehad :D mijn resultaten waren niet al te best maargoed. Ik heb op plaats 80 overall geeindigd en 7e bij de jeugd(van de 7 :oops: ) maar ik weet nu waar ik aan moet gaan werken! Alex die sterke verhalen die komen vanzelf wel 8)

Iedereen heel erg bedankt voor de tips en de hulp.

Groeten Martijn
 
Hallo Alex,

Het resultaat van de fly-off.

1. Henrik Vogler "SALpeter" prototype
2. Martin Herrig - SALpeter
3. Franz Muschler - (eigen ontwerp negmal)
4. Claus Schnarrenberger - KiSAL
5. Mattias Hammarskiöld - Sirius
6. Jens Kleinert - Fireworks 3
7. Stephan Herrig - Salpeter
8. Ralph Mittelbach - Kisal
9. Roland Börder - Aspirin
10. Stefan Wahlberg - Sirius
11. Andreas Herrig - Salpeter
12. Richard Swindells - Taboo

Wie heeft er een volledig overzicht van hoe de "Nederlanders" zijn geëindigd?
Wat ik nog kan herinneren:

Goswijn 14
Bas 19
Peter 28
Arno 38
Arjen 39
Theo 54
Martijn 80

Erik
Henk


Groeten

Frans




002.JPG

Het clubhuis en de feesttent.

005.JPG

Nadat Adolf op de juiste plek had plaatsgenomen kon Eric zich melden.
En ja hij zat er echt bij ondanks dat de dame het zeker wist van niet.

006.JPG

Kamp Holland.

009.JPG

De eerste dag is voor een groot gedeelte verregend.
Van de geplande 10 rondes zijn er daardoor totaal maar 8 gevlogen.

011.JPG

Nee hier komt niet de keizer zonder kleren aan.

015.JPG

Martijn checked zijn Aspirin voor zijn eerste ronde. Theo met Martijn zijn B model, de Blaster

016.JPG

Arno in gesprek met Chris Gibbs (GB) en Phil Barnes (VS).

017.JPG

De Amerikaanse kisten van voor naar achter, XP-5, XP-4, Taboo en Arrow Sport

025.JPG


033.JPG


036.JPG

Uit handen van Theo krijgt Arno de beker overhandigd voor de derde plek in Odoorn die door een rekenfoutje naar Bas was gegaan.

037.JPG

Bas had er wel voor gezorgd dat de beker goed was ingepakt.

042.JPG

Op zondag gelukkig een stuk beter weer, dachten we.

069.JPG

Klein onweersbuitje verstoorde de pret.

051.JPG


054.JPG

De opvolger van de Aspirin. De SalPeter.
Iets kleiner vleugeloppervlak.
Dunner profiel
Smallere romp uit een deel, geen losse pook meer.

055.JPG



072.JPG

Theo had een zeer slechte dag.
Nadat hij zijn Aspirin en Turbo niet meer kon gebruiken moest hij met de Blaster van Martijn vliegen.
Een D47 servo brandde net voor de start van een ronde uit en moest worden vervangen.
Helaas lukte dit niet en Theo moest opgeven, jammer hij stond op dat moment heel mooi 25-ste.

073.JPG


077.JPG


081.JPG


086.JPG


087.JPG


093.JPG

Van links naar rechts:
2. Martin Herrig
1. Henrik Vogler
5. Mattias Hammarskiöld (beste niet duitser)
3. Franz Muschler
 
goed bezig geweest daro! Mooie foto's ook.

Lijkt erop dat de SALpeter de nieuwe winnaar is? Meer info over dat ontwerp? Kan er tot nu toe niks over vinden. Alleen op een australische blog... maar daar zeggen ze ook alleen dat als je nu een aspirin in bestelling heb je die beter gelijk weg kan smijten (lol).

Naja, meestal als er een nieuwe is wil iedereen hem. vooral als iemand ermee wint...
Eerst maar eens leren smijten :D
 
Frans,

Bedankt. Leuke foto's. Heb jij de Sirius van de Zweden zien vliegen / bestudeerd ?
Lijkt mij een interessante ontwikkeling... groter oppervlak, nog iets dikker profiel (7.5%)

Terwijl de SALpeter, als ik het goed begrijp juist een iets kleiner oppervlak
en een iets dunner profiel heeft dan de Aspirin.. :?

Dus de vraag is wie zit er op het juiste spoor...of zou het afhankelijk zijn van het
fysiek van de vlieger ?

Ik had er graag bij willen zijn, op flyquiet kon je een beetje volgen hoe de
wedstrijd verliep, het was al snel duidelijk dat de Amerikanen eruit lagen...

Cheers

Bart
 
De schade aan Theo zijn aspirin, turbo en de uitgefikte servo was niet de enige pech. Een vliegtuig van een italiaan(ik weet zo niet wie en wat voor model het was) knalt in 1x een gat in je tent dat is ook niet het beste wat je kan overkomen nu was de tent al oud maar ik blijf erbij dat de organisatie beter van het camping gedeelte een nofly zone had kunnen maken om zulke ongelukken te voorkomen, Rob de zoon van Arnold stond namelijk op dit moment 1 meter bij de desbetreffende plek vandaan dus dit had veel minder af kunnen lopen.

groeten martijn
 
Een DLG vleugel is wel heel iets anders. Ralf Solinske gaat hem voor mij repareren. Zelf heb ik de Turbovleugel weer vliegklaar. Niet helemaal top, maar ik heb weer wat te vliegen. Nu nog zorgen dat ik 24 juni vrij kan krijgen voor de 3de ronde in het NK.
 
is idd wat anders ja. Bij de ArianeV10 heb ik gewoon flink vol geflikkerd :). (wel zelfde negatieve mallen-bouw).

Mijn Supergee was ook een keer helemaal door. Die is alleen wel wat makkelijk te repareren omdat hij niet hol is van binnen (had er gewoon 80grams glas op gegooid). Das wel een voordeel van die bouwwijze.
 
Plaats Naam Rnd 1 Rnd2 Rnd 3 Rnd 4 Rnd 5 Rnd 6 Rnd 7 Rnd 8 Schrap Totaal Percent.
14 Goswijn Thijssen 955 1000 953 1000 669 1000 978 878 669 6764 96,62%
19 Bas Breijer 899 1000 889 971 1000 793 934 963 793 6656 95,08%
28 Peter Aanen 966 370 777 800 881 1000 992 1000 370 6416 91,65%
37 Arno Hacken 978 710 590 898 293 938 881 915 293 5910 84,43%
39 Arjen van Vark 794 683 754 988 823 738 831 920 683 5848 83,54%
45 Henk Pietersma 888 589 826 802 658 576 970 1000 576 5732 81,89%
54 Theo Schoorl 902 1000 741 865 922 356 722 0 0 5508 78,68%
80 Martijn Schoorl 635 307 630 489 610 310 802 743 307 4219 60,27%
91 Eric van Dijken 457 257 103 293 488 306 507 494 103 2801 40,01%

Fly-Off Junioren
7 Martijn Schoorl 617 645 1263 64,86%
 
Back
Top