We (Wannes en ikzelf) en de supporters (Linda, Mark en Christophe) zijn terug van een fantastische F3M wedstrijd in Bulle Zwitserland. Geweldig vliegweer (bijna windstil), warm, een goede sfeer en gastvrije Zwitsers. Dit was onze eerste wedstrijd voor de European Acro Cup in de national.
De bekende programma's waren geen probleem. De grootste zorg waren de "onbekende programma's". We kregen deze pas 1 tot 2 uur voor de start van de Unknown. Met name "onbekend 2" op zondagmorgen was echt moeilijk. We kregen het programma om 8.30 uur en moesten om 10.00 uur aan de bak. Omdat ik als eerste moest openen, was dit extra lastig. Hier zaten enkele figuren in die ik nog nooit had geoefend. Met name de rollende circel met 3 rollen binnenwaarts en de "halve goudvis" (X) met 2/4 rol down, hele rol up en "snaprol" down waren echt lastig. We scoorden desondanks hoge punten bij een strenge jury. We hebben het er goed van afgebracht met een 3e en 2e plaats in deze "2e onbekend" en hoge scores.
Ik heb voor dit jaar een nieuwe freestyle gemaakt. Tijdens deze wedstrijd vloog ik deze voor het eerst in competitie. Het ging goed, maar ik miste op enkele momenten nog de juiste timing. Dit vergt nog enige oefening. Misschien dat Romilly en Tongeren beter gaan. Desondanks kan ik met een 3e plaats in national en 10e plaats "overall" tevreden terugkijken op deze freestyle.
Al met al een zeer geslaagd weekend met een 2e plaats voor mijzelf en een 4e plaats voor Wannes in het eindklassement national.
Ook moet vermeld worden dat de Brice Jacquemin een heel sterke wedstrijd heeft gevlogen in de International. Met name de Known en Unknown waren echt indrukwekkend. Dat beloofd nog wat voor Romilly en Tongeren.
Tot slot nog dit: de national werd gewonnen door Sylvain Pasini met een 37% Krill Sukhoi op electro. Wow, wat een power en wat een indrukwekkend geluid in de verticale figuren. Je zou bijna electro willen gaan vliegen in de F3M. Maar voorlopig toch maar niet.
Onderstaand een aantal foto's, in de loop van de week zal ik er nog een paar posten.
Tevens heb een aantal video-opnamen gemaakt van de echte toppers in de freestyle (o.a. Nicolas Detry, Alexander Mettel en Julien Hecht). Ik zal deze de komende weken hier nog posten.