International Indoor Fly In in nijmegen, 23-24 november 2013

Beste Modelvliegers,

Op zaterdag en zondag 23 en 24 november 2013 wordt de 5e International Indoor Fly In gehouden. Zoals altijd gebeurt dit weer in de Jan Massinkhal in Nijmegen.
Tijdens dit evenement wordt gevlogen met vrije vlucht modellen, zowel schaal als duurvlucht.

Rubber aangedreven schaalmodellen:

IMG_3240-800.jpg

IMG_3509-800.jpg

Rubber aangedreven duurvlucht, meer dan 30 minuten op een elastiekje!

lutz-schramm-2.jpg

Hoera!
En mooi op tijd aangekondigd ook!
....maar eh... dan blijft de smoes 'geen tijd om te bouwen' niet geldig... :(

Kijken of ik kan/want ook al heb ik weinig tijd om actief te zijn het blijft super mooi om te zien

Laatst bewerkt:
MEt dat mooie 17 grams prepreg al capstrips ;)

Ik mag die van mij wel weer eens opknappen en misschien nadenken over een nieuwe...
Dan eerst het ontwerp lenen van die wereldrecordhouder.....

Hallo heren! Komen er ook schaal modellen in de peanut-klasse? en waar kan ik specificaties vinden voor het geval de tijd mij toelaat om een leuke peanut te bouwen om mee te doen? Ik heb hier namelijk nog een paar oude doosjes liggen van guillow's waarvan ik de constructie iets wil aanpassen en vooral beter en lichter balsa wil gebruiken. Ik denk trouwens dat deze iets te groot zijn voor de peanut-klasse, maar wellicht is er genoeg ruimte in de zaal voor wat grotere maatjes, pak m beet 60cm spanwijdte, grammetje of 35? Ik blijf graag op de hoogte van dit soort evenementen! Groeten, Vincent

full

full

Na dit gefreubel met micro rc in peanuts bouwen, eigenlijk tot de conclusie gekomen dat vrije-vlucht-met-n-elastiekie-netzoals-vroeger vele malen leuker is. Met rc vloog t wel, ni zo best...Dit was n spitfire van guillow's +- 35 cm span....Hieronder nog een auster,ook met rc, deze vloog beduidend beter, zelfde formaat. eigen ontwerp bouwtekening van mijn vader.;)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
U vraagt wij draaien ;)

Interscale 2010 - F4F Peanut

Dit zijn de regels die gehanteerd worden, maar ben voorzichtig.
Vooral met de jury (misschien ik weer ddeze keer).
Er is veel rehabilitatie nodig na het jureren van de pinda's.
De laatste keer mocht ik er samen met Gé 35 (VIJFENDERTIG!) 'doen'...
pistachiojudging.jpg

En het niveau ligt best hoog.

Sucecs met bouwen...
Hmm misschien de DLG-clan eens uitdagen om F1N's te gaan bouwen.. Die mag je ook dlg-en

''en het niveau ligt best hoog..'' zeg dat wel, de modellen op deze foto zien er idd erg mooi uit! Ik heb niet de illusie deze kwaliteit ook te kunnen halen, maar een leuk, enigzins schaal, model vrij op rubber laten vliegen moet nog wel tot mijn ''skills'' behoren..;)
waarschijnlijk niet de wijste keus om mee te beginnen, maar ik heb hier dus nog een doosje van een nieuwport twee-dekker.(met zo'n heel smalle onderste vleugel...Span ongeveer 65 cm, is de hal waarin gevlogen wordt geschikt voor dit formaat?
Bedankt voor de link!

65cm... moet kunnen. De muren komen dan wel dichtbij ;)
Ik ben even kwijt hoe groot het model van Derek Knight is..
IIFI2010

Een cm of vijftig zeker.
Electro aandrijving. Errug mooi!

Bij deze peanuts wist ik het echt niet meer...
interscale-2010-peanut_photo-by-wout-moerman-22.jpg

Stukka is insane en super licht-> ook nog goede vliegtijden...

65cm... moet kunnen. De muren komen dan wel dichtbij ;)
Ik ben even kwijt hoe groot het model van Derek Knight is..
IIFI2010

Een cm of vijftig zeker.
Electro aandrijving. Errug mooi!

Bij deze peanuts wist ik het echt niet meer...
interscale-2010-peanut_photo-by-wout-moerman-22.jpg

Stukka is insane en super licht-> ook nog goede vliegtijden...
En hoe vloog de ''Shoestring''?
;)

... EH geen idee.
Uitslagen zin vie de IIFI site te vinden.
Ik heb even snel geteld Zowel IIFI als Interscale hadden 35 peanuts :O

Pistachio kan ook Vincent:
Een mooie van Roel:
img_0048.jpg

potverdikkie zeg, wat n mooi modelleke!
Toeval wil dat ik net vandaag een aantal bouwtekeningen van Pa zn zolder heb gesnuffeld, ook een paar pistachio-formaten! moeilijk kiezen wat nu te gaan bouwen..;)

Hallo heren,
Toch maar begonnen met iets anders; Baby bullet raceing plane. De bouwtekening heb ik verkleind zodat de ghele tekening op n a4-tje past...span zal dan zo'n 21,5 cm zijn. Het rompje schiet al aardig op, welliswaar geen bijzonder meesterwerk maar toch heel leuk om te maken, hier wat foto's;
full

full

De laatste vorderingen....vleugeltjes ook aardig gelukt. Om de vleugelribben op deze manier te maken is voor mij de 1e keer, vond t een hele toer om t een beetje netjes te doen...;)
full

wellicht is er genoeg ruimte in de zaal voor wat grotere maatjes, pak m beet 60cm spanwijdte, grammetje of 35?

De oranje birddog in de eerste post heeft een spanwijdte van 60 cm en weegt 35 gram, dus het kan beslist. En nog wat groter gaat ook goed, zo tot ongeveer een meter.

Je bent lekker bezig met die Bullet! Wat is nu de spanwijdte? Als deze maximaal 20,4 cm is heb je een Pistachio gebouwd. Heb je al goed rubber voor dit model?

De foto met modellen die worden gejureerd zijn overigens ook allemaal pistachio's, dus niet peanuts zoals wordt gesugereerd.

Goed opgemerkt Wout... idd allemaal pistachio's...
Peanuts waren nog mooier...

Wout: Pistachio's wegen...3-5 gram? en Peunuts 7-15?

Goed opgemerkt Wout... idd allemaal pistachio's...
Peanuts waren nog mooier...

Wout: Pistachio's wegen...3-5 gram? en Peunuts 7-15?

p.s. aan Rubber voor Vincent wordt gewerkt. Ik snijd wel wat Sport en Supersport voor m..
Welke diktes wil je Vincent? (in gram per meter of in mm..)

Back