Introductiedag modelbouw Pylonracen 3 mei 2014

Mocht er ook een filmpje zijn van de maiden van de Stiletto, dan ook daar heel graag de link van :cool:
Ik vloog hem wel niet zelf, maar was wel te gek om dat ding te zien gaan!!!
De smile zit nog steeds op mijn gezicht :D
 
Zal ff kijken. Ik weet zo even niet meer wat ik allemaal wel of niet gefilmd heb. Als die er op staat post ik hem zeker.
 
Was zeker een leuke dag, had eigenlijk nooit wat met pylon race gedaan, maar het spelletje wordt wel interresant als je daadwerkelijk een om een paar palen moet vliegen en niet zomaar wat in de lucht rond-raced.

Veel vlieg- en setup tips gekregen om mijn nieuwe kistje nog beter rond te krijgen. En ook leuk om te zien hoe strak deze kan gaan in de handen van Martijn van Doesburg ;-)
Nog veel te oefenen....

Nu nog wat meer oefenen en eens een wedstrijdje in gaan plannen!

Bedankt voor dit initiatief!

grWinfried
 
testen van Accu's (2200mAh) in mijn E2K

Beste allemaal,

Gisteren heb ik met een data logger gevlogen om de stroom en spanning te meten van 3 soorten accu's. Ik was namelijk heel erg benieuwd of er grote verschillen bestonden. Die lijken op het eerste oog erg mee te vallen voor mijn accu's. De accu's die ik heb gebruikt zijn: De nieuwe HK A-Spec G2 65C; de 'gewone'A-Spec 65C en nog twee Gens Ace 30C waarvan een er ongeveer 1 maand oud is en de ander ongeveer 1 jaar oud. De beide A-Spec's zijn nieuw uit de doos. Alle accu's hebben een hele nacht in een verwarmde koffer gelegen op ongeveer 30C en dus door en door verwarmd.

Dit zijn de resultaten:
Date 3 mei 2014

Accu Start Voltage End Voltage Start Current Average Current Interval (sec)
A-Spec G2 16,8 14,5 63 44,8 80
A-Spec G1 16,8 14,6 66 45,8 77
Gens Ace (april 2014) 16,8 14,5 68 45,8 78
Gens Ace 16,8 14,5 66 47,1 83

en de bij behorende grafieken:

Gens Ace 30C (1 jaar oud)
full


Gens Ace 30C (1 maand oud)
full


A-Spec (gewoon)
full



A-Spec G2
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals beloofd hier mijn filmpjes, een aantal zijn er mislukt omdat mijn cam niet goed stond, wat wel gelukt is staat hier:

Om maar te beginnen met een spectaculaire midair tussen Benny zijn Viper en mijn Grand Chelem - Viper bastaard. Jammer, het kreng vloog toch wel goed. Bij nadere bestudering zie ik dat ik rechts van top draai en Benny iets te veel de pylon van links wil benaderen... Ik ben weer op de terugweg en dan komt die Adelerhof door me heen... Tja, weg ben je. Wel de mooiste "eigen" crash tot nu toe op film!

[URL="
midair van Benny en Peet[/URL]

Niet te vergeten de Slipher - eigen ontwerp- E2K racer van Winfried. Mooi kitje!

[URL="
E2K racer van Winfried[/URL]

De demo van de GeeBee R3 van Henk van Hoorn was ook spectaculair te noemen, wat een prachtig model, en wat vliegt ie toch een stuk beter dan de echte GeeBee! Mooi, mooi, mooi...

[URL="
R3 van Henk van Hoorn[/URL]

Voor mij een feest van herkenning: de Stilletto, zelf ooit 3x mee op mijn bekkie gegaan bij het starten, leuk om te zien dat het voor deze Stilletto in de herkansing wel lukt!
Jammer dat ragger (leuke alias overigens, ik begrijp dat 'ragbak' al vergeven was ;)) wat hoog vloog en mijn helmcam nog steeds op standje pylonrace stond, dus laag, en daardoor alleen maar start en landing... het is niet anders.
[URL="
van OlieSjeik[/URL]

Leuk om ook te zien dat er een nieuwe generatie Pylon racers aan zit te komen, Tim is in ieder geval al goed op weg, gewoon zo doorgaan!

[URL="
met zijn Blizzard[/URL]

Groeten,
Peet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooie filmpjes!!
Bij de Stiletto worden de puntjes op de i gezet, en dan gaan we kijken wat hij echt kan.
Ik zal het kielvlak vergroten zoals Peet zei, zorgen dat het probleem met valse lucht weg is, en wat waterproof schuurpapier op de onderkant plakken voor meer grip; en dan oefenen met opgooien natuurlijk......die eerste poging was redelijk beschamend..al maakte het wel meteen duidelijk dat het een stevig gebouwd kistje is. (met dank aan Jorrit :D )
 
Ik, als bezoeker, heb genoten. Het weer was perfect. De sfeer vriendelijk en gemoedelijk. Ik was van plan om een half uurtje te kijken maar ben meer dan 2 uur gebleven.

Top!
 
Ik zal het kielvlak vergroten zoals Peet zei, zorgen dat het probleem met valse lucht weg is, en wat waterproof schuurpapier op de onderkant plakken voor meer grip; en dan oefenen met opgooien natuurlijk......die eerste poging was redelijk beschamend..al maakte het wel meteen duidelijk dat het een stevig gebouwd kistje is. (met dank aan Jorrit :D )

Een Stiletto starten is best lastig, zoals het filmpje ook laat zien. Niet teveel gas, een goede worp en een iets groter kielvlak moet zorgen voor een grotere kans van slagen. Succes ermee, en ik zie de filmpjes op topsnelheid wel een keer verschijnen. ;-)
 
Het was een mooie dag met leuke mensen, het pylon racen heeft zijn charmes maar nog even niet voor mij. Heb er wel een mooie kist aan overgehouden...nog bedankt Martijn.
 
Back
Top