Inventarisatie 'introductiedag' F3A vliegen

• Topicstarter Topicstarter Henri Zikken
  • Startdatum Startdatum
1: Henry de Jonge (Henry Mvsb) Leviosa/WindS110 (2.4 Ghz)
2: Melvin Damen (PH-MEL) CG Extra 300, SIG Somethin' Extra Kanaal 68 (35 Mhz)
3: Edwin Roovers (@je) Wind 50E (2.4Ghz)
4. Hendrik Sleurink (Hendrik) Vanquish F3A MK1 (2,4 Ghz)
5. Marc Schreuder (ersc01) Xtra 2000 (2.4 Ghz)
6. Frank Bakker (piloot71) Super air II (35mhz 71)
7. Erik van Es (Erik1980) Xtra2000 (2.4 Ghz)
8. Max Kraaijeveld (the-max) CG Extra 300 (2.4 Ghz)

ik kom ook. maar kunnen we ook gewoon een (paar) kist(en) van huis mee nemen, en daar eventueel op het veld daar vliegen? en ik kan wel gewoon komen zonder vlieg brevet, want die heb ik (nog) niet, want de club waar ik vlieg is (nog geen) lid.

max

Even voor de goede orde; het is bedoeld als een introductie om F3A te vliegen.. het veld is niet exclusief beschikbaar, dus er zullen ook gewone MVC-MN leden aan het vliegen zijn.

Het is niet de bedoeling dat mensen meerdere kisten gaan meenemen, gewoon de kist pakken die het best geschikt is voor F3A.

Qua programma moet ik het ei nog een beetje leggen, maar het zal eerst een korte introductie in F3A zijn, een samenvatting van wat de bedoeling is, waar een jury op let, enzovoort.. zeg grofweg een uur. Dan gaan we naar buiten en vliegen, het is de bedoeling dat iedereen minimaal één vlucht maakt, waarna zo'n vlucht besproken wordt.

We beginnen waarschijnlijk zo rond 10:00.

Het is dus niet zo dat je de hele dag gecoached gaat staan vliegen, het is echt als introductie voor F3A bedoeld en je zult waarschijnlijk 1 hooguit 2 vluchten maken op die dag.

Het vliegen zonder brevet hoeft verder geen probleem te zijn, er staat immers minimaal één instructeur bij (=ik)

Maar voor 'het vliegen' is afstellen en de kist even controleren nogal belangrijk lijkt me.

Controleren; nee; ik ga er vanuit dat iedereen een vliegende kist meeneemt. Afstelling blijkt wel uit het vliegen.

De nadruk zal liggen op wat er nu eigenlijk verwacht wordt van iemand die een F3A programma vliegt, de proporties, afstand, vliegrichting, enzovoort.

Er zal wel gecoached moeten worden natuurlijk, ik leg het verkeerd uit, natuurlijk, als je gaat vliegen, komt er iemand achter je staan om de figuren voor te lezen etc.

Het staat ook allemaal niet vast, er is best ruimte om meer dingen te doen, dat wijst zich op de dag zelf wel.. uiteindelijke doel is dat mensen aan het eind van die dag naar huis gaan met een beter idee van wat F3A vliegen nu eigenlijk is, en wat er van je verwacht wordt.

vraag

Henri,

Even Huishoudelijke vraag:

Is er een mogelijkheid om daar op het veld iets voor de inwendige mens te kopen?
Koffie, broodje e.d. of zelf meenemen?
En hoe laat zou het evt afgelopen zijn? Dit ivm de planning binnen mijn gezin! ;-)

Oh enne: @ the-max: mijn CG Extra is in restauratie, zou graag de jouwe wat beter willen bestuderen die dag!
Het is overigens deze (origineel bouwverslag):

Extra 300

Gebouwd door een voormalig clublid en via diverse omzwervingen over zolders van leden bij mij beland!

We hebben een kantine met koffie, thee en fris, en er is een frituur met minimaal kroketten en frikadellen. Ik zal zorgen dat er die dag ook wat broodjes zijn.

Hoe laat het afgelopen is; zeg rond 17:00, maar dat hangt ook van de personen zelf af natuurlijk, het is geen wedstrijd, als jij eerder wegmoet, valt daar vast een mouw aan te passen.

Naast mijzelf zal Hans Meij meehelpen, Harry Wever en waarschijnlijk ook Roy Oostema.

:offtopic:@ PH-MEL; is goed, ik zou hem nog even extra mooi proberen te poetsen. wat voor een motor heb jij er in? ik 23cc en daarmee weegt hij net 4960gram zonder benzine, dus nog net legaal voor f3a.

:ontopic:hopen dat het de 16e iets mooier weer is dan vandaag, heb er wel zin in:D:D:D:D

Ik waai ook even langs..

Edit: watervlieg zaterdag.
En direct daarop de volgende dag 1e wedstrijd Oss.

16 mrt lijkt me niet handig.

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ik iemand van mijn club zo gek kan krijgen om erheen te gaan, dan kom ik graag mee.
Of heel mss zoiezo wel.
Maar wel gelijk de volgende dag wedstrijd... Normaal gesproken zou dat zaterdag trainigs sessie betekenen. Eens kijken hoe ik het allemaal ga regelen.

(ben ik wel welkom? Wil graag helpen met dit initiatief)

Welkom om te helpen, zeker, maar verwacht niet persé dat je zelf dan nog aan vliegen toekomt, zoals ik aangaf is ons veld verder gewoon geopend voor leden, en dit initiatief geldt voor mensen die nog geen wedstrijd vliegen, maar wel die interesse hebben en eens willen proeven. Ik zeg niet dat het niet kán, maar het hangt gewoon af van hoe druk het is die dag.

Tuurlijk, ik verwacht ook niet te vliegen dan, vandaar dat het lastig word met de last minute cram sessie.

hee nando,

kan je niet op apeldoorn op de trein/bus stappen, en dan in utrecht weer uitstappen.
ik denk dat er vast wel iemand is die jou zou willen komen ophalen in utrecht.

max

kom je vanmiddag nog naar de indoor in duiven??

Ja idd, dat kan prima, mss die vrijdag er al heen zodat ik bij mijn vader in Utrecht kan overnachten en er heen fietsen. We zullen zien hoe het loopt.

Ik ben straks in duiven idd. Moet alleen het shocky spul nog repareren. :oops:

oke, veel succes met repareren, dan zie ik je straks wel.
kriebelt bij mij ook wel om iets voor de indoor te maken voor volgend seizoen.

max

Ik kan helaas niet komen...Ik moet komende zondag stand-by staan voor werk en de rest van de week "mag" ik de nachtdienst in. Dat betekent dat ik zaterdagmorgen (16-04) pas om 08.30 klaar ben. :(

Back