Invert vliegen knopje

Hallo, deze zomer wil ik invert leren hooveren.
Best moeilijk, rudder omgekeerd, links->rechts omgekeerd.
Nu zie ik filmpjes op youtube, als ze op de kop gaan vliegen, hoor je dat ze een schakelaar overhalen op de afstandbediening.

Is hetvolgende voor mij in te stellen op mijn spektrum DX6i:
Met een schakelaar rudder en linksrechts omkeren?,
Of moet ik hiervoor een betere afstandbediening hebben?
En met welke functie gebeurt dit?

Puur uit nieuwschierigheid, ik zou er geen andere afstandbediening voor kopen.
Ik krijg vanzelf wel eens de goeie reactie in mn vingers, oefenen oefenen oefenen.
b.v.d.

dan niet anders zijn dan de gewone idle up denk ik dan?
waarmee je standaard begint te vliegen als je flipt en rollt?

persoonlijk vind ik nose in inverted het gemakkelijkst...

als het effectief een knop zou zijn die de functies omdraait mag je daar constant mee zitten spelen, anders staat ie alweer niet correct... volgens mij kan dat trouwens niet in de zenders...
en het zal het er niet makkelijker op maken...

Laatst bewerkt:
Dingen omkeren. dat is handig! Not. gaat echt niet werken.

Gewoon leren hoe die zich op zn kop gedraagt. je krijgt NIET vanzelf wel eens de goede reactie... simmen tot je het blind kan. liefst in ALLE orientaties. en dan pas gaan oefenen.

Zorg dat je een idle up hebt. met -12 en +12, 0 midstick,. en voldoende throttle. Zorg ook dat je de TH hold weet te vinden, want die ga je nodig hebben als je het te snel wil :)

Ja, dit kan wel, maar is allang achterhaald. Dit kan zelfs zorgen voor meer problemen dan normaal leren te sturen terwijl je op de kop vliegt.

Dit kan zelfs zorgen voor meer problemen

Dit geloof ik best, puur uit nieuwschierigheid he.

Inelkgeval heb ik al tien minuutjes achter de simulator gezeten bij iemand die dat heeft.
Op de kop lukt al wel enzo zonder sim, alleen stabiele hoover is wat anders.
Hoog genoeg proberen en het gaat wel lukken, geen simulator nodig.
Die throttle hold reactie heb ik er al lang inzitten, na 1 tandwiel leer je dat wel.

Verder niet boven beton, lekker boven gras vliegen, scheelt ook weer een setje bladen.
grtz

niet specifiek tegen jou hoor molen maar in het algemeen. wat een lomp idee, een inverted switch. Wil je leren vliegen of wil je voor de show inverted kunnen?
gewoon veel simmen en niet vergeten je heli in idle up te zetten.

Laatst bewerkt:
Het punt is altijd die overgang...

Zelfde als met nose in hooveren
Rondvliegen zonder dit te kunnen is eigenlijk vragen om problemen
Je kan het oplossen met een knop, maar dan heb je dus een probleem als de heli door de wind oid opeens nose in beland

Zelfde met inverted
Het beste voor jezelf en de heli is gewoon op de ouderwetse manier leren vliegen.
Kun je dat op een gegeven moment, heb je ook veel minder problemen als hij ooit eens wat uit koers raakt

Bij ons op de club vliegt iemand al 28 jaar heli.
Hij vliegt dus zo ook inverted.
Wat doet hij dan.

Hij vliegt hoog.
Maakt een rol
Halverwege de rol filpt hij de switch en inverteert hiermee 2 functies
- pitch
- Nick

Dan kan hij het gras gaan maaien alsof hij normaal hovert.
Wil hij weer omkeren dan moet hij weer hoog gaan en met een rol omkeren.

Handig? NEE!!
Hij kreeg een keer inverted technische problemen en hij kan hem dan niet recht flippen.
Dus niet doen, het staat jouw verdere groei in de weg.

Het is al een oud draadje, ik kwam hem ergens tegen.
even een reactie op de afkeurende opmerkingen op de schakelaar.
Natuurlijk kan je het beste met zo weinig mogelijk hulpmiddelen leren vliegen.
Alleen komt dit uit de tijd nadat de eerste heli vlieger begonnen zijn, aan een touw die aan de rotorkop zat.
Als je ziet wat er tegenwoordig voor hulpmiddelen zijn in vergelijking met die tijd:
Goed werkende gyro's, snelle servo's, computerzenders met mixers etc.
Dan is een knopje gewoon een stap geweest op weg naar al dit moois.

Is het nog maar de vraag wie er lomp is, die met enkel dat knopje, of die met alle hulpmiddelen hierboven genoemd ;)

Laat ieder in z'n waarde, en beargumenteer op grond van fieten je keuze's.

Ja, ik ben ook van die tijd dat ze over inverted knopjes spraken.

Heeft vrij weinig nut om 2 jaar na dato mensen op hun kop te geven, omdat je het niet eens bent.
Dat soort dingen heeft ook te maken met mensen in de waarde laten

En over dat knopje, dit heeft geen ene fluit te maken met dat touwtje vroegah
De vergelijking met een autorijbewijs halen in een automaat, en vanaf dat moment altijd in een schakelauto rijden komt eerder omhoog

Doe je het met de knop, heb je jezelf geen inverted aangeleerd.
En ieder probleem inverted wordt ook meteen een crash, omdat je zonder die knop niet inverted kunt vliegen.

Dus als iemand vraagt"is dat handig"
Nee, daarmee belemmer je jezelf alleen maar.
Kan het? Ja.

Op zijn kop vliegen.........

Ga gewoon een sim kopen en oefenen oefenen en nog een oefenen, plant een keer een heli op zijn kop in de grond:p:p:p zo leer je het,uithuilen en heli opnieuw opbouwen en doorzetten.
Je hebt er alleen profijt van als je zelf sturend de heli op zijn kop kan hoveren,zowel nose-in als staart naar je toe............
Zo worden je vingertjes steeds losser,en op den duur denk je niet meer na welke kant je b.v. rol of nick moet geven het gaat vanzelf!!!

Zo heb ik het ook geleerd, proberen,crashen,uithuilen,opbouwen,en weer proberen en opeens op een middag hang dat ding heerlijk gecontroleerd voor je op zijn koppie:p:p het geeft wel een kick!!!

Dus ga niets veranderen in je zender,zo maak je je het jezelf wel gemakkelijker maar als je hem terug in normale hover wilt rollen of nicken gaat het geheid verkeerd geloof mij maar,en dan denk je heli schade doordat je bent vergeten net dat ene knopje om te zetten!!!!

Oefenen oefenen das de heli theorie om te leren helivliegen en 3Den

mede vanwege de ernstig tegengevallen zomer afgelopen jaar zit ik nog in de "het is spannend" fase..
eens kijken of het dit jaar gaat lukken om inverted rondjes te vliegen zonder naderhand een kwartier bij te moeten komen :mrgreen:

Hehe, op de sim is het geen enkel probleem om licht 3D te vliegen.
Maar eens je op het vliegveld vergeet om de heli in idle up te zetten ...... :(.

Dan de Mini titan maar zachtjes inverted in het hoge gras planten :p.
Autorotatie durfde ik niet (het gaat ook allemaal zOOOOOOOoo snel en zat net iets te laag :rolleyes:.

Ach, het is eens wat anders :worship:.

Als we maar uit onze fouten leren ;)

@Niki 85, ditzelfde had ik bij mijn eerste vlucht van het jaar ook met de 550E. Gewoon vergeten idle up te zetten.

Ik had gelukkig wel de reflex hem meteen in idle 1 te zetten. Staart sloeg even uit maar bleef mooi inverted hooveren :-)

Ik zat wel hoog genoeg om een fout recht te zetten dus dat scheelt wel op zo een moment.

Back