Invert vliegen knopje

Ik heb het wel s tijdens een looping gehad met de 600 n
Gelukkig hoorde ik snel genoeg dat de motor aftoerde, dus heb de loop snel afgeraffeld ;-)

Mt de 450 ook wel s gehad trouwens

Gelukkig luister ik altijd redelijk goed naar de rotor...
Sinds die geintjes zet ik hem na de start in een stand, idle 1 of 2, en daar haal ik hem de rest van de vlucht niet meer af

@ student,

Ik geef niemand op z'n kop, was gewoon een reactie, maar laat alleen zien dat het een onderdeel van de tijd is geweest, en dat we nu met minstens zoveel hulpmiddelen vliegen, alleen is dat nu elektronisch.

Het is zelfs zo dat de functie in een FC-18 gewoon als zodanig is vermeld.

Arie

Ik heb het wel s tijdens een looping gehad met de 600 n
Gelukkig hoorde ik snel genoeg dat de motor aftoerde, dus heb de loop snel afgeraffeld ;-)

Mt de 450 ook wel s gehad trouwens

Gelukkig luister ik altijd redelijk goed naar de rotor...
Sinds die geintjes zet ik hem na de start in een stand, idle 1 of 2, en daar haal ik hem de rest van de vlucht niet meer af

Bij ons op de club vliegen heli's altijd allen, daarmee dat ik ook dadelijk hoorde dat ie aftoerde. Hoe ik erbij kwam van hem in idle 1 te klikken weet ik niet maar het liep gelukkig goed af :-)

Bij ons vliegen de heli's ook alleen..
Soms, met hoge uitzondering en alleen in overleg vliegt er wel eens een vliegtuig bij (leerling die hoog vliegt, zwever, heel soms een normale kist)

Dus horen doe je hem toch redelijk vlot
daarnaast ben ik altijd erg gespitst op afwijkend gedrag..

Ik ben ook altijd aan het luisteren of alles wel goed is.

Zondag schrok ik me nog rot omdat mijn tail gain blijkbaar net iets te hoog stond in idle 2.

eens kijken of het dit jaar gaat lukken om inverted rondjes te vliegen zonder naderhand een kwartier bij te moeten komen :mrgreen:

Baas boven baas.

Hopen dat ik zonder al te veel schade die 450 inverted ( zonder knopje ) stil kan houden.
Ik was niet van plan al te veel te investeren in crashes/helis dit jaar.

De 500 ga ik vliegen als het stormt buiten, voor ik zonder zweten geen invert kan, ga ik daar ook niet mee stunten.

Zoiezo is mijn vraag van 2 jaar geleden nog niet beantwoord hoe dit ingesteld moet worden met de DX6i, puur uit nieuwschierigheid hoe dit dan ingesteld moet worden,
er zitten zoveel knopjes op dat ding, er word gezecht dat het kan.

Inelkgeval heb ik het gevoel er wel al bij te pakken, alleen gaat het allemaal wat sneller in het echt,
nadenken = reactietijd, meer oefenen om nog beter het gevoel erbij krijgen.

Ik vermoed dat je het hebt over de idel up?

Je neemt een toerental waarbij de heli zich stabiel gedraagt en stelt dit in voor idle up. Maw, eens je de idle up switch omzet staat je toerental vast ongeacht je pitch up of down geeft. Hierdoor kan je makkelijker manoeuvres inverted uitvoeren.

Mischien is je vraag hiermee beantwoord?

Mvg,
Niki

molen bedoelt een schakelaar omzetten zo dat ie inverted kan vliegen zonder dat zijn controls omdraaien. Dus pitch en elevator.

Het kan wel met een goed programmeerbare zender zoals een Hitec Aurora 9.

Back