Ik heb dit draadje onder het F3K forum geplaatst, maar het zou net zou goed kunnen gelden voor de andere "thermiekklasses" zoals F3J en F5J. Het valt me op dat er steeds minder mensen aansluiting vinden in het wedstrijdvliegen en als je dan maar afwacht kun je de uitkomst relatief goed voorspellen. Als enkele toonaangevende piloten het voor gezien houden kan het zomaar zijn dat teams of zelfs klasses ophouden te bestaan. F3B is hiervan een voorbeeld. De klasse is zover ik weet niet meer actief. Ook F3J heeft het op dit moment lastig om het huidige startveld compleet te houden. Nieuwe instroom zie je eigenlijk weinig.
Dit jaar heb ik voor het eerst met veel plezier wat F3K wedstrijden meegevlogen. De wedstrijdvliegende groep is erg toegankelijk en behulpzaam. Gemiddeld genomen lijken er ca. 20 mensen deel te nemen aan de wedstrijden. Om nieuwe mensen in het DLG vliegen te interesseren wordt er best veel geïnvesteerd door een aantal mensen. De winterclinics van Vincent, de winterpostal van Jaap zijn mooie voorbeelden hiervan.
Tijdens de afgelopen wedstrijden heb ik als "nieuweling" vaak verschillende coaches gehad die me door de velen op dat moment nieuwe taken leiden. Nog steeds leer ik veel van eenieder. Dank daarvoor!
Nu ben ik benieuwd naar jullie mening:
zou het voor de F3K klasse niet veel beter zijn dat er voor de tijd al een tijdwaarnemer/coach vastgesteld wordt bij een wedstrijd? Hierdoor zullen ook nieuwe mensen snel aansluiting vinden in de klasse en zal de leercurve veel steiler zijn. Nu weet ik dat een groot aantal piloten zal zeggen "maar ik heb altijd een al een vaste coach", maar dat is nu precies waar het om gaat. Ik begrijp best dat eenieder een voorkeur heeft, maar vandaar de titel: " moeten we niet investeren in de klasse?"
Ik benieuwd naar jullie meningen omtrent dit onderwerp.
groeten,
Brian
Dit jaar heb ik voor het eerst met veel plezier wat F3K wedstrijden meegevlogen. De wedstrijdvliegende groep is erg toegankelijk en behulpzaam. Gemiddeld genomen lijken er ca. 20 mensen deel te nemen aan de wedstrijden. Om nieuwe mensen in het DLG vliegen te interesseren wordt er best veel geïnvesteerd door een aantal mensen. De winterclinics van Vincent, de winterpostal van Jaap zijn mooie voorbeelden hiervan.
Tijdens de afgelopen wedstrijden heb ik als "nieuweling" vaak verschillende coaches gehad die me door de velen op dat moment nieuwe taken leiden. Nog steeds leer ik veel van eenieder. Dank daarvoor!
Nu ben ik benieuwd naar jullie mening:
zou het voor de F3K klasse niet veel beter zijn dat er voor de tijd al een tijdwaarnemer/coach vastgesteld wordt bij een wedstrijd? Hierdoor zullen ook nieuwe mensen snel aansluiting vinden in de klasse en zal de leercurve veel steiler zijn. Nu weet ik dat een groot aantal piloten zal zeggen "maar ik heb altijd een al een vaste coach", maar dat is nu precies waar het om gaat. Ik begrijp best dat eenieder een voorkeur heeft, maar vandaar de titel: " moeten we niet investeren in de klasse?"
Ik benieuwd naar jullie meningen omtrent dit onderwerp.
groeten,
Brian