Investeren in F3K wedstrijdvliegers

en je vingertoppen niet op de werppen heen haken. Je kist moet aan het einde van de worp je vingers als het ware verlaten. Als je hem echt probeert vast te houden dan 'haakt' de kist waardoor er veel kracht verloren gaat in het eerste deel van de lancering.

Hier komen al redelijk wat tips binnen , als ik die nu voor een 80% kan omzetten in meters dan komen we al een heel eind -
Nu is het aan mij - oefenen en oefenen en ook is een hoogte metertje kopen iemand daar nog tips over ? Dat metertje van hobbyking beetje ok ?

Grtjs

Hobby king dingetje werkt top!
Alleen kan je alleen achter af kijken, maar het is bet leuk!

Wat je ook niet moet vergeten is dat de gene die hoog gooien waarschijnlijk al zo'n 500+ zwieps achter de elleboog hebben!
Uiteindelijk gaat het om veel doen!
Jezelf af en toe laten filmen helpt wel goed

Hobby king dingetje werkt top!
Alleen kan je alleen achter af kijken, maar het is bet leuk!

Wat je ook niet moet vergeten is dat de gene die hoog gooien waarschijnlijk al zo'n 500+ zwieps achter de elleboog hebben!
Uiteindelijk gaat het om veel doen!
Jezelf af en toe laten filmen helpt wel goed
Ik heb wat apps gemaakt voor de taranis om taken te trainen. Die houdt ook wat statistieken bij.

In een seizoen gooi je zo'n dlg al gauw een keer of 2-3 DUIZEND de lucht in. Echt waar.

Dus oefenen maar.

Iemand al een DLG elleboog gehad ipv tennis elleboog :weetnie: t'Is deels grappig bedoelt maar ook deels ernstige vraag ?

In het begin wel wat spierpijn en zere vingers
maar verder lijkt het redelijk blessure vrij

Oh en een zere enkel maar dat kwam door een molshoop die ik niet in de gaten had

En verder regelmatig gekrenkt ego als weer dat belletje net niet mee pakt

...ook is een hoogte metertje kopen iemand daar nog tips over ? ...

Ik heb hier iets liggen dat mee gekomen is met mijn (2de hands) concepts. De vorige eigenaar had dat met een schakelaar via de ontvanger. Na landing gaf dat een aantal lange en korte piepjes voor de meters en tientallen meters. Ik meen 'openaltimeter' maar ik moet het terug opzoeken...

Ik ben nu toch bezig: 2 koffiekoeken per stuk...

en je vingertoppen niet op de werppen heen haken. Je kist moet aan het einde van de worp je vingers als het ware verlaten. Als je hem echt probeert vast te houden dan 'haakt' de kist waardoor er veel kracht verloren gaat in het eerste deel van de lancering.
Is dit een specifieke tip voor mij?
[emoji4]

Qua blessures heb ik wel last gehad van enkel en een beetje overbelasting van de achillespees. Verder had ik een nekspier die ik wat overbelast had.
Laatste tijd gaat het een stuk beter. Eén een ander hangt natuurlijk ook af van hoe vaak je oefent.
Je zou het niet zeggen, maar als het weer het toe laat is dat zomers bij mij vaak 2x per week [emoji16]

Laatst bewerkt:
Mooie discussie, een aantal punten staan zeker op de winterclinic agenda! Vorig hebben we als laatste clinic een wedstrijd thema gehad, helaas werkte het weer niet mee. Het lijkt me dan ook een goed idee om dit te herhalen. Na het lezen van dit draadje lijkt het mij dat er vooral vraag is naar uitleg van het wedstrijdgebeuren en dan vooral de taken en hoe te timen/coachen. Ik hoop dan ook dat ik een leuke en leerzame clinic kan gaan verzorgen wat betreft deze punten. Uiteraard hoor ik graag of er nog meer punten zijn die uitleg vergen, ik bedoel dan de wedstrijdtechnische zaken. Thermiek vinden/vliegen ed zal zeker in een andere clinic aan bod komen.
Zodra er meer bekend is wat betreft data zal ik dat hier op het forum posten;)

Ik ben deze avond even langs Bieze geweest , leuk hoogtemetertje voor 2 koffiekoeken en dan een hele avond een goede dlg uitleg en koffie met lekkere koekjes , je zou voor minder het blauwe busje gaan zoeken :-)
Bieze bedankt en we houden wel verder contact mogelijk ook op een clinic en samen eens gaan vliegen waar ik ook hoop nog veel op te steken .
Ik hoop dat deze clinics niet volledig in het noorden van Nederland doorgaan ? :-)
Ben zeker vol interesse en wacht de datums af .

Grtjs

Ok allen thanks voor de info , ik woon rond het antwerpse dus valt best mee .
Heb het er wel voor over om af te komen en zal zeker nog een geintresseerde meebrengen .

Grtjs en laat de datums alvast komen , liefst ietsje op voorhand

Back