invloed uitoefenen op Google...

Als je maar genoeg geld geeft, kun je Google ook omkopen...:
Bvb typ in "lindinger"

En wat komt er: "Modellbau Schweighofer", gevolgd door Conrad.

Modellbau Lindinger pas als nr 3.....

Dus hoe betrouwbaar is zo'n search engine nou echt..... kennelijk is de naam "Lindinger" al zo onlosmakelijk verbonden als modelbouwwinkel dat koekel daar gelijk maar een andere waarde aan hecht ipv gewoon op naam zoeken en de voor hun gunstigste naam maar boven zet.

Geen last van:

full

Je eigen zoekgedrag schijnt ook invloed te hebben op wat Google als eerste laat zien als je bepaalde zoektermen ingeeft. Dus het alu hoedje kan weer in de kast :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Richard, het klopt wel hoor, dat zijn gesponsorde links (beetje roze achtergrond). Die komen in een dergelijke categorie (modelbouw) boven niet gesponsorde. Op zich logisch.

Martin
Je hebt gelijk, al zie ik dat het rose achtergrondje vrijwel niet meer zichtbaar is met de laatste updates. Het was me nu zelfs helemaal niet meer opgevallen. Vroeger viel dat veel beter op en keek ik er vrijwel nooit naar.
Bij IxQuick is dat vlak zelfs groter en ook nauwelijks zichtbaar.....

Maar het is me weer duidelijk nu.

Wellicht hangt het er ook vanaf welke browser je gebruikt. Ik gebruik bijvoorbeeld zelf Firefox en heb daar "Adblock Plus" als Add-on geactiveerd. Je ziet dan dat hele blok met gesponsorde links niet meer.
Helaas voor de sponsors hier moet ik meedelen dat Adblock Plus ook alle reclame banners op o.a. het modelbouwforum weg filtert.

Laatst bewerkt:
Die reclames zijn soms rete irritant maar vaak als je iets zoekt is het wel weer handig. Ik heb adblock ook gebruikt maar weer verwijderd. Ik wil die reclame soms wel zien dus neem ik het maar voor lief.

google werkt op meerdere manieren.. ik ben ook wel eens bezig geweest op een site om hem bovenaan te krijgen

was best aardig gelukt trouwens

zowieso gaat het om het aantal vermeldingen binnen de teksten van de site.
ook aanverwante woorden pakt hij dan mee, waardoor twee woorden in dezelfde categorie opeens dubbele woordwaarde worden bij het zoeken

Ik had zo een stuk tekst erin gefrommeld, waarin het woord 4 keer voorkwam, samen met wat synoniemen en andere benamingen ervoor.
na een dag was de site 3e, het was de eerste na een paar kranteartikels..

niet verkeerd dacht ik

kan best dat een verkoopsite de naam lindinger vaker vermeld heeft staan dan lindinger zelf op zijn eigen site...
maar net hoe goed je je best doet

MAAR, ga je expres woordenlijsten verborgen in je site zetten, gaat google je minpunten geven, aangezien ze dat dus absoluut niet grappig vinden.

Back