invoer rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net een klein pakketje binnen gekregen van Proctor uit U.S.A.
onderdelen voor mijn se5 .
Let op douane waarden van dit kleine pakje was 48 euro.
Bijkomende douane kosten 23,08 euro.
Dit vind ik werkelijk buiten allen propoties ,tracht in de toekomst mijn onderdelen in Europa te kopen ,vind dit niet leuk meer .
Gr, vogelman.

Werkelijke waarde 48 Euro
BTW 21% over 48 Euro: 10,08 Euro
Administratiekosten etc. 13,00 Euro
Klopt als een bus, is ook terug te vinden op de sites van de belastingdienst en de douane en tevens tot in den treure besproken op dit forum.

Das het risico met de States.... Inklaring is eigenlijk gegarandeerd , en dan betaal je al iets van 12,50 aan alleen de inklaringskosten...

Dan nog de btw a 21% en je zit aan die 23 nog wat ;-)

Niet klagen... Beter je huiswerk doen voor je in het buitenland bestelt ;-)

Is genoeg over te vinden op dit forum.

Die 13,- euro is een vast bedrag voor de inklaring. Of het pakket nou 10.000,- of 48,- euro kost. De BTW komt daar natuurlijk nog overheen.

:eek:

Er is geen vast bedrag voor inklaringskosten , dat gaat naar de tijd die er voor nodig is dat inteklaren.

Moeten ze eerst nog navragen wat er in zit kost het meer. ;)

Mvg Johan

Er is weldegelijk een vast tarief voor het inklaren :!: :!:
De laatste keer dat ik het had was het 12,50 , inmiddels dus 13,- ..

Alleen de btw + eventuele douanekosten kunnen verschillen afhankelijk van het product dat je besteld hebt.

Dacht ik ook hoor,... heb een keer twee keer zooi moeten insturen, maar de inklaringskosten bleven het zelfde. Moest alleen de BTW extra betalen.

Het kan zijn dat voor grote bestellingen (pallets) er extra gerekend wordt voor het verplaatsen. :?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back