Just my €0,02.
Armoedzaaier
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Just my €0,02.
:lol:Armoedzaaier
Ik stel me de vraag wat iemand tegen houd om toch een FAQ op te stellen voor DIE MENSEN die er wel iets aan hebben (of willen aan hebben want er is een verschil).
Ik snap Roel wel (en ik heb het ook wel gehad met bepaalde mensen die vinden dat ze met een 3 meter boot moeten beginnen) maar dan heb je tenminste een instrument (de FAQ) om naar te verwijzen.
We doen onszelf (als mens en hobbyisten), de hobby en dit forum en eigenlijk niemand er een plezier uit door te zeggen dat ze het zelf maar moeten uitzoeken.
Heb hier ook puberende vlooienz....in de zetel hangen die niet verder komen dan de aan en uitknop van de PS3 (en de TV kan er soms ook nog bij) maar je moet ze sturen af eb toeIn dit geval is het de FAQ. Staat die er niet dan heb je geen verhaal is mijn gedacht (en naief ben ik ook niet meer)
Stevo
Ik stel me de vraag wat iemand tegen houd om toch een FAQ op te stellen voor DIE MENSEN die er wel iets aan hebben (of willen aan hebben want er is een verschil).
Ik snap Roel wel (en ik heb het ook wel gehad met bepaalde mensen die vinden dat ze met een 3 meter boot moeten beginnen) maar dan heb je tenminste een instrument (de FAQ) om naar te verwijzen.
We doen onszelf (als mens en hobbyisten), de hobby en dit forum en eigenlijk niemand er een plezier uit door te zeggen dat ze het zelf maar moeten uitzoeken.
Heb hier ook puberende vlooienz....in de zetel hangen die niet verder komen dan de aan en uitknop van de PS3 (en de TV kan er soms ook nog bij) maar je moet ze sturen af eb toeIn dit geval is het de FAQ. Staat die er niet dan heb je geen verhaal is mijn gedacht (en naief ben ik ook niet meer)
Stevo
Het enige wat mij tegen houdt is dat ik geen recht heb om een draadje te starten in het FAQ gedeelte.
Waarom beginnen we niet gewoon héél kleinschalig en zorgen we in ieder geval dat de suggesties die Indoorvlieger al noemde hier, in de FAQ komen?
En dan gewoon, vraagje voor vraagje uitbouwen. Laten we gewoon bij de basis dingen beginnen. Er zijn best wel een aantal dingen zó algemeen geaccepteerd als "do!" dat daar weinig discussie over komt. En als we een punt tegenkomen waar meer over gediscussieerd wordt..., dan is dat misschien te ingewikkeld voor een FAQ, óf de FAQ moet op dat punt meerdere opties aangeven met voor- en nadelen per punt.
Wat Stevo ook al zei: Het moet een startpunt worden, en geen stap-voor-stap handleiding "hoe maak ik een boot".
En wat is er op tegen om, tegen de tijd dat we aan dat soort onderwerpen toegekomen zijn, aparte kopjes te maken voor poly-, ABS-, hout- en anderssoortige rompen?
Je omschrijft erg treffend het probleem, snap je nu ook waarom een aantal mensen denkt dat de zoveelste sticky / FAQ niet de oplossing is?Ik heb niet alles gelezen maar is het een idee om een kopje 'meest gestelde vragen' in het modelbouwforum toe te voegen. bij algemeen modelbouw?