inzakken motor T-rex 450

hey allemaal

heb deze morgen voor de eerste keer met men T-rex 450 enkele "loopings" gemaakt. nu bij het terug horrizontaal trekken van de heli zakt de motor bijna gelijk in, om dan op het laatste nippertje toch terug genoeg toeren te halen om in de lucht te blijven. Nu de 4e keer had ik minder geluk. Bij het horizontaal trekken vn de heli zakte de motor in waardoor de heli de grond in ging.

Weet iemand hoe dit komt en hoe dit te voorkomen ?

alvast bedankt
grts kenny

Wat is je throttle curve? Als ie steeds 100 procent draait kan ie toch nooit zoveel inzakken of zie ik dat verkeerd?

Ik zie dat je van sint-niklaas bent? Waar ga jij altijd vliegen ?

wel ik weet niet juist wat de curve is maar denk geen 100.
wel meestal vlieg ik thuis en anders aan de sporthal in belsele, een nieuwbouw wijk in de klinge ( er wonen nog geen mensen dus hinder daar nog niemand) en vanmorgen ff naar het voetbalveld van trappen steels geweest.
waar ga jij zoal vliegen ?

grts

Laatst bewerkt:
euhm ik vertrek altijd full pitch, maar wat is cyclic ? met de termen ben ik nog niet helemaal mee :s

Als je beide sticks in de uiteindes ramt: vol pitch, en rechterstick vol cyclic (naar achter bijvoorbeeld) dan krijgt je rotorblad te veel graden.

Boven 18 graden krijg je geen extra lift meer maar werkt het juist tegen.
En dan kan je motor het niet meer bijbenen en gaat de motor inzakken.

Bij het doen van figuren is "collective management" erg belangrijk. Dit beterkent dat je ervoor zorgt dat je ten alle tijden onder de 18 graden blijft.
Dus met vol pitch altijd maar een beetje cyclic! en met veel cyclic altijd maar een beetje pitch !

Success :D

Als je beide sticks in de uiteindes ramt: vol pitch, en rechterstick vol cyclic (naar achter bijvoorbeeld) dan krijgt je rotorblad te veel graden.

Boven 18 graden krijg je geen extra lift meer maar werkt het juist tegen.
En dan kan je motor het niet meer bijbenen en gaat de motor inzakken.

Bij het doen van figuren is "collective management" erg belangrijk. Dit beterkent dat je ervoor zorgt dat je ten alle tijden onder de 18 graden blijft.
Dus met vol pitch altijd maar een beetje cyclic! en met veel cyclic altijd maar een beetje pitch !

Success :D
ja nu je het zegt. het viel me idd wel op dat de wendbaarheid plots een stuk achteruit ging vanaf dat ik full pitch geef. bedankt voor de tip. van zo gauw als ie hersteld is probeer ik het opnieuw.

grts

euhm ik vertrek altijd full pitch, maar wat is cyclic ? met de termen ben ik nog niet helemaal mee :s

Onder pitch word collective pitch (gemeenschapelijke bladhoekverstelling) verstaan, hiermee geef je je heli meer of minder lift, m.a.w. stijgen of dalen.

Onder cyclic worden rollen en nicken (in het engels pitch) verstaan, m.a.w. rollen en voorover/achterover nicken.

M.v.g. Victor

P.S. Als je voor je looping voldoende snelheid hebt opgebouwd, hoef je alleen je cyclic (rechterstick) vol achterover te trekken, bovenin eventueel zelfs negatief collective pitch geven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back