Ion X2 (met filmpje)

• Topicstarter Topicstarter Jurrien Saelens
  • Startdatum Startdatum
Mooi ding, maar wat gaat ze kosten?

(waarom blijven er trouwens steeds weer nieuwe helis komen? De een nog mooier dan de ander. Denken die fabrikanten soms dat we t geld op ons rug hebben groeien?)

Groet,
Tjerk ;)

Eindelijk staat ie op mijn bureau. Het ziet er allemaal high quality uit, een hele doos vol met onderdelen.

Mijn setup:

Köhler Actro 32-3
12S 3700Mah Flightpower EVO25 (2X 6s)
Kontronik PowerJazz
611 gyro set
3* S9451 voor eCCPM
Duralite regulator met 2S 1800 flightpower lipo

'k ben nu het frame aan het bouwen.

Hier de eerste stapjes...

left_frame_small.JPG

Wat gaat deze complete setup je ongeveer kosten?

De prijs staat volgens mij nog niet vast, de heli ligt ook nog niet in de winkel al zal dat niet lang meer duren denk ik.

De reden dat ik 'm al heb is dat ik 'm ga gebruiken op de 3D masters in the UK voor team Miniature Aircraft en dat is volgende maand al...

skywalkertje zei:
De reden dat ik 'm al heb is dat ik 'm ga gebruiken op de 3D masters in the UK voor team Miniature Aircraft en dat is volgende maand al...

ja your'e in team ma ?

nice.

Nog wat verder kunnen werken en het frame + kop + motor zit in elkaar.
Let op de gigantische tandwielen en de dubbele overbrenging (riem - tandwiel), hier moet later een paar duizend Watt doorheen :-)

De kop + staart is die van de Stratus.

frame_motor.jpg

ja, bijna vliegklaar. Ik moet nog de blades monteren en ook nog de staartservo, en hier en daar nog wat kleine dingen.
Dit weekend gaat ie normaal gezien in de lucht...

ionx2.jpg

Ja, de kap is nu maagdelijk wit, maar die wordt geel met een oranje buik en een zwart windscherm.

Daarjuist ook het eerste vluchtje gemaakt, gewoon om alles te trimmen. Maar veel trimwerk was er niet nodig ze vloog onmiddellijk perfect. Nu nog het toerental instellen en dan is ze klaar voor 3D. Wat me opviel is dat ze weinig lawaai maakte waardoor ik het toerental moeilijk op het gehoor kon schatten. Dit komt waarschijnlijk door de riemaandrijving.

AUW is 4.9kg, dus dat ziet er ook zeer goed uit.

Back