IonX2 Filmpjes

• Topicstarter Topicstarter Jurrien Saelens
  • Startdatum Startdatum
J

Jurrien Saelens

Guest
Mijn vrouw heeft een paar oefensessies van me gefilmd voor 3D masters binnen 2 maanden in Engeland.

Setup: MA IONX2 met 710mm KOK Topblades, full .90 size E power dus.

Vrije stijl
http://www.box.net/shared/static/9djl4f3wcs.zip

Set figuren voor 3D masters (pir outside loop, wheel of fortune, Singapore sling, big ben, london eye, serpent, googley, pirouetting globe)
http://www.box.net/shared/static/cwhk243sww.zip

Op muziek moet ik ook vliegen dus suggesties zijn welkom voor de muziekkeuze.

wow, petje af jurrien ... mooi gevlogen ...
Hoe vaak train je wel niet om dit niveau te bereiken ? Doe je ook veel op een simulator ?
alvast succes

Mijn god wat een chaos in de lucht, zal ongetwijfeld zeer goed gevlogen zijn en dat met zo'n grote hele, mijn complimenten. Over plus minus 10 jaar (hard oefenen) reageer ik nog even op dit filpmje om dan hopelijk te vertellen wat ik allemaal gezien heb haha.

Succes op de 3D masters

Erik

Bedankt voor de complimenten.

Hoe vaak train je wel niet om dit niveau te bereiken ? Doe je ook veel op een simulator ?

Ik vlieg nu 3 jaar (3jaar en een paar maanden als je mijn FP dragonflyperiode erbij telt). Vroeger heel veel op de Sim, de laatste tijd zelden, maar wel regelmatig in het echt.

Meestal vlieg ik met mijn 450model, dus met 320mm rotorbladen, daar kan je ook alles mee oefenen. Hier een filmpje met mijn T450.

http://www.box.net/shared/static/krwlysp8os.zip

Knap. Je moet dus niet Szabo of Krause heten om zo te vliegen blijkbaar...moet toch eens komen zien als jij bezig bent...

Goh, net even vol bewondering je filmpje bekeken en ik moet zeggen dat ik persoonlijk meer van deze stijl houd dan van het lompe "stick-bangen" , hoewel dat ook wel indrukwekkend is.
Dit ziet er zeer smooth uit, nu nog een muziekje zoeken ...

Ik vraag me trouwens af of dit niveau voor eenieder bereikbaar is ? Je kunt natuurlijk oefenen en oefenen en oefenen, maar volgens mij speelt er ook nog een factor "aanleg" een rol.
Ik vraag mij af of ik zelf dit niveau zal bereiken, het lijkt me fantastisch als je zo kunt vliegen ...

Ik zie een hele hoop "jonge gasten" die het heli vliegen erg snel oppikken dat wel, dus leeftijd speelt zeer zeker ook een rol. Als je jong(er) bent leer je sneller dat is een feit.

Laatst bewerkt:
Jurrien is volgens zijn post ook nog maar 3 jaar bezig, en dus rond zijn 33ste begonnen...zelf ben ik ook pas bezig, op 37. Zullen zien hoever we geraken :-).

LOL, ik ook bijna....maar we geven de moed niet op. Als ik ergens een half uurtje heb ga ik vliegen, de basics beginnen al te lukken...misschien dat ik volgend seizoen een stapje verder kan gaan, inverted ofzo. En dan zien we wel. Misschien geeft Jurrien wel lessen aan ouwe beginners...LOL.

Hey Bas, Funky..
Ik ben ook al 39 en nu 1,5 jaar bezig.
Ik heb nog heel veel te leren, maar kijk er met plezier naar uit, mag heeel lang duren wat mij betreft.
En als ik Jurrien zo bezig zie, geweldig beheerst gevlogen.
Ik kijk ze niet vaak helemaal af...maar bij Jurrien heb ik dat niet, zet ze meestal een paar keer op, geweldige vluchten!
Ik vrees dat ik ietwat wilder ben :lol: ... maar hoop wel ooit op mijn haalbare niveau zo beheerst en voorbedacht te kunnen vliegen.
Krijg bij heel veel freestyle vluchten, en vooral bij wat jongere piloten, vaak het gevoel dat elk nieuw vluchtfiguur een gevolg is van hoe de piloot dan toevallig uitkomt, i.p.v. dat de piloot vloeiend en geregiseerd van het ene naar het andere figuur gaat.
Zoals Jurrien heel mooi laat zien dus...

Eric

Dat beheerste, iderdaad, heel knap. Ik was enkele weken geleden blij dat ik eindelijk van dat hoveren af was en effectief 8jes kon vliegen. Maar helaas zonder echte controle...telkens een volledig voetbalveld nodig en tegen hoge snelheid. Nu ben ik aan het proberen om hetzelfde te doen maar meer gecontroleerd, tegen gecontroleerde snelheid en constante hoogte. En dat is veel moeilijker, veriest ook wat discipline. Het is veel makkelijker om 'm gewoon te laten gaan, maar eigenlijk doet de heli dan zijn zin en loop je als piloot achter op de bewegingen. Dus...veel discipline aan de dag leggen en 'm beheersen, zodat hij doet wat ik wil en niet omgekeerd...

ik krijg steeds meer het gevoel of ik kan wat me portemonnee toe laat en daar dus naar ga vliegen .
en dat dat soms ook een soort van rem is tussen de oren.
op de sim gaat het prima maar in het veld boem ho niet verder als raar maar waar.

:D:D:D Potverdorie wat gaaf :D:D:D
Zal voor mij nog wel even duren voor ik zo ver ben denk ik :D:D

Jurrien, ik krijg de staart niet stil op mijn mini titan tijdens "pitch-pumping".
Ik gebruik een GY-401 + S3153.
Welke gyro + staartservo gebruik jij ? Een S9257 ?

Bedankt voor de complimenten!

@666yeti666 Ik gebruik een spartan gyro met Futaba 9650 op de staart op 6V.

Back