Ips aandrijvingen zoeken vliegtuigjes

heb sinds pas Ips aandrijvingen en wat losse epd 50jes op de kop kunne tikke :P
nu zoek ik eigelijk plannetjes voor die moters, wel is het voor outdoor.
alles is welkom.

Met die edp-50 kan je leuke kleine dingen doen met wat DD propjes.
Ik heb een PCW waar dat motortje standaart bijgeleverd word.
Erg actief vliegen met dat kleine ding :D en kan ook wel wat wind hebben.

Ikarus heeft ook een leuk toestelletje, de SU 27 ,leuk met weinig/heel weinig wind. Tekeningen zwerven vast wel ergens rond.

René

leuk ding :P
maar ik bouw liever zelf :wink:

hmm ook eens proberen in depron te bouwen die wing 8)

heb nu een Drenalyn gebouwd.
al een begin he :p heb nog 2gearboxe met moter en 3 losse moterjes over :P

Toen ik die wing kocht had ik ook al het idee om hem een keer te maken van piep of EPP.
Zodoende heb ik de 2 vleugels overgetrokken op papier inc. holling,bolling enz enz.
Als er intresse is zal ik die tekening eens opzoeken en scannen.

En nog meer intresse :D

(er ligt hier namelijk ook nog zo'n edp50 te liggen)

De tekeningen zijn na lang zoeken bovenwater !
Ik heb de pcw op een A3 overgetrokken dus moet hem nog even scannen.
Ik heb niet de motorsteun op de tekening staan, alleen maar de pcw. Maar (close-up) foto's zijn snel gemaakt :wink:
Het is een complete 1:1 pcw , een dwasdoorsnede en de zijkant van de vleugeltip. Het lijkt mij dat je daarmee de pcw zou moeten kunnen maken.
Toestel heeft geen verdraaing in de vleugel.
Een mal van de dwarsdoorsnede en de vleugeltip en de juiste afstand van de vleugel, piepschuim en een gloeidraadje en het zou moeten lukken.

Zodra ik hem gescand heb laat ik het weten.

Jeroen wacht in spanning af en gaat alvast schuim en gloeidraadje regelen (komt die mooie 0-30v 3A lab. voeding mooi van pas).

Laten we hopen van niet,...

Gloeidraadje is al bijna afgekoeld ;)

Nee nee, ik ben het niet vergeten !
Ik kom er alleen momenteel niet aan toe :oops:
Ik probeer er morgen even tijd voor te maken.

Hou dat gloeidraaidje nog maar even warm !!!

Ik sta bijna met me vingers boven de pc om het over te tikken in het cnc-schuimsnij programma ;)

Wat voorn accu heb je erin, ik las op de site van de pcw dat er een 1200 2s ingaat met dat motortje, lijkt me knap maar als het er nog mee vliegt vind ik het prima.
En graag VEEL close-up foto's :D :D :D

ps: ik ga als profiel " gewoon" mh45 gebruiken dan zou je zelfs het vliegtuigje op kunnen meten en hier de maten schrijfen.

Ik vlieg het toestel met een Feigao 4100 Kv bl motor met een 3x2 DD prop. (die had ik nog liggen :wink: )
De lipo die ik gebruik is een ouwe 3S 1050 mA, weegt iets van 88 gram.
De motor heb ik naar voren moeten halen en een klein beetje lood in de neus moeten plaatsen zodat ik het de juiste CG kreeg.
Eerst had ik de motor op de originele plek gedaan, maar toen werd het toestel erg zwaar door teveel lood in de voorkant.

Ik heb trouwens geen idee hoe die profielen inelkaar zitten en hoe ze eruit zien :oops:,maar ik hoop vanmiddag de scan te hebben en dan ga ik vanavond alles nog even opmeten en erbij zetten.
Foto's zal ik ook even maken, maar ik wil er wel even bij vermelden : hij is niet meer moeders mooiste ! de oracover is gerimpeld en gebubbeld door het vele crashen in het begin ! misschien moet ik dat een keer opnieuw erop plakken.

Meer gegevens volgen nog.

Jeroen start zijn gloeidraadje weer op, zoekt ook ff het MH45 profiel op en kijkt meteen of een gewoon balsa model hiervan ook leuk zou zijn om te bouwen(en viegen natuurlijk).

Mijn vorige modelletje vloog belabberd, kort en overgevoelig. ben benieuwd hoe dit vleugeltje te besturen is (liefst lekker sloom indoor)

Lekker sloom ?? Nou vergeet dat maar rustig....even niet kijken en weg is dat ding ! (dat zit hem ook in de afmeting)
Maar als je het gewicht laag houd, zou je er wel eens wat langzamer mee kunnen vliegen.
Mij lukt dat helaas niet, maar ik heb hem ook voor buiten.

Deze modellen zijn wel ietwat gevoelig op de roeren, heb nu iets van 60% expo erop staan om alles onder controle te houden.
Het is gewoon een handvol maar wel erg leuk om mee te vliegen.

Ik ben benieuwd, gewoon lekker uitproberen en eventueel aanpassen/veranderen.
Veldjes genoeg hier om hem te testen :P
En voor het slome werk een hele vliegtuig hangaar die vaak genoeg leeg staat.

Zo,de tekening is gescand.
Het is alleen de kale tekening ! Staan nog geen maten bij of iets anders.
De "doorsnee vleugel tip" ,links onder, staat op zijn kop, de bolle kant moet naar boven.

Vanavond ga ik er even wat maten bij zetten en even wat foto's plaatsen.

Ik hoop dat de tekening geschikt is om er wat leuks mee te maken.

Combat Wing

Span is 50.8 cm.
Das de enige die ik zo even kan vinden.
Mijn vriendin heeft hem gescand, ik zit nog op me werk...vandaar dat ik niet eerder dan vanavond even alle maten kan opmeten en ga invullen.

Maar is er wat mogelijk met de tekening ?? Of is er weinig mee te doen ?

Zo,ik heb de tekening geupdate.
Voor het gemak heb ik de oude tekening laten staan en hieronder de geupdate neergezet.
Het is niet super netjes maar wel goed opgemeten !

Verders plaats ik ook even een document met daarin het bouwverslag wat op Rcgroups staat.
Het linkje met de plaatjes en step by step bouwverslag zet ik ook neer.

Geupdate tekening PCW
Site PCW
Step by Step bouwverslag Rcgroups inc. foto's
Bouwverslag Rcgroups in MsWord document zonder foto's

In de bouwverslag op Rcgroups gaat het over 2 types namelijk de standaard PCW en de Pocket 250, deze toestellen zijn bijna gelijk aan elkaar.
Op de Pocket 250 zit alleen een iets zwaardere motor. Het inelkaar zetten van de 2 gaat op precies dezelfde wijze.

Ik hoop dat iedereen hier iets mee kan,detail foto's volgen nog.

René

Back