IR micro heli laden via de USB-poort

Hoi,

Ik heb laatst zo'n infrarood micro helicoptertje gekocht die je met de zender kunt opladen. Omdat het opladen erg lang duurt (klein uurtje voor +/- 8 min vliegen) wil ik mijn heli met de USB poort opladen. Weet iemand of dat mogelijk is?
Alvast bedankt.

venap1.jpg

DSCF2001.jpg

zoek op hobbyking is naar 1s stekkertjes, ik denk dat dat dezelfde zijn, die soldeer je dan aan een usb kabeltje. Ik weet natuurlijk wel niet als dit mogenlijk is, + en - enzo

Allereerst is een usb-ingang van een pc natuurlijk ongeschikt als acculader. Vervolgens is het heel erg de vraag wat de accu van zo'n heli'tje er van zal vinden om nog sneller te worden geladen dan nu al gebeurt.

Ja daar had ik ook al een beetje bang voor.
Wat ook gevaarlijk kan zijn, ik heb ooit ook zo een helikoptertje gehad, en daar zit dus een heel klein 1s lipo batterijtje in en ik denk dat als je zoiets overlaad of met teveel ampere ofzo laad kan die wel eens vuur vatten of ontploffen

Bedankt voor jullie reakties.
Ik had ergens gezien dat dergelijke heli'tjes wel met dergelijk uitvoering verkrijgbaar waren, dat je ze via usb op te laden zijn. Misschien dat die van mij op een of andere manier om te bouwen was hiervoor.

mijn heli word opgeladen via pc

RTF! Incl Usb Charger+Extra's

Ultra stabiele 3 kanaals IR draadloze bestuurde micro helikopter met ingebouwde gyrosensor!

LEVERBAAR IN 3 KLEUREN NAAR KEUZE: ROOD,GROEN,GEEL Vermelden bij uitchekken

* RTF - Ready to Fly - Klaar om te vliegen.

* Zeer gedetailleerde slanke canopy met LED-verlichting.

* Ultra stabiele dubbele rotor ontworpen om zowel binnen als buiten te kunnen vliegen op windstille dagen.

* Lichtgewicht composiet ontwerp voor een goede duurzaamheid en een hoge prestatie.

* Metalen chassis, robust en zeer duurzaam. Bijna onbreekbaar.

* Hoog toerige dubbele rotor voor extreme prestaties.

* Functies : voorwaarts, achterwaarts, omhoog omlaag, links en rechts,

* Specifieke lipo accu voor een lange en krachtige vlucht.

* Hoogwaardige 3,7V 130mAh lipo om snelle vluchten mogelijk te maken.

* Lader geintegreerd in de IR-zender voorzien van led-indicatie en automatische uitschakeling.

* USB-kabel meegeleverd voor het snel opladen van de lipo via een USB-poort.

* Laadtijd : ongeveer 20 min. om een volle accu te bekomen.

* Vliegtijd : ongeveer 5-8 min.

* Bestuurbaar tot op 8 m.

Eigenschappen :

* Lengte : 195mm,

* Breedte : 45mm,

* Hoogte : 95mm,

* Hoofdrotordiameter : 173mm,

Noodzakelijk voor gebruik :

* 6 alkaline AA batterijen voor de IR-zender (NIET MEEGELEVERD!)

Laatst bewerkt:
Hoi,

ik heb zo'n helietje als hieronder afgebeeld.
Die laadt met een USB aansluiting, in de usb stekker zit de electronica.

vmax_swift_large2.jpg

Hier kan je wat meer info over dat ding vinden :yes:

Die dingen zijn voor weinig te koop, via ebay / marktplaats ...

Koop er gewoon zo'n ding bij, dan kan je met dat kabeltje BEIDE helietjes laden :)

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey,dat ziet er idd geinig uit dat heli'tje, ik kan het thuis alleen niet verantwoorden om er nóg een bij te halen, al is het goedkoop. Thuis is alles wat met hobby te maken heeft (vooral de mijne) al te duur...
Dat gele kabeltje zoek ik inderdaad op die foto. Misschien dat iemand er eentje te veel heeft, denk aan mij.
Ik ga iig ff opzoek op ie-beej!
Thanx!

Back