is deze auto waterproof ?

hallo ik kon op dit forum niks over deze auto vinden dus begin ik een nieuwe.
ik heb me een 2e hans rc buggy gekocht op nitro alleen ik doe nu voorzigtig als het regent maar ik weet niet of hij water dicht is hier zijn de specs.:

• cabrateur servo : kyosho perfex ks-3ds
  • ontvanger: protech 2-ch am reciever 27mhz
  • stuur servo :kyosho perfex ks-3ds

als jullie nog iets willen weten zeg het maar.
groetjes shyvan

Servo's zijn meestal spat waterdicht, maar ik zou niet in de regen rijden. Jouw auto wordt er vuiler van en gaat roesten als je hem niet goed kuist daarna.

is de reglaar wel water dicht of in iedergeval spat waterdicht?:confused::confused::rolleyes::rolleyes:

Dat kunnen wij niet weten want je hebt geen type vermeld van de "regelaar".
Al denk ik dat je een ontvanger bedoelt.

Als je het type via google opzoekt weet je waarschijnlijk zo of deze spatwater dicht is. Anders trek je er even een ballon om heen.

Zoals aangegeven zijn servo's meestal spatwaterdicht, een plas kan dus schadelijk zijn!

De meeste ontvangers zijn nooit waterdicht dus trek je conclusie.

En dan vraag je of de auto waterdicht is maar welke auto heb je dan?
Hou er rekening mee dat kogellagers en andere metalen delen zoals assen zullen gaan roesten. Ook al zit je ontvanger in een bakje wggestopt, vocht zal er altijf bij kunnen komen dus wil je echt waterdicht zijn zal je met een kit of plastidip aan moeten komen.

Volgens zijn andere topics, gaat het waarschijnlijk om een hpi trophy.

En even kijken in mijn glazen bol...........het volgende topic gaat over het starten.

Niet lullig bedoeld hoor Shyvan, maar wat ik er mee wil zeggen: Ga niet voor elke vraag een nieuw topic aanmaken.
Maak dan liever 1 topic aan met bijv: "Beginner met hpi-trophy, hulp gevraagd". Je krijgt dan vanzelf een aantal mensen op het forum, die bereidt zijn om je te helpen met deze hobby.

Een mooi voorbeeld:
hpi-bullet-mt-3-0-mijn-topic

en vermeld ook even je woonplaats. Wel zo makkelijk. (en zoek hulp bij het inrijden!!! Wees nou niet koppig!! )

Laatst bewerkt door een moderator:
Is een nitro buggy dus denk niet dat er een regelaar zal inzitten ....

Ontvanger is zeker niet waterdicht, maar goed dat is eenvoudig op te lossen door hem in een ballon te steken, vaak zijn buggy's ook voorzien van een plastic behuizing voor het opbergen van de ontvanger (oa in mijn protech phaser zo)

Op zich hoeft in de regen rijden geen probleem te zijn (of door een plas na een regenbui) denk dat de meeste buggy's ooit wel eens in aanraking komen met water...

neem gewoon je voorzorgen (maw ontvanger beschermen, servo zijn spatwaterdicht en bijgevolg kunnen ze wel wat druppels verdragen) maar na het rijden gewoon geod onderhouden, demonteren, droog maken, kogellagers even een oliebadje geven, after-run in de carb zodat er niets gaat roesten....

Ik zou alles in een plas water flikkeren, weet je meteen waar je aan toe bent.
Ik ben van mening dat het spul niet gemaakt is voor water.

Lekkere opmerking eric. deze jongen van 12 stelt een doodnormale vraag. en om dit dan zo af te kappen vind ik een beetje kort door de bocht.

de meeste rc is spatwaterdicht en niet afdoende geschikt voor water. een ballonnetje om de ontvanger zal redelijk bescherming bieden.

Ach ... Een beetje zoeken op het forum had allang opgelevert dat veruit de meeste electronica die wij gebruiken op z'n best spatwaterdicht is... En dan moet het ook niet heel meer meer zijn als een spat of 2~3..

Dus simpel gezegd zo ver mogelijk uit de buurt van water blijven , zeker met standaard electronica :!: Enige afwijking hierop is Traxxas die wel redelijk waterproof spul levert.

@ Droopie0026, en ballonnetje bied in veel gevallen bescherming, maar nooit voor 100% ;)
Ik vertel hetzelfde als savage .26 picco.....

waar het mij voornamelijk omgaat is dat je dit ook op een normale manier kunt vertellen. kijk voor je een antwoord geeft ook eens naar de leeftijd van de ts.

jij bent een stuk ouder en bedreven in de modelbouw de ts bniet en vraagt wat ie moet doen om ook door plassen en regen te kunnen rijden.

dat de electronica niet waterdicht is, is een feit. bij water vliegen wordt vaak een ballonnetje om de ontvanger getrokken. dit beschermt tegen het ergste.
verder als het niet nodig is niet door water met de elektronica.

Back