Is deze lader van UH een goede keuze???

Dank je, ik ga op zoek naar mijn oude voedingen. Voor de hextronic lader hier besproken heb ik dus een lader nodig die 2A kan leveren op ergens tussen de 9 en 15 Volt. Eentje die 0.5A kan ook maar dan heb ik een langere oplaadtijd vermoed ik.

Klopt dit ?

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2055

hexTronik Balancer/Charger Dual Charge Capable (JST-XH Plug)
Input Voltage : 9~15V DC
Output : (8.4v x 2) OR (12.6v x 1) OR (16.8v x 1)
Auto balancing
Auto Overcharge Protection
Size: 132x82x35mm
Weight: 309gr
Comes with a balancer and overcharge protection inbuilt.
It can charge from 2S to 4S packs and can also do TWO 2S packs at ONCE!! Which is a real bonus!
The charge port connection fits all Polymax, hexTronik, Dualsky, Align, Kokam etc.. battery ports.
You can adjust the charge rate from .5A up to 2.0A for a fast charge.

We use this charger to balance and charge packs sent back to us by customers under warranty returns.
Our staff have around 50 perfectly working packs for our fly-days. These packs were sent back to us from customers who could not charge or get the pack to balance with their own harger. It if wasnt for the chargers auto balancing and cell restoration slow-charge, we would have sent the faulty packs to the recyclers.
Although this charger doesnt have a fancy LCD screen, it is a solid workhorse and will charge and balance packs perfectly. We highly recomend it.

Plug type: JST-XH, to suit hexTronik, Dualsky, Aling and many other brands with JST charge plugs.

Ik ga even door, sorry, maar wanneer ik geen voeding in huis zou hebben en een voeding al snel 40€ kost dan kom ik op 65€ zonder transportkosten van UH.

Ik kwam deze lader tegen "Intelli bipower special", iets nieuw van dit merk blijkbaar, voeding, lader en balancer in 1 toestel voor een aanvaarbare prijs. Als ik een graupner 15 met voeding zou moeten kopen is het verschil groot. En ik ben ook nieuw in het laadgebeuren en een beetje bang van een graupner 15 die me niet makkelijk instelbaar lijkt voor mensen zoner electronica-opleiding, maar wel met een gezonde interesse erin ...

Is dit toestel OK (website ziet er niet super-professioneel uit, maar als de laders ok zijn maakt dit niets uit) ? En weet iemand of er een handleiding van te vinden is ? (Ik heb niks gevonden op de site) Ik vermoed dat je dit in de gewone modelbouwwinkels kan kopen tegen een lagere prijs dan aangegeven :-) ?

Thanks

[web:487d222620]http://www.simprop.de/Seiten/Modellbau/0100986IntelliBiPowerSpecial.htm[/web:487d222620]

Back