Is dit de budget regelaar? (GX200)

Wow! $30 voor een 190-200Amps ESC. Klinkt als een goede deal. Ik heb al enkele uit die serie en ze werken prima. Niet geweldige program-functies maar goed genoeg om lekker mee te vliegen. Ze doen wat ze moeten doen.

Maar dit type heb ik nog nooit geprobeerd. ik ben benieuwd...

Volgens mij niet.
Hobbycity kopieert (of brengt t zelfde met ander labeltje uit) veel Hobbywing regelaars.
De Budget regelaar is een HiModel GX200. (zie ook het draadje op RCGroups).

Groet,
Gerben

Dit is niet de besproken budgetregelaar, afmetingen en gewicht kloppen niet

budget regelaar: Afmetingen: 65x40x20mm
Gewicht: 130 Gram

Nope.

Neem de versie met ingebouwde BEC en monteer een EXTERNE Opto.
Waarom?
De opto geeft een electrische scheiding tussen ontvanger en regelaar. Helpt storing te voorkomen. Mocht de regelaar afbranden om welke reden dan ook, voorkomt de opto dat als er ongelukkige sluitingen ontstaan de aandrijfaccu-spanning op de ontvanger komt te staan, wat zou betekenen dat deze ook stuk gaat. Niet goed als je op 200mtr zit...
Een ingebouwde opto kan door smeltend soldeer etc (tijdens afbranden regelaar gebeurt dat vaak) echter overbrugd worden, met desastreuze gevolgen als je pech hebt.
Vandaar het advies een externe opto te gebruiken, is veiliger.

Groet,
Gerben

Nope.

Neem de versie met ingebouwde BEC en monteer een EXTERNE Opto.
Vandaar het advies een externe opto te gebruiken, is veiliger.

Groet,
Gerben

Welke opto specifiek gebruik jij Gerben?
Ik ga dit ook ertussen monteren, nu heb ik enkel de +pool verwijderd

grtz Johan

Exactement, die Mark net linkt...

Maar er zijn meerdere fabrikanten, op zich niet zo kritisch welk merk je gebruikt.
Optie 2 is de regelaar aan de Unilog aansluiten en een opto tussen Unilog en ontvanger, voor wie de logger gebruikt.

Groet,
Gerben

Zie mijn post op pagina 1.

Ik dacht ook dat deze geen Bec heeft, maar Gerben heeft uitgelegd dat een BEC in combinatie met een aparte OPTO kopler (bijv.beeld van YGE) beter is mocht de regelaar doorbranden.

Gr. Jan

Back