is dit de nieuwe 705-R ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal het hele verhaal vertellen om het wat duidelijker te maken.
Toen ik op zoek was naar een auto was ik een beetje aan het surfen en stond er op www.modelsport.nl dat je al een pre order kon doen voor de nieuwe serpent 200mm.
Ik heb toen modelsport gemaild voor meer inlichtingen hij vertelde me dus dat je hem al kon pre orderen en dat het een top auto ging worden enzovoorts.
Ik wilde hier dus meer van weten en kwam dus via mytsn site de emails van de medewerkers van serpent te weten.
Ik heb ze toen gemaild en meerdere personen zeiden dus dat er inderdaad een gloednieuwe 1/10 200 mm auto aan zat te komen, maar dat dus nog niet gepubliceert mocht worden,Ze vertelden er dus tevens bij dat het prototype heeft gereden op heemstede, en dat modelsport ook werd verzocht om het van hun site af te gooien.
 
Klopt inderdaad dit verhaal, Omdat modelsport een glimp op had gevangen van iets wat niet op een bestaande auto leek heeft ie het meteen maar op de site van hem gezet .
Ik wist het ook al maar heb dus wijselijk met een van de heren ontwikkelaars gebeld, (handig als je samen geraced hebt met ze..)
En daar dus mijn versie van het verhaal gehoord...
Tuurlijk er komt een nieuwe auto, de vraag alleen is wanneer, er komt ook een nieuwe 1/8, van Mugen, serpent Picco enz.... Er is ook een nieuwe HPI gekomen...
Fabrikanten zijn altijd bezig om hun producten te ontwikkelen, net zoals ferrari bezig is om een nieuwe F1 voor het volgend seizoen te maken.....
.............................Peet.................................8)
 
Mja, leuk de persoonlijke publicaties op de Serpent website. Weet je ook weer direct waar Serpent hun "eigen innovatie" vandaan haalt waar ze toch al zo'n geschiedenis mee hebben :)

Maar het klopt dat de testen op de MACH veelal aanpassingen aan een bestaande auto is om te kijken hoe de auto is. Vaak wordt er iets van de concurent of van zo'n persoonlijke publicatie gekopieerd om te kijken hoe de auto erop reageert maar ook eigen ideeën worden getest.

De 950-R heeft in mijn ogen niet zoveel vernieuwends, de gasservo omlaag zal niet veel gewicht omlaag brengen omdat bij de normale montage die servo al heel laag zit.
De voorkant hebben ze nu goedkoper gemaakt door die grote (duur) gevreesde beugel te vervangen voor een plastick iets, helaas is de auto daardoor niet goedkoper geworden.
Nog meer opvallend was dat ze de 950R voor de WK al hadden maar op de WK er niet mee hebben gereden, ze hadden blijkbaar zelf nog niet zoveel vertrouwen in de auto.....

Maar ja, de trend is om jaarlijks een nieuw model neer te zetten zit er goed in en iedereen gaat het weer trouw kopen. De 705 mist eigenlijk alleen de stuurservo onder de radioplaat dus dat zal de grootste verandering worden aan de nieuwe 200mm Serpent al geloof ik niet dat daar veel winst in zit, hooguit bij dat handje vol toprijders die ieder beetje winst echt weten te benutten.

De ervaring leert dat je niet direct op blind vertrouwen een nieuw model Serpent moet kopen. Van veel modellen die Serpent nieuw uitgebracht heeft bleken er veel kinderziektes in te zitten waar je vaak niet zomaar gratis vervangende onderdelen voor krijgt:

- Sprint met pushrod: uiteindelijk reed iedereen weer met de normale voorkant.
- Excel: Niet goed werkende voorstabilisator, niet werkende achterbrug.
- Vector: de lange snaar zat tegen een boutje van de carterdeksel aan, foutje in de CAD tekening van de motor waarin die uitstekende boutjes niet was opgenomen.
- Vector-NT: weinig stuur en een zeer slechte tank
- VeteQ: Zeer slechte tank, motor kwam niet in toeren door de mechanische belasting op de motor omdat die een deel van het chassis vormde. Deze auto wordt ook stilzwijgend doodgemaakt.
- 950: verkeerde materialen in de versnellingbak > slecht schakelen

Voor wie geïnteresseerd is kan beter de kat uit de boom kijken :P
 
Hoi Peet je denkt nog steeds dat je alles weet. OK je hebt dus geraced, ik lees daar dat je geraced hebt en dus niet meer raced.

Raced, raar woord hoor.

Zal ik je vertellen dat die nieuwe auto komt is zeker, hij zal op de beurs worden getoond.

Echter om de geruchten de kop in te drukken denken ze er over om toch wat bekend te maken.

Dit is dus een gerucht uit betrouwbare bron.


Nog even wat detail.

De tank is die van de 705 met een nieuw filter.
Ligende stuurservo.

En het eenigste wat past van de 705 zijn de schokbrekerks en de banden.



Veel plezier verder met de discusie, als het zo ver is melden we ons nog wel een keer.

Ik heb ze maar vast besteld.
 
Hi Roelof,

persoonlijk ben ik het niet met je eens met betrekking tot het lijstje met tekortkomingen. Is het niet zo dat ieder een eigen mening heeft over wat hij wel of niet goed vindt ! Maar ik denk niet dat serpent het enige merk is waar in het verleden dingen niet helemaal perfect zijn ontworpen of geproduceerd. Ik weet nog dat er zoiets was als bmt waar je zo ongeveer een draaibank en een frees kolom voor nodig had om deze te kunnen bouwen ! (over ouwe koeien gesproken !) Het is natuurlijk al heel bijzonder dat we een fabrikant als serpent in ons land mogen hebben. Ik ben daar best trots op !

Greetzzzz

en laten we positief blijven

Bor 8)
 
Ik heb ook ervaring met het bouwen van een BMT ('94 en '95R) en moet toegeven dat je een 5.1mm boor nodig hat om al het plastick pas te maken maar zo had serpent toen ook hun assen die je in een boormachine en een stukkie schuurpapier op maat moest maken.
Het ruimen van de gaten is trouwens iets wat nu bij veel modellen nog steeds moet voor een goede opbouw.

Maar de geschiedenis leert dat de eerste productieserie van een nieuw model toch enige gebreken vertonen waar de meeste gebruikers toch extra voor moeten betalen om het op te lossen.

Bij de NT/Veteq zijn er ongeveer 30 verschillende tankjes geweest die allemaal niet werkten.... Een hoop menden hebben de Veteq in een hoek gegooit om div redenen terwijl een nuchter persoon weet dat vervorming van de carter van de motor de motor slecht doet presteren, dat werd al voorspeld toen de eerste foto's vrij kwamen. Na een jaar kon je een gehele bodemplaat van "veel geld" kopen (voor wie de Veteq nog had).

Ik zou mij erg genaaid voelen als ik voor hun productiefouten extra moet betalen :( , dat is ook de reden dat ik in 1994 Serpent al heb afgezworen en uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat dat een hoop geld scheelt.

Natuurlijk wil ik niet (helemaal) beweren dat Serpent slecht is, hun aandrijving is 1 van de sterkste die er is, helaas kan ik dat niet van hun plastick zeggen.
 
Hi Roelof,

Het is moeilijk om een goede auto voor iedereen te ontwikkelen, er zijn natuurlijk echte hobby rijders en de de echte wedstrijdrijders en ook nog van alles tussenin. Een ieder heeft weer zo zijn eigen voorkeuren voor bepaalde producten, en we gaan daar allemaal weer anders mee om.
Persoonlijk vindt ik dat serpent als er eens iets was wat niet voldeed altijd een bevredigende oplossing heeft geboden. En mede daarom heb ik veel vertrouwen in de komende producten.

groeten.....

Bor
 
Uit goed ingelichte kringen (serpent zelf) weet ik dat ze hopen om een definitief prototype op de beurs (8 feb 2004) in neurenberg te tonen...
Lars Peter zei:
Hoi Peet je denkt nog steeds dat je alles weet. OK je hebt dus geraced, ik lees daar dat je geraced hebt en dus niet meer raced.

Raced, raar woord hoor.

Zal ik je vertellen dat die nieuwe auto komt is zeker, hij zal op de beurs worden getoond.

Echter om de geruchten de kop in te drukken denken ze er over om toch wat bekend te maken.

Dit is dus een gerucht uit betrouwbare bron.


Nog even wat detail.

De tank is die van de 705 met een nieuw filter.
Ligende stuurservo.

En het eenigste wat past van de 705 zijn de schokbrekerks en de banden.



Veel plezier verder met de discusie, als het zo ver is melden we ons nog wel een keer.

Ik heb ze maar vast besteld.

Lezen ???...... ik heb nergens gezegd dat er geen nieuwe auto komt en dat het een verbouwde impulse 705 is........

En waarom reageer je eigenlijk zo fel ??, gaat helemaal nergens over hier.. alleen een discussie wanneer en met wat serpent in februari gaat komen..
....enne welk bestelnummer ???, lijkt me toch interressant om te weten wattie gaat kosten en zo..........Peet...............8)
 
Hoezo fel

Dit is een discusie forum.

8O Lezen ???...... ik heb nergens gezegd dat er geen nieuwe auto komt en dat het een verbouwde impulse 705 is........

dat is fel

Volgens mij heb ik dat niet niet gezegt.


Het was trouwens niet de bedoeling om je te beledigen bij deze, excuus. :wink:

seeyou
 
waarom krijgen alle mytsn leden ineens deze email:

Dear exclusive myTSN member,

Please follow the below link to find "some" news on Serpent latest
release !!

http://www.mytsn.com/news/publ.asp?pid=9226

Best regards,

Team Serpent
Performance through Evolution


e-mail:
if you do not want to receive e-mails from Serpent, than just change
the settings under mypage, personal preferences in myTSN.com


Helaas werd denk ik deze link nog niet naar behoren, maar moeten wij nog even wachten (misschien morgen)
 
Dat is om je duidelijk te maken hoe goed hun producten zijn, alleen over hun WK prestaties van 2 maanden terug laten ze niets horen.....

Hoezo propaganda :roll:
 
Roelof zei:
Dat is om je duidelijk te maken hoe goed hun producten zijn, alleen over hun WK prestaties van 2 maanden terug laten ze niets horen.....

Hoezo propaganda :roll:

Hi Roelof,

volgens mij heb je echt lol in het afkraken van deze fabrikant,
waarschijnlijk is het nog oud zeer van wat er in het verleden voorgevallen zou zijn met betrekking tot jouw persoonlijke ervaringen.

Laat ieder in zijn waarde en zoek is wat nieuws om over te schrijven.

Verder lijk je me wel een toffe gast hoor, nix persoonlijks.

Gr.

Bor
 
Schrijver99 zei:
http://www.mytsn.com/forums/forum.asp?fid=1897&fi=1#41825

Do i need to say more!
stop maar met al dat ge%$#, Serpent brengt dus wel een nieuwe auto op de markt!

Lars Peter: nu hebben we toch gelijk gekregen. Hoop dat die nieuwe 710 jouw ook goed zal bevallen?

Niemand heeft OOIt gezegd dat er geen nieuwe kwam, ik heb gelijk gezegd dat ie kwam dus ik snap je reactie niet.
 
MobFigure, ik heb het ook niet over iedereen op dit forum, maar er zijn er die beweerde beter info van serpent te hebben (die niet klopt);
Powerpete zei:
Jongens, denken jullie nu echt dat serpent de nieuwe auto gaat testen op heemstede ,een circuit gevuld met pottenkijkers ????.... Ok het is de testbaan van serpent maar meer dan individuele onderdelen gemonteerd op een bestaande auto krijg je echt niet te zien... Ook gebruiken ze nu een nieuw procede om proefonderdelen makkelijk te kunnen spuitgieten, deze zijn tegenwoordig zwart zodat het wat minder opvalt maar ook op een definitieve versie lijkt....
Uit goed ingelichte kringen (serpent zelf) weet ik dat ze hopen om een definitief prototype op de beurs (8 feb 2004) in neurenberg te tonen...
Eerder is ie echt niet klaar, waarschijnlijke naam 710...705R 705 NT.....
Of er een ombouwset komt voor de 705 is nog niet duidelijk omdat er totaal niet bezien kan worden welke onderdelen compatibel zijn...

Als er weer nieuws is zal ik jullie berichten..........Peet.............8)

Of van die figuren die het beter weten maar toch alleen maar pro Mugen zijn.

Sorry MobFigure maar jouw bedoel ik dus hier NIET mee.
Verder wacht ik gewoon tot ik mijn nieuwe auto kan afhalen en in elkaar kan zetten!
 
Maar de info die wij hadden kwam voor zover ik zelf denk van lars peter af want IK denk dat lars peter de winkel in hoofddorp is (zo niet dan mijn excuus).

en die zij dat deze auto nog in december bij hem in de winkel zou leggen en nu word er gezegd dat hij pas in februarie op een beurs zal verschijnen.

en ik zelf zou het heel jammer vinden als ze het de 710 zouden noemen.

grtz
 
Ja ja, en die zij dat die tegen het einde van dit jaar komt, weet je nog.

Nu het dan bijna zo ver is kunt u er vast een reserveren.

Hoeft echt niet bij ons hoor, maar mag wel.

Groetjes Peter.

Nu is het wel mooi geweest hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top