Hallo Kelvonus,
Goed dat je dat advies om een PVC-pijp te gebruiken hebt opgevolgd. Dat toont dat je ook openstaat voor advies en dat is niet altijd vanzelfsprekend....
Maar voordat je nu verdergaat met je project lijkt het me beter dat je je eerst even bezint.
Als je goed kijkt naar de reacties die je tot nu toe gekregen hebt zie je dat we hier niet goed weten wat je nu eigenlijk wilt gaan doen. Sterker nog, je posting wekt de indruk dat je het zelf ook niet echt weet. Ja, een modelonderzeeboot bouwen. Tot zo ver is het nog wel te volgen. Maar wat voor een? Een bepaald type, of een fantasiemodel? Statisch of dynamisch duikend? In geval van statisch, wat voor duiksysteem? Hoever reikt je kennis van duiksystemen? Welke materialen wil je gaan gebruiken (behalve die houten pijp dan

)? Hoeveel ervaring heb je met het gebruik van die materialen? Hoeveel tijd en geld wil je eraan besteden? Enzovoort enzovoort.......
Kortom, mijn advies zou zijn om over de antwoorden op die vragen eerst eens heel goed na te denken. Daarbij kan het heel nuttig zijn om uitgebreid rond te neuzen op dit forum en de onderwerpen die hier in de loop der tijd zijn besproken. Veel van je mogelijke vragen worden in die postings waarschijnlijk al beantwoord.
En als je dan eenmaal (beter) weet wat je wilt moet je dat ook duidelijk naar voren brengen in je vraagstelling. Hoe vager de vragen, hoe minder en hoe vagere antwoorden je krijgt.
Let wel, dit is alleen maar advies. Maar ik denk dat je anders verder op dit forum weinig respons zult krijgen op je vragen. Iedereen is hier heel erg hulpvaardig, maar het is ook weer niet zo dat een heel algemene, heel vage vraag zoals bijvoorbeeld "ik wil een duikboot bouwen, wie kan mij advies geven" onmiddellijk complete handleidingen oplevert. Er zijn nu eenmaal grenzen aan de beschikbare tijd....
Hartelijke groeten,
Rob