Is dit een NIMH lader?

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
M

Mattijn

Guest
het is eigenlijk een vraag die een nieuw topic niet waard is maar ik heb geen idee waar het anders zou moeten, maar mijn vraag is of dit een goede lader is en of iemand weet of dit een NICD of een NIMH lader is??

Link

mattijn

Het is een niccad ladertje waarmee je prima nimh cellen kunt laden.
De eerste keer moet je even opletten of hij wel afslaat. Ik laad ook nimh packs op een niccad lader en geeft geen enkel probleem.

Hallo Mattijn, wil je volgende keer een wat inhoudelijkere topicnaam kiezen?

Je kan je eerste bericht + topictitel nog wijzigen.

Joost

Rhelie zei:
Het is een niccad ladertje waarmee je prima nimh cellen kunt laden.
De eerste keer moet je even opletten of hij wel afslaat. Ik laad ook nimh packs op een niccad lader en geeft geen enkel probleem.

Ik heb er een bod van 20 euro op gedaan, is goed of is dit te veel? Maar als ik dus NIMH Batterijen heb is dit geen probleem.

thanks

mattijn

Prima ! geen probleem hoor ! als je accu`s goed zijn zal hij gewoon aflaan zodra hij vol is. Nogmaals : blijf er de eerste keer even bij, lees even de Faq van Ernst Grundman over de nimh cellen.

ja die had ik al gelezen, tegenwoordig zijn de NIMH accu's neit meer zo "kieskeurig". Maar het is dus wel een goede lader en 20 euro is wel een goede prijs?

Wel prima maar dat ding laadt standaard 3A en dat is wel te veel voor je Humppack van je Savage als je hem daarvoor wilt gaan gebruiken....

Nee ik wil hem gaan gebruike voor me accu's voor me TT01 en misschien voor accu's van een m18mt als ik die ga kopen, maar als hij dat standaard laat dan koop ik hem sowiso niet...

Beter is om eerst goed na te gaan of aan te geven wat je ermee wilt gaan doen.
Dit is een simpel snelladertje met weinig instelmogelijkheden. Op zich zijn geld waard maar jij heb er niks aan zo blijkt.

Geef dan iets meer uit en koop een lader die alles uit jouw hobbykamer kan laden en vraag jezelf dan ook af waarom je een snellader wil. Mijn 220 lader kan tot 2 amp en is ruim voldoende.

Ja ik was al tot die conclusie gekomen, als ik me nieuwe auto ga kopen dan vraag ik gelijk wat voor lader ik er het beste bij kan kopen voor die auto en voor me andere auto [voor me accu's eigenlijk...]. Hier kan dus eigenlijk een slotje op als niemand anders meer wat te vragen heeft...

Kijk anders even naar de Graupner Ultramat 14 , een zeer betaalbaar ladertje met veel mogelijkheden.

80 euro ongeveer toch? Opzich vind ik hem nog wel aan de dure kant, maar het is iets wat je een keer koopt en eigenlijk nooit meer weg hoeft te doen, want zo snel stuk gaan ze toch niet?

Linkje en de MEGA PEAK 3000 op deze pagina? is dit wat of is dit slechte kwaliteit? want behalve dat hij geen lcd display heeft zie ik geen verschil met de graupner eronder?

Die Graupner is wel een investering waarmee je een tijd vooruit kan en ook alles in je omgeving mee kunt laden.

De Megapeak is ongeveer hetzelfde als de lader waar dit topic om begon, Laadt continu 3A en kan 6 of 7 cellen laden.

Als je een redelijke 12v voeding hebt kan je ook eens kijken naar de Jamara Xpeak3(+) of de multiplex versie, die zijn al voor een 60 euro verkrijgbaar.

ik heb even gekeken maar ik gadenk ik wel voor zo'n ultra mat, maar ik heb de ultra mat 10 en de 14, het verschilt 10 euro, wat is het verschil?? ik zie dat de 14 2 A sneller laad, 3A voldoet voor mij, is er een reden dat ik de 14 zou moeten kopen ipv de 10, want voor 10 euro hoef ik het eigenlijk niet te laten, maar ik weet niet of ze hem bij Pkracing hebben

Back